Praesidiumvergadering 14-11-2024
Aanwezig: Kyra, Tim B., Tim W., Madelief, Emma, Lara, Jasmijn, Mona, Vicky, Fenne, Kylie, Thijs, Nina, Olaf, Tim, Maarten, Timo, Nanette, Fien (19)
Afwezig: 0
Te laat = ad fundum
Agenda
- Updates
- Afgelopen & Aankomende evenementen
- Varia
Updates
- Omtrent Paul en het contract zijn er vorderingen, na op vergadering de problemen nogmaals duidelijke te maken én daarbij diezelfde problemen op mail te zetten is er actie ondernomen. Wat er precies gaat gebeuren is nog onduidelijk. Waar we binnenkort antwoord op krijgen zijn de volgende punten: zaalhuur, enkel glas (glazen flessen) in KP: moet dit of niet (in contract staat niks), mogen we mee in commissie van nieuwe uitbater, eigen plek in officiersgebouw.
- Op 31/12/2024 verloopt het contract met Paul, er wordt dan gestemd voor een nieuwe uitbater, ik heb nu ook gevraagd of wij hierin een stem mogen hebben. Want de UA heeft weer een prachtige commissie opgesteld zonder de KR erin. Er is nu naast Paul, 1 andere uitbater (vader van Laurens) die zich heeft aangemeld.
- Betreft het officiersgebouw, het staat nu weg te schimmelen met spullen van ASK erin, wij hebben gevraagd of we zelf een deel mogen opknappen en hier een opslag of dergelijke van kunnen maken.
- Ook qua toegang tot de opslag wordt er nu nogmaals eens gekeken naar de mogelijkheden, omdat ze nu ook beseffen dat wij bij de opslag willen, en niet bij de koelkasten, ovens en opwarmplaten van de Komida die we dan (volgens hen) zouden stelen.
- Op KR zijn er mogelijkheden besproken betreft een app, waarin wij de evenementen kunnen plaatsen. Robbe van Sportraad was hier blijkbaar al uit zichzelf mee bezig en hierop gaan we nu ook verder. Op dit moment heeft hij al (met een groep) een gehele app gemaakt, met clubs erop welke dan evenementen kunnen plaatsen. Hier is zelfs geen account voor nodig wat de studenten fijn vinden. Op dit moment hebben wij dus gevraagd voor de volgende features:
- Notificaties krijgen als een club een evenement plaatst in de app.
- Berichten met informatie plaatsen in een evenement en reclame etc. maken
- Link naar het evenement in de app.
Hebben jullie nog ideeën voor in de app?
Mona: Het is handig om aan te kunnen geven als je geïnteresseerd bent om te gaan (zoals op Facebook).
Madelief: Categorieën om te filteren in de app.
Olaf: Specifiek kiezen welke notificaties je wilt en mogelijkheid om te linken met Google Calender.
Kylie: Misschien in de app zelf een kalender en bijvoorbeeld kunnen selecteren per club (dit laatste is er al volgens Tim).
Maarten: Op zich het ding van SisA en blackboard samen, dus het idee van UA, waarom willen we dit niet?
Tim B.: Dit duurt nog lang voordat dit helemaal is ontwikkeld.
Jasmijn: Studenten willen niet op veel linkjes klikken en daarom de reden van de app.
- Op dinsdag 26 november ga ik in gesprek met Professor Bols. Dit omdat ik na een best interessant gesprek op Academische Opening over de D%p, DIEFKA en de toekomstige diergeneeskunde studenten, had afgesproken hier eens over te gaan praten. Het doel van het gesprek is dus eens bekijken wat we meer kunnen betekenen voor de faculteit en wat zij voor ons kunnen betekenen.
Hij zei dat er ook praesidium welkom is op het gesprek, dus ben je gemotiveerd om hierbij te zijn en hierbij aan mee te willen helpen? Laat het me even weten!
Heb je ook nog puntjes waarvan je vindt dat ik die moet aankaarten, laat dit me ook zeker even weten!
Tim B.: Bols vindt Nederlanders heel leuk en heeft zelf vroeger de DIEFKA- D%p mee moeten maken. Doel van het gesprek: bespreken wat zij voor ons kunnen betekenen en andersom. Praesidium is welkom, maar niet allemaal dat is een beetje veel.
