vergadering 02-05-2023

Post Reply
carolinespelters
Posts: 61
Joined: Mon Aug 09, 2021 7:55 pm

vergadering 02-05-2023

Post by carolinespelters »

Praesidium vergadering 02-05-2023

Aanwezig: Sterre, Hanne Vervo, Noortje, Liam, Bart, Eline, Tim, Britt, Char, Emma, Maarten, Camille, Wessel, Caroline, Elke, Hanne Vee
Afwezig: Youri, Janine
Te laat: niemand

Afgelopen activiteiten
Algemeen
Doopcertificaten tekenen

Praktijkbezoek de Merode
Goed georganiseerd Janine (en Justine); ging allemaal heel soepel. Jammer dat er bepaalde mensen niet zijn komen opdagen maar we weten nu voor volgend jaar dat we ook 06 nummers moeten vragen.
30 mensen konden gaan, 16 zijn er gekomen.
  • Char: is er een lijst met schachten? -> laat doopcomité weten
  • Sterre: Janine heeft mensen gemaild: waren “ziek”, “vergeten”, “mail niet gehad”
  • Tim: handig om op de dag zelf in het evenement te plaatsen
    Sterre: ja nog eens bevestiging dat mensen het weten
  • Britt: het is pas in een jaargroep gestuurd nadat ik het gezegd heb, dat zou vroeger moeten want zo kan je eerstejaars etc mee trekken
VDK Bonding
Volledige dag was chaos en liep niet zoals gepland. Iedereen die mee gevoetbald heeft; heel erg bedankt voor jullie geduld en inzet. Opbouw was prima gegaan. Volgende keer het eten gewoon broodje hamburger noemen in plaats van BBQ. Cantus begon goed maar akoestiek daar is klote dus stemmen van youri en mij waren heel erg snel kapot. Ik vond cantus zwaar omdat liedjes aankondigen zo moeizaam was, tijdens de liedjes was het wel leuk vond ik. Bonding is pas beetje gebeurt toen cantus voorbij was. Over 2 jaar meer de overeenkomsten zoeken tussen VDK en DIEFKA cantussen om hun meer mee te krijgen. Jammer dat VDK enkel bij elkaar zat.
  • Britt: VDK had VDK-gedoopt en -praesidium mee en je had mensen die mee waren en nog nooit gecantust hadden.
  • Sterre: Bram en Milo hebben ons goed geholpen. Mich is ook afgekomen dat mensen naar buiten gegooid moesten worden als ze moeilijk bleven doen en dat ging specifiek over die tafel van ongedoopten van VDK.
  • Camille: volgende keer met VDK communiceren dat alleen gedoopten mogen komen. Hadden geen respect
    Sterre: of dat het VDK hun verantwoordelijkheid is
  • Fiona: wij hadden team samengesteld met alleen DIEFKA, er was één iemand bij die niet gedoopt was. Weet niet of zij dat kunnen veroorloven om enkel gedoopten te hebben.
  • Sterre: op de bus zaten als het goed is nog veel gedoopten dus denk dat ze dat moeten redden.
  • Bart: ik moest afhangen wat er tegen mij gezegd werd, maar ik kreeg te horen dat er te weinig was, … en ik kreeg daar een kut gevoel door, maar dan jammer dat er achteraf zoveel over was
    Camille: Bram en Eva kwamen zeiken over eten
  • Bart: mensen kwamen zeiken over vegan, maar ik heb dit met Mich overlegd en heb besteld wat zij gezegd heeft
    Hanne: er was redelijk weinig voor vegan
    Bart: ja er was maar voor 1 man vegan besteld, als zij niet laten weten dat ze vegan zijn dan kunnen we dat niet voorzien
  • Char: doen we weer een cantus volgende keer? Hebben ze na de cantus nog iets laten weten?
    Sterre: wel op de avond zelf maar heb achteraf geen berichtje ofzo gehad wat ik wel chill had gevonden.
    Sterre: ze zeggen dat ze willen leren cantussen bij ons, maar dat was niet altijd te zien bij iedereen.
  • Hanne Vervo: beetje jammer dat er op voorhand duidelijk gevraagd werd om te verspreiden, maar we zaten alleen aan een corona met 4, terwijl de rest allemaal samen zat
    Sterre: VDK ging tafels wegslepen om bij elkaar te zitten, dus Bram zei om een eerste deel apart te laten zitten en daarna te mengen. Maar VDK trok niet echt naar ons toe, maar wij probeerden wel bij hen zitten
    Wessel: er waren er wel die dit wilden, maar was een groep
    Noor: wij hadden een deel geclaimd met een paar, maar die plekken waren weggekaapt door VDK.
  • Noor: Ik hoorde van een aantal mensen van DIEFKA, commilitones, dat DIEFKA vervelend deed ipv VDK -> Floor zei dat DIEFKA nergens naar luisterde en dat VDK het goed deed
    Sterre: voor hun doen hebben ze zich goed gedragen, maar het ligt zo ver uit elkaar. Misschien in het vervolg op zo’n cantus een derde persoon bij de voortafel die beter kan zien waar de chaos is want 2 zatte mensjes krijgen niet meer alles mee.
  • Camille: ik kreeg de vraag of we geen TD tussen de cantus kunnen doen, misschien helpt dit hen om de aandacht erbij te houden
    Sterre: we moeten meer focussen op overeenkomsten en misschien in de toekomst meer met iedereen samendoen (voortafel, …).
  • Bart: hebben mensen tips voor het eten?
    Britt: gezeik over eten was voordat VDK er was
    Camille: was vooral Bram en Eva
    Bart: was er iets dat anders moet?
    Camille: anders benoemen
  • Britt: Shakira is lactose en gluten intolerant, maar ze had dan wel zelf wat kunnen meenemen
    Bart: heb haar op voorhand geappt en verteld wat er was en dat vond ze goed
Materiaal uitdeel moment
Iedereen heeft alles opgehaald dus dat is fijn.

