Vergadering 03/07/'19

Post Reply
User avatar
Frie
Posts: 56
Joined: Sat Jul 14, 2018 8:36 pm

Vergadering 03/07/'19

Post by Frie »

Vergadering feestweek (3/07/’19)

Herexamens:
Roos: 5
Lars: 1
Frie: 1
Wessel: 3
Floor: 9
Sophie: 4
Hanna: 4
Iris: 4
Bram: 2
Ocea: 6
Michele: 3
Tim: 8

Verantwoordelijkheden praesidiumlid zijn:
  • - Luister naar de praeses/mensen die al ervaring hebben. Eigen mening mag altijd gegeven worden, maar doe gewoon even je taak en meld je klacht erna.
    - Je vertegenwoordigt DIEFKA  gedraag je een beetje met je lint aan, je hebt een voorbeeldfunctie. Niet vechten, stelen, ruzie stoken, …
    - Alle DIEFKA activiteiten zijn verplicht en je bent op tijd (te laat op vergadering  bak meenemen!). Je blijft tot het einde, uitzondering enkel voor mensen die practicum of les op punten hebben. Wel op tijd vermelden!
    Andere redenen (familiefeest, …) kunnen ook een uitzondering zijn, maar ook toestemming vragen aan de praeses.
    - Op eigen activiteit ben je NIET DRONKEN! Je bent verantwoordelijk, moet je shiften goed kunnen draaien en mee kunnen opruimen/helpen in de kp. Je mag wel iets drinken, maar ken je grenzen.
    - Zelfstandigheid is belangrijk, denk eerst even na hoe je iets oplost, leg dit even voor aan iemand meer ervaren, die bekijkt dan even of het een goede oplossing is.


Lint:
Lint krijg je op overdrachtscantus (21/9!). Of je krijgt hem op verkenningsTD (om linkerschouder). Lint knopen gebeurt door de praeses van ‘19-‘20.
Lint kost €40, je betaalt het zelf (op tijd doen aub).
Lint wordt op elke studentenactiviteit gedragen worden (let op in Leuven).
Lint (dat ergens open ligt) gestolen?  bak betalen.

FORUM:
Hier komt alle informatie over activiteiten/verslagen op! Kleine vraagjes kunnen op fb verschijnen.
Registreren: diefka.com/forum  registreren (gebruik je eigen naam). Stuur naar Lars dat je je geregistreerd hebt en dan zal hij je toelaten.
REAGEER ZSM op berichten het forum, bv aanwezigheden, hulp bij materiaal uitdelen, …! Check het forum regelmatig. Rood = ongelezen.
Op het forum niet ‘bashen’ op schachten/andere personen.

MAIL:
Elke functie heeft zijn eigen mailbox: diefka.com/mail, functie@diefka.com (vraag je wachtwoord van je voorganger). Ook je mail regelmatig checken, rekeningen etc. naar quaestor sturen!
Je mail kan gekoppeld worden aan je persoonlijke mailbox (zie topic op forum), maar die kan in de spam terechtkomen. Reageer NIET met je persoonlijke mail!
Behandel dit als een zakelijke mail!.

Volgende vergadering: voor overdrachtscantus = 21/09!

Afgelopen activiteiten:

KIESWEEK:
Ma:
Game of smurfs: leuk spel, voor herhaling vatbaar (niet exact hetzelfde). Was grappig, leuk om elkaar te leren kennen. Vergis je niet in de voorbereidingstijd!!!
Di:
Ledenetentje & kroegentocht: restaurant is niet voor herhaling vatbaar (Verona Antwerpen). Op tijd regelen! Kroegentocht was goed geregeld! En goed getimed, we kwamen telkens aan bij een happy hour etc. Tip voor volgend jaar, zet jezelf op aanwezig op de activiteiten op die dag en houd de acties in de gaten.
Woe:
Middagcantus: was een leuke cantus, was heel druk! Zeker een succes. Was op dag van de arbeid  vrije dag. Cantus was meteen leuk, duurde ook niet te lang. Tim vond het niet heel chill om voor te zitten. Bij deze waarschuwing voor volgend jaar. Croquejes waren goed idee, volgende keer meer!
Do:
Verkiezingen: online stemmen was goed! Liep een beetje uit, waardoor preo’s te laat briefing kregen (en ze hadden shift om 10u).
Systeem veranderen? Is nu een beetje vriendjespolitiek, niet leuk voor opkomenden die niet verkozen worden, praeses zou meer input moeten hebben met wie hij/zij wil samenwerken? Zo zouden we een beter werkend team krijgen.
Het mag ook niet ‘Wie is beste vriendjes met de praeses’ worden!
Eens naar andere clubs kijken hoe zij hun verkiezingen doen. Deze zomer systemen uitdokteren! Is statutenwijziging en dat moet op tijd gemeld worden, mensen met een lidkaart moete kunnen stemmen. ZIE TOPIC OP FORUM!
SmurfenTD: was een succes, was redelijk druk. Andere clubs werkten niet zo goed mee. Leuk thema en leuke acties!
Ivm briefing, volgend jaar weer schachtenopdracht met shiftje draaien zodat ze de briefing al eens gehoord hebben?
Niet verkozen worden is geen excuus om helemaal dronken op TD rond te lopen (voor huidig praesidium).