Olaf: Hoelaat zou dit zijn? --> 4 uur
Kylie: Is het verstandig als ik hierbij ben?
Tim B.: wel als DC, misschien als Kylie niet
Tim B.: 8 van de 64 eerstejaars van diergeneeskunde nu zijn heel gezellig dit jaar, maar veel zijn er dus nog niet betrokken. Hierdoor niet zijn de meeste studenten misschien minder sociaal nu.
Maarten: heeft hij al iets gezegd wat hij als decaan wil doen? Kan hij überhaupt iets doen in zijn functie?
Tim B.: geen idee, maar hij wil terugbrengen dat het weer een hechte groep is die naar Gent vertrekt (net zoals vroeger).
Madelief: iets van bonding misschien al in Antwerpen zelf zou kunnen.
Fenne: Waarom wordt Kick-Off niet gewoon op Drie Eiken gedaan?
Madelief: Ze wilden het combineren met Pop-up Z en zo kosten besparen.
Afgelopen evenementen
-Praesidiumweekend
Erg leuk. Iedereen deed leuk mee en het was een leuke gezellige groep vond ik zo. Zat super in elkaar en volgensmij heeft iedereen het ook naar hun zin gehad. Dank aan het comité en de goed georganiseerde spellen.
Olaf: Timo en Mona moeten de WieBetaaldWat? nog joinen.
Maarten: Tijdens wisselcantus ging Vicky aan voortafel, maar zij drinkt niet en er werd gezegd jammer dat ze dan nu Prosenior wordt. Maar even duidelijk ook niet alcohol drinkende mensen kunnen aan de voortafel zitten en geef dit ook mee als praesidium.
Jasmijn: Fijn om ook een beeld te geven dat je niet hoeft te drinken om het leuk te hebben bij een activiteit. Aanvullingen?
Olaf: Bij cantus is dit nu lastig.
Tim B.: Misschien Google Forms maken om aan te geven wat je wilt drinken?
Thijs: Bij TD’s misschien ook alcoholvrije acties (happy hour alcoholvrij)
Vicky: Ik wil wel ice tea.
- Dr!ll
Heel goed verlopen, iedereen deed goed mee. Ik heb leuke actjes gezien! Het is iets uitgelopen tot nadat mocht maar dat heeft niet voor problemen gezorgd. Volgende keer wel wat stiller in de woonwijken .
- D%P
Ook weinig op aan te merken. Iedereen heeft goed zijn shiften gedraaid en ook veel tevreden schachtjes. We kunnen echt trots zijn op de leuke schachtengroep, gaan we heel veel aan hebben dit jaar. Extra dank aan DC natuurlijk <3. Ik vind de drempel die we nu hebben gezet qua zwaarheid en hoe de schachten nu een groep zijn geworden en ook met ons dat dat echt super is.
Klopje voor DC
Jasmijn: Rijstkorrels kun je niet oprapen van de grond, dus geen rijstepap voortaan meer graag.
Maarten: Vraag aan DC: hoe tevreden zijn jullie met Legio?
Tim W. en Kylie: als je iets vraagt dan krijg je 1x een idee en daarna hoor je niet veel. Wel fijn dat je ze taakjes kon geven.
Jasmijn: Misschien een idee om vergadering te doen met DC en Legio. Wat hebben we van elkaar gemist en dat dan verder bespreken.
Madelief: Ik heb niet het idee dat er veel uit Legio wordt gehaald nu, dus daarom ben ik het inderdaad met Jasmijn eens. Er is veel energie in gegaan om dit op te zetten en er wordt nu niet mega veel mee gedaan.
Kylie: Het is lastig ze taakjes te geven, want veel wil je toch zelf doen.
Kylie tegen Tim B.: Wat heb jij als Legio moeten doen?
Tim B.: Eerste jaar was dramatisch, want op dag zelf kreeg je pas draaiboek en er was niks echt duidelijk wat je met Legio kon.
Maarten: Toen was het meer op activiteit ondersteunen en niet erbuiten.
Tim B.: Dit jaar wordt er al beter gebruik gemaakt van Legio. Het is al iets beter dan voorgaande jaren. Zet in het draaiboek een kopje van Legio.
