Vergadering 10/03/2020

Post Reply
Breekpot
Posts: 29
Joined: Thu Aug 08, 2019 1:24 pm

Vergadering 10/03/2020

Post by Breekpot »

Aanwezigen: Iedereen behalve Floor en Roos

Afgelopen activiteiten:
Kroegentocht met Hollandia 18/2
Uiteindelijk was de deal toch beter dan verwacht, maar wel jammer dat de acties bijna enkel voor bier waren. Enkele mensen waren wel te zat.
2 activiteiten in 1 jaar is eigenlijk teveel, beter zoals met VDK om het jaar. We zouden dan ook kunnen regelen dat het jaar dat wij iets voor Hollandia organiseren, dan VDK dat jaar iets voor ons organiseert en omgekeerd, zodat we niet het ene jaar 2x iets moeten organiseren en het andere jaar niets.

Activiteit met VDK 27/2
Ook deze keer een succes. Het doorschuiven lukte ook beter/was duidelijker en iedereen was op tijd bij het volgende spel. We hadden het alcoholpercentage verlaagd, maar mensen waren wel nog steeds heel zat. Iedereen heeft goed zijn best gedaan met opruim, ook al was dat soms moeilijk door VDK die in de Hagar bleef staan. Kunnen we uiteindelijk die mensen helemaal niet kwalijk nemen, want het was heel gezellig met hen. Het was een goede bonding.

CarnavalsTD met Hera 3/3
Enkele dingen misgelopen, deels door stress-Julie, maar ook door het dan niet door communiceren van problemen naar mij toe waardoor Julie nog meer streste.
Vuilniszakken en WC-papier wordt vaak vergeten.
Van Hera te horen gekregen dat tijdens het nieten van de bonnen, bijna allemaal Hera stond, dat Julie toen DIEFKA mensen is gaan halen, maar die waren bijna meteen al weer weg. Er mogen overigens ook wel echt nieuwe nietjes machines gehaald worden want degene die in de TD tas zitten sucken. Hanna, Sophie en Bram hebben er wel lang gestaan! Als de nietjes machine niet werkt, gewoon per 4 knippen, is moeilijker te scheuren maar is een goede oplossing.
Ivm wisselbekers: ik had tijdens mijn toogbekershift (om 1u) te horen gekregen dat er nog maar 1 volle doos vuile bekers was weggebracht, dus om het half uur checken is te veel. Wat denken jullie van 1x per uur checken? Goed idee. We hebben nu Eco12 (shotglaasjes), Eco30 (25cl) en Eco60 (50cl).
Stop niet meer bekers in de dozen dan dat zou moeten (25 bekers per koker). Dit levert alleen maar meer werk op! De heuptasjes waren heel handig achter de toog voor de jetons, maar vergeet ze niet na TD op tijd terug te geven zodat de kassa’s op tijd geteld kunnen worden. let op dat mensen geen Komida-jetons gebruiken (lijken erg op die van Fort 6).
Ivm shotglaasjes: ik weet dat ze te groot zijn, iedereen weet dat ze te groot zijn, maar volgens ECOcup zijn er geen kleinere dus moeten we het hiermee mee doen.

Wisselbeker kassa: ondertussen hebben de meeste mensen al een jeton dus lijkt het me wat veel om 2 mensen daar te zetten. Eventueel een kleinere tafel naast de kassa? Of bij de vestiarie? Navragen bij KR! Het laatste uur bekerkassa is ook echt niet nodig, je kan het bijna beter alleen doen als je naast de kassa kan zitten. We kunnen kassa + beker combineren op niet drukke momenten.
We hebben wel winst gemaakt op HH met wisselbekers, want meeste mensen hadden geen 2 bekers dus namen genoegen met 1.

Speedy shift: Speedy heeft de laatste tijd veel last gehad van mensen die aan zijn gasfles zitten, tegen Speedy duwen waardoor frituurvet omhoog komt, de kas was zelfs is gestolen, dus het is echt bijna gedaan met Speedy als dit meermaals gebeurt. Daarom gaan we waarschijnlijk Speedy Shift moeten introduceren, iemand die de hele tijd oog houdt op Speedy. Wat denken jullie ervan deze eventueel te combineren met toogbekershift? Is te combineren. Je kan wel zeggen wat kan 1 iemand doen ten opzichte van een hele groep jongeren, maar er alleen al staan kan al helpen. We hebben dan we extra sfeerbeheerhesjes nodig  navragen bij KR! Ev een dummy camera en er zetten dat er camerabewaking is.
Op KR navragen voor duidelijkere borden dat je niet mag parkeren tegen Fort6! Er staan nu al borden, maar vele zien dit niet/negeren het.