Kiesweek
Kroegentocht en ledenetentje
Ledenetentje was prima, jammer dat die mensen geen Nederlands spreken. Cafés daarna waren allemaal erg rustig maarja maandag.
  • Britt: salamander was niet heel boeiend
  • Char: was leuker geweest als we bv weer bij heksencafé want was vorig jaar leuk met feestweek
  • Emma: kan dit een andere dag?
    Sterre: moeilijk, WINAK wilde met koningsdag niet op donderdag TD en dinsdag en donderdag zijn nu vaste TD dagen
  • Sterre: wat vonden jullie van de deals?
    Tim: ik wil frisdrank deals ;)
    Sterre: wat willen jullie liefst?
    Britt: aan begin van de avond veel shotjes, maar vorig jaar leuk dat we cocktails hadden bij vuile was en die maes bier was vies
10 uren loop
Heel rustig maar wel gezel
  • Sterre: leuk als we in stad kunnen blijven volgend jaar
TD WINAK
Wat vonden jullie van de Dj’s? Leuke TD prima hoeveelheid volk.
  • Sterre: leuke TD, wel wat volk
  • Sterre: preo’s van WINAK waren zat
  • Sterre: volgende keer zatte mensen sneller verwijderen (luzianne)
  • Sterre:
    DJ’s: Ilias & Arthur
    Wessel: WINAK vond hen heel goed, maar was niet
    Char: typische WINAK muziek
    Wout
    Char: die was wel leuk
  • Wessel: WINAKers ruimen niet veel op, gaan in Hagar chillen. Ze deden al activiteit ex terwijl wij nog aan het opruimen waren.
    Sterre: dat afsluiten zonder ons vind ik ook storend.
    Noor: Ze draaien shifts niet zoals het moet, bv bekers naar buiten etc. Beter communiceren met WINAK of vanuit HP tegen hen iets zeggen
    Bart: ze nemen ook niks van ons aan
    Sterre: volgend jaar misschien niet twee keer een TD met hen doen, of een derde club bij
    Char: begin van de avond uitleg rondje shiften aan preo’s, maar zelf doen ze het maar half-half
    Eline: leuk om met hen iets te organiseren, maar praesidium etc blijven niet capabel. Ik heb op hun cantus mee opgeruimd
Flunkyball & BBQ
Flunkyball was leuk vond ik. Volgende keer vantevoren een beter schema maken qua auto’s i.c.m. shiften. Ik was mijn bestek tas vergeten; sorry daarvoor.
Alles goed!
  • Noor: jammer dat ik moet vragen of ik mee kan doen als 0.0 zijnde, want ik wil ook meedoen. Hopelijk volgend jaar meer op letten om inclusief te zijn, dat je ook niet meer moet betalen etc want is de minderheid
    Bart: eens, wordt in eerste instantie van uitgegaan dat bij die activiteit alcohol gedronken wordt. Ik realiseerde me dat pas toen je er iets van zei. Blij dat we in AH blikken vonden die ongeveer even duur waren, zodat we mensen die geen alcohol drinken hetzelfde kunnen laten betalen. Blij dat de mogelijkheid is aangekaard en gebeurd is
    Camille: 0.0 blikken zijn ruim 2x zo duur, maar als meer mensen dit weten dan halen we het geld niet er uit
    Noor: denk dat dit sowieso de minderheid is
    Sterre: is natuurlijk een algemeen punt wat betrekking heeft op alle activiteiten.
    Elke: we kunnen algemene prijs omhoog halen als we voordien al rekening houden met alcoholvrij
  • Britt: leuke activiteit, misschien voor feestweek?
  • Fiona: wij hadden uitgelegd wat de regels waren aan de preo’s, regels op papier waren anders. Er zouden regels toegevoegd kunnen worden.
    Bart: er moeten duidelijke regels afgesproken worden
    Camille: ik wil best de spelregels opstellen
  • Char: bbq was lekker
Neo-spel
Was lachen
  • Char: foto’s waren leuk
  • Sterre: bouwhuis kwam op woensdag, maar moest donderdag nog spel mee organiseren terwijl hij niet verkozen was. Misschien over nadenken voor de toekomst
    Bart: moeilijk om onderscheid te maken tussen neo schacht en commilito
Verkiezingen zelf
Complimenten naar kiescomité; jullie waren heel respectvol naar alle deelnemers. De tijd van de praatjes was goed en werd goed bijgehouden. Op donderdag was er weinig volk maar dat was te verwachten met koningsdag
  • Emma: was ook maar over een paar functies te stemmen, het meeste lag al vast, vonden ze minder interessant
  • Noor: maar 20 mensen verschil met stemmen tussen woensdag en donderdag, viel dus wel mee
  • Bart: waardeerde heel erg hoe er werd omgegaan met niet verkozen kandidaten. Als ik eens iets minder enthousiast reageer op verkozen praeses, het valt me nogal zwaar. Dan weten jullie vanwaar dit komt
    Sterre: goed dat je dit zegt
    Bart: ben blij met m’n functie vice, maar het valt me dus nog wel zwaar
Komende activiteiten
Croque verkoop
Zelfde riedeltje als altijd, zorg dat je op tijd bent voor je shift.