- Pre-Halloween TD
Wajow, wat een TD hebben we gedraaid. Oprecht verbaasd over hoe druk het was. Opruim ging ook erg vlot, wel balen van de snoeppapiertjes maar daar letten we de volgende keer extra op. Dj Arthur moeten we niet meer doen x) (draaide wel beter dan vroeger, maar nope). Quaestoren van andere verenigingen waren zat, beetje vaag.
Kyra: Dat van de Quaestoren valt mee vooral eentje was echt zat (aantekening Scriptor: Lee-lou ja idk hoe je haar naam schrijft en wie zij is tbh) eigenlijk.
Jasmijn: Kevin is irritant, hij moet echt een keer z’n bek houden hoor.
Jasmijn: Het is niet de bedoelinh dat mensen met flessen drank en dergelijke gaan lopen.
Thijs: Afrekening gaat nog wel even duren, want andere Quaestoren reageren niet goed.
- Ouwzakkendag+cantus
Ik heb echt enorm genoten van deze dag, de krans is echt littytitty. BBQ was topperdetop en iedereen heeft goed meegeholpen als dat gevraagd werd waarvoor dank. Cantus ging naar mijn mening ook echt soepel. Excuses voor de opruim hihi.
Madelief: 4 stukken vlees was een beetje te veel denk ik
Tim B.: Dit scheelde dat er dan meer winst kwam uiteindelijk.
Veel mensen zeiden: was echt goed vlees
Thijs: Worst vind ik echt vies man (uhmm Dixit )
Maarten: Ik hoorde echt pas laat dat ik aan de voortafel zou gaan, dus voortaan dit beter van tevoren al laten weten.
Tim B.: We wilden dit op de dag zelf peilen en rondvragen.
Maarten: Maar doe dat eerder dat is fijner en duidelijk, dus een tipje voor volgend jaar: peil het van tevoren.
Jasmijn: Bij Maarten en Sterre is dit misschien niet meer een probleem, maar voor de mensen uit eerdere tijden van DIEFKA is dit wel handig om te doen.
Tim B. en Olaf: Ja, dit hadden we inderdaad beter in kunnen schatten. Was wel een leuke cantus.
- DIEFKASport(-OH)Lympics
Niet veel over te zeggen. Jammer dat het zo samen is gevallen met andere TD’s, ASL, etc.
Omdat ik niet verwacht dat een tweede keer het promoten meer teams gaat opleveren, is er twijfel om het nogmaals te proberen. VDK wil geen voetbal meer spelen door afgelopen jaar, wat vinden jullie van het idee in plaats van voetbal, dit te gaan doen met VDK? Wie zouden hiermee willen helpen? Het idee is al uitgewerkt, enkel de datum nog organiseren.
Maarten: Ik ben heel de nacht bezig geweest om tekstje over deze activiteit te ontcijferen.
Tim B.: Het idee was een soort Interfac, maar dan met drankspelletjes.
Madelief: Ik denk dat je mensen verliest met de locatie, want je moet kwartier fietsen. Vroeger waren de TD’s nog in KP.
Olaf: Fossiel
Kylie: Ik vind het idee leuk, maar er is weinig reclame voor geweest en het was een beetje onduidelijk.
Tim B.: Inderdaad het was onduidelijk.
Kyra: Kilie misschien dat je meer te weten komt als je voortaan ook op geïnteresseerd zou staan op Fb.
Tim B.: Ik heb een berichtje gehad van VDK en het klinkt alsof ze willen dat wij naar hen komen weer.
*Tim B. leest bericht voor*
Olaf: Ik hoorde in jouw voorgelezen berichtje dat ze het in maart willen. Misschien niet zo slim met 3 cantussen in 1 maand dan.
Tim B.: We kijken of we een goede datum kunnen vinden met VDK.
Jasmijn: Stel ze zeggen “we willen (-OH)Lympics niet enz.”, is het dan mogelijkheid dat we dan toch naar verbroederingscantus gaan in Gent.
Tim B.: Dat zou wel kunnen, maar dan valt het idee wel weg en dan komen ze hier niet meer.
Maarten: Misschien de situatie aan hen voorleggen met dat we of op de vrijdag kunnen of een zaal van 100 man.