WC shift: Ik heb het gevoel dat tijdens de WC-shift echt niets wordt gedaan. Ik ben die avond 2x naar het toilet gegaan en 2x was er in beide WC’s geen WC-papier, terwijl de WC-shift persoon niets aan het doen was! ook waren de WC’s niet proper gemaakt en heb ik tijdens mijn ‘alles nog ff checken voor we afsluiten’-ronde allemaal vuil WC papier van de grond kunnen rapen.
Oplossing voor overgebleven drank in de keuken  in mensen hun mond kappen?
Iedereen moet wat meer op zijn gsm kijken tijdens evenementen voor moesten moeten iets in de praesidiumgroep zeggen, kan soms belangrijk zijn.
1ste DJ was veel te laat, Gilleske was te zat dus niet meer van 2-4 laten draaien.
De koelingen waren weer uitgezet, zou niet mogen, maar volgende keer als de sleutel is gaan halen even langs KP om te checken. De glasbakken moeten echt een keer schoongemaakt worden en we hebben nieuwe schappen nodig voor in de koelkast. HP moet mensen aanwijzen, niet vragen om te komen helpen.

Aankomende activiteiten:
Galabal 13/3
Mensen voor opbouw zijn aanwezig om 14u, de rest om 20u15. Opbouw is vooral versieren, tafels en stoelen overal klaarzetten. Iedereen blijft wel tot eind en als je naar huis gaat kom je dat melden bij Michèle.
Kunnen we met kaart betalen? Navragen bij Bluepoint. Prijslijst ook doorsturen naar VU dat deze die online kan zetten. DIEFKA draait meer shifts, dus is niet eerlijk. Moest dit zo blijven moeten wij ook meer geld krijgen.
Ook aankondigen hoe duur WC is, prosenioren krijgen gratis WC-bandje.
Lint hoeft niet perse aan over galakleding, maar voor shift wel aandoen (is duidelijker voor andere).

Algemene Leden Vergadering 15/3
Mensen mogen binnenlopen vanaf 20u15, we beginnen om 20u30.

Triviantus 16/3
Sportjes + sportende schachten zijn later.

Beerpong 19/3
Iedereen ruimt mee op! Als een ledenteam wint na een rondje krijgen ze beide 1 flugel. Ook zal er nog plek zijn om te trashtaggen. Iedereen heeft zen wisselbeker, waarbij telkens als het balletje in een redcup is, dat je die drank dan in je eigen beker doet. Trash tag is wel nog met plastice bekers.
Duidelijke uitleggen ivm overgieten van eigen drank. We leggen ook kort de functies uit aan de schachten voor we beginnen, bereid dit een beetje voor.

LustrumTD 24/3
Lid: 15 speciale bonnen (3 smurfkes, 3 pintjes, 3 rouges, 3 VeBio en 3 flyingflamingo), lid bij beide 21 bonnen (3 smurfkes en 3 pintjes). Op elke bon zal er anders uitzien dus toogshift zal hier zeker op moeten letten!
Er zullen ook nog lidkaarten gekocht kunnen worden van 22u-0u.
Maar de speciale bonnetjes op ander/dikker papier, zodat deze zeker niet gekopieerd kunnen worden.

Ledenweekend 27-29/3
Probeer zoveel mogelijk te promoten via fb/insta/… en ook zeker bij schachten!!
Woord aan Tim.
Voor zwembad checken of het strakke zwemkleding moet zijn, zodat dit vermeld kan worden in het evenement.

Wie wat volgend jaar qua praesidium
• Michèle: allen mag buiten doop
• Wessel: liefst praeses, vice of doopcommitee of scriptor
• Ocea: vice-praeses of kiescomité
• Floor: vice-praeses of scriptor
• Lars: kiescomité
• Frie: kiescomité
• Marieke: kiescomité
• Vita: kiescomité
• Iris: vice-praeses of doopmeester of kiescomité
• Bram: cantor of vice-praeses of doopcomité
• Mitchell: mentor
• Esther: hangt van examens af
• Hanna: mentor of kiescomité
• Sophie: cantor of zeden
• Joey: onofficieel praesidium want mag niet meer
• Robert: materiaalmeester
• Tim: VU of cantor
• Naomi: 2de materiaalmeester met mentor
• Breekpot: temmer of scriptor

Varia
Vertel je functie realistisch, maar ook op een leuke manier.
• Esther: ontgroening is tijdens de laatste interfac (highland) -> 5 mei
• Tim: Is er nog info over de dopjes? Communicatie gaat heel slecht. Klachten over DIEFKA op cantussen -> we zwijnen iets te veel.
• Naomi: nog een bezoek in de dierenkliniek? Komt er
• Vita: Veterinary happines wordt verplaatst naar 20 april
• Joey: Er is nu nog maar 1 auto -> op tijd laten weten als nog iemand kan rijden
• Lars: galacantus/lustrumcantus in ’t stad omdat dat toch iets specialer is. ook met accordeonspeler. Zou van 8 tot 12 zijn. Er gaat dan wel veel verlies zijn, dus als mensen andere ideeën hebben stuur door naar Lars. We kunnen ook iets speciaals zoeken in Wilrijk.
• Bram: lezing over exotische dieren? Waarschijnlijk 30 maart
• Sophie: mensen van Go-kart bouwen -> wanneer ze kunnen beginnen. Schachten shift laten draaien.
• Frie: mentoractiviteiten moeten als volwaardige activiteiten wordt gezien
• Wessel: We moeten echt weer een fatsoenlijke site hebben. Niels schacht wil hier wel aan meehelpen. Voor volgend jaar: link om al onze activiteiten te kunnen downloden in eigen agenda.
• Breekpot: reminder PP
Post Reply