ONTGROENING:
WC? Schachten mochten 1e deel niet gaan plassen, maar enkelen moesten écht en kregen buikpijn etc. Volgende keer na 3x laten plassen met strafje! Tussen drill en cantus gaan plassen.
Kruipen voor biokot: glas!!! Meer controleren op voorhand.

FEESTWEEK
Kroegentocht: Spel: try not to laugh beetje saai, chubby bunny was wel grappig, volgend jaar nog iets beter uitwerken.
Stempelkaart: beter uitleggen, (1e en laatste slok moeten gezien worden door de quaestor) in het evenement zetten!
Meer op voorhand mensen aanwijzen om het te regelen! Nu heeft Marieke het tijdens haar examens moeten doen terwijl andere mensen al klaar waren.
Ook voor wat je de bonnetjes kunt gebruiken in de kroegen.
Destination hangover: duurde een beetje lang? Normaal gezien tot half 12, maar er waren nog veel mensen dus zijn we een half uurtje langer doorgegaan. Beter communiceren naar het praesidium.
Opruim iets beter coördineren.

Aankomende activiteiten:
ZWIJN TD:
9u aan KP.
Auto’s uitladen, opbouwen en briefing, neo’s krijgen extra rondje. Let op alcoholgebruik! Iedereen blijft tot het einde, vanaf 4u opruimen.

Aankomend academiejaar:
OVERDRACHT = 21 sept!!! Hele dag vrijhouden :D
Bonding voor de overdracht? Dit jaar weer! Was heel leuk.

VERKENNINGS TD:
Niet verplicht, wel leuk en elk praesidium mag zich even voorstellen  goede reclame!

OPENINGSWEEK:
openingsdag- bier en bitterballen - … - StuDay
Openingspraatje in de lessen.
We gaan niet sporten op StuDay, allemaal naar academische opening en daarna naar StuDay om te feesten (tot een bepaald uur verplicht).
Receptie was een beetje een flop, doen we het opnieuw? Misschien vroeger uitnodigen, in les gaan zeggen etc.
Weet je een leuke activiteit? Zet hem op het forum!
Aan Iris, er kruipt heel veel tijd in iedereen toevoegen in schachtengroep op whatsapp!

ASK-weekend:
(€45) In hoge rielen. Tweede weekend academiejaar
5 man per club mag mee (vaak iets meer door andere clubs met lege plekken). Neo’s hebben voorrang.

KAAS- EN WIJNAVOND
28/11 in visit! Ocea stelt comité samen.

Andere dingetjes:
Lidkaarten:
Lars gaat ze ontwerpen, stuur een leuke foto door als je die hebt! Liefst deze week nog regelen.

Goodiebags:
van guido of zelf doen? Zelf is goedkoper. PR’s zoeken sponsoren die iets voor de goodiebag willen geven. Aan iedereen, ken je iemand die kan/wil sponsoren?  stuur even naar Lars.
In totebag van DIEFKA doen voor Lustrum? Leuk idee, kost +/- €0,60.

Royal canin: op website zetten (Lars) deze week, postje op fb, leverdatum vlak voor herexamens.

Varia:
  • - Frie: kasten leeghalen in de zomervakantie? Zal iets op facebook zetten. Volgend jaar gaat er een aantal keer materiaal uitgedeeld moeten worden, graag een paar keer vrijwillig komen meehelpen.

    - Sophie: voorverkoop? Moet vanaf nu aangevraagd worden! Spreekt verder wel voor zich.

    - Chatgroepen: aankomend jaar in messenger? In de praesidiumgroep mag niet gespamd worden!

    - Als je iets van opmerking hebt na een activiteit, schrijf het dan even op in een notitie zodat je het op een volgende vergadering makkelijk terug kan vinden en het kan melden.

    - Tim: promotiefilmpje: mag niet te veel over drank en feesten gaan. Kleine voorstelling van elk praesidiumlid met foto’s (per team). Tim maakt een voorbeeldje en dan bekijken we of het leuk is.
    - Schachten presentatie over 1e jaar bij DIEFKA? Bv foto’s van interfac.
    - We willen ook meer inzetten op sociale media.

    - Michele: Ua verkoopt fruit- en groentetassen: plastiekvrij en lokaal! Probeer het eens uit, we willen graag met andere clubs samenwerken.

    - Acties voor lustrum: ideetjes doorsturen!
Post Reply