Bart: Misschien een idee om wel een cantus in Peerdestal te doen, maar wel cantus zoals wij dat doen.
Tim B.: Ik weet niet of ze daar zo enthousiast over zijn.
Olaf: Ik denk dat ik die dag ziek ben
Bart: Olaf eerst even voorzitten en daarna in boodschappenkar.
Tim B.: Mag het raam even open?
- Lintjescantus
Erg leuke cantus vond ik zelf. De schachten hebben goed hun best gedaan voor de actjes. Soms was het erg luid (vooral vanuit de schachten) maar ook wel vanuit jullie. Dit maakt het voor Olaf en mij erg lastig om orde te houden dus let daar een beetje op .
Thijs: Ik dacht dat dit 1 van de rustigere cantussen waren.
Tim B.: Ik vond het geluid irritanter en daarom meer geroepen om stilte en met femur geslagen.
Thijs: Het was fijner dat er zo meer orde was door de voortafel.
Tim B. en Olaf: Wij vonden het wel rumoeriger.
Olaf: Als het vrij stil is, zing gewoon mee (vooral linker corona).
Jasmijn: Ja, we waren met veel schachten aan linker corona en geloof me als die dronken zijn, luisteren ze ook niet 100% meer. Volgende keer kan je beter met z’n 3en bij schachten zitten ofz.
Dat het beter verdeeld is.
Tim B.: Timo wat gaan we met volgende cantus doen?
Timo: Tussen schachten zitten.
Bart: Nee, die zitten dan in de bak.
Olaf: Ik weet wel naast welk schachtje jij gaat zitten hoor Timo.
Aankomende evenementen
- Wilrijk Off TD
Voorbereidingen gaan goed, is de eerstvolgende TD na de Pre-Halloween TD dus hopelijk goed bezocht. Het is wel een nieuw concept dus altijd spannend. Zijn druk bezig met het zo aantrekkelijk mogelijk maken. Deel het dus ook zeker met iedereen en nodig iedereen uit, ook zeker de stempelkaart acties met iedereen delen (shot pisang, cara 33cl & DIEFKA sticker).
Kyra: We gaan genaaid worden door Sexy-scientist TD in dezelfde week
Tim B.: Ik denk dat het vast goed gaat komen, want weer 1 van de weinige TD’s in Wilrijk.
- Gala
Voorbereidingen zijn volop in gang. Er komt nog een bericht over wie in de middag moeten komen opbouwen. Voor de rest hebben jullie nu bericht gekregen over het diner, we willen het niet verplichten voor jullie omdat het wel een redelijke prijs is die betaald moet worden. Toch vragen we of er mensen naar het diner komen omdat dat een goed beeld geeft aan de andere clubs, het is natuurlijk ook een goede bonding met elkaar. Ik zal op vergadering het nog eens overlopen.
Tim B.: Weet iedereen wat de gift is? --> korting op kerstdiner. Het betekent niet dat de rest dus meer moet betalen Timo
- Foute cantus
Voorbereidingen zijn gestart, ons laatste grotere (lustrum)evenement van het semester! Ik heb er in ieder geval al veel zin in. Weet je een leuk thema voor de cantus, laat het weten!
Idee: Gender in de blender.
Maarten: Eerste letter van je naam.
Tim B.: Mustafa Maarten.
Thijs: Kilie, dan kun jij als kanker-patiënt.
Tim B.: We willen wel dat ongedoopten mogen komen, maar we willen met een rangorde werken.
Bart: Dat zou ik niet doen, rangorde is gezeik.
Jasmijn: Gewoon de categorieën gedoopt/ niet-gedoopt en dan alcohol of niet.
Bart: waar trek je de grens? Gedoopten krijgen voorrang, maar als die later inschrijven gaat dat toch niet goed?
Jasmijn: We hebben deadline en daarna kijken we naar de ranking.
Thijs: Misschien voorrang voor de ged%pten, dus vroegere deadline voor inschrijven van de ged%pten.
Maarten: Kun je niet gewoon zeggen: 70 plekken voor ged%pten en 30 plekken voor niet-ged%pten?
Tim B.: Goed punt.
Olaf: Geweldig idee Maarten, dankjewel.
Hoe weet je waar iemand gedoopt is of