Peter activiteit
Ik weet niks dus kan niet heel veel zeggen. Wordt leuk denk ik. Het is geen verplichte activiteit maar als je komt word je verwacht voor de op- en afbouw.

Café avond (11 mei)
Release van ons eigen bier. Maak zeker promotie voor mensjes om af te komen. Je kunt daar ook sixpacks kopen voor thuis. Er zullen ook andere drankjes worden aangeboden.
  • Sterre: normaal middag TD, maar is personeelsfeest
  • Sterre: leuk idee om spelletjes mee te nemen
  • Char: komt er een bestelformulier voor mensen thuis
    Bart: ben aan het uitzoeken of we het legaal via de webshop mogen verkopen, dan kunnen we bestellingen gaan plaatsen.
  • Bart: flesjes aan 2,5 per fles, per sixpack moeten we kijken of er acties voor zijn. We willen ook acties op café-avond, dus als je ideeën hebt, gooi het in de groep!
  • Britt: knuppeltjes in de Buis?
    Bart: die verlopen binnenkort, dus ze doen hun best om het te verkopen
  • Fiona: is er iets besproken in comité voor bier?
    Bart: veel mensen wilden hier niet in, dus niet veel in besproken
Ontgroening
Als het draaiboek af is, lees deze dan heel grondig door. DC; als jullie willen kunnen jullie alvast wat meer vertellen
  • Char: lees draaiboek goed, zijn er mee bezig en gaan er nog over samen zitten. Shiftenlijst etc komt op tijd. Spaar alvast je stembanden
  • Char+Britt: als je ideeën hebt, stuur vooral door
  • Eline: wanneer boodschappenlijst?
    Britt: wss in het weekend
    Bart: willen jullie het volledig via bestelling of?
    Char: zoveel mogelijk via bestelling, meeste is nodig voor schachtenpap en losse snacks
Algemeen
Sterre: vat naar WINAK :(

Herverkiezingen voor mentor, sport en feest
Verkiezingen ondersteunende functies; wie wordt kiescomité?
  • Sterre: over ong 3 weken, moedig mensen aan als ze interesse hebben
  • Bart: kiescomité hoeft niet hetzelfde te zijn, zolang het geen mensen zijn die opkomen
  • Fiona: vragen pdp worden elk jaar opnieuw gesteld en zijn verouderd, misschien volgende keer handig om aan oude functies te vragen om nieuwe vragen te maken. Nu kan je letterlijk naar vorig jaar kijken
  • Sterre: wil huidig kc kc blijven?
    Noortje, Hanne en Elke stemmen toe (Janine en Youri afwezig, dus wordt nagevraagd)
  • Camille: wat als we niet genoeg mensen vinden?
    Bart: op een gegeven moment houdt het op
    Elke: volgend schooljaar kan ook gevraagd worden
    Sterre: ligt er aan wanneer verkiezingen zijn, over 3 weken is het met iedereen, na bepaalde periode is het intern
    Camille: stel, 3 van de 4 functies over. Kunnen we dan dubbele functies doen of?
    Bart: ik bedoelde, je gaat niet telkens verkiezingen blijven houden
    Elke: kiescomité mag niet opkomen voor openstaande functie, maar wel ondersteunende functies (mentorteam etc)
  • Sterre: kiescomité ondersteunende functies is praesidium
    Bart, Eline, Liam, Camille, Fiona, Sterre
  • Camille: online of in het echt?
    Sterre: gaan we nog kijken
    Schachten die interesse hebben?
    *veel dat even niet te volgen was*
Feestweek; wat willen we gaan doen?
  • Sterre: vrijdag 30 juni-7 juli, niet duidelijk of in het weekend iets mag
  • Sterre: binnenkort loting welke clubs voorrang hebben op datum kiezen vd zalen
Wat lijkt jullie leuk (activiteiten)?
  • TD
  • Flunkyball
  • Kroegentocht (misschien combineren met andere club)
  • Middagcantus -> Fiona: was mijn idee, jammer als ik dan nog geen cantor ben
  • Iets met BBQ (Emma)
  • Char: van welke club was 12 uren cantus?
    -> KDA + Odin deden dit samen, activiteiten mogen niet in het weekend dus
    Liam: is maar om de twee jaar
  • Muilkwartier moet terug
Met welke clubs?
  • Geen demetris, WINAK, …
  • Wel Biomedica, KDA, Campi, …
  • Ingenium? -> eventueel kan dat, hebben wel lustrum dus vraag of we dat prijstechnisch aan kunnen.
Rondvraag
  • Emma: op welke activiteiten hebben we winst gemaakt?
    Bart: VDK cantus hebben we redelijk wat winst gemaakt, BBQ ook, v&f ook
  • Char: campagne zaalkonijntjes? Dan denk ik erover na
    Sterre: ik ga het navragen
  • Tim: opgeven als we weten wanneer herverkiezingen zijn?
    Sterre: ja
  • Bart: stuur me even als iemand anders de pas heeft, ik wil altijd weten waar de pas is
  • Noor: beetje gek dat we op een vergadering aan het zuipen zijn, kan ook zometeen na de vergadering. Mag nog steeds serieus genomen worden
    Sterre: dat is waar
  • Sterre: het jaar is nog even, iedereen capabel op activiteiten. Ook peteractiviteit als we opruimen
  • Camille: Bart en ik hebben kassa met peteractiviteit?
    Bart: met alle activiteiten nu nog
Post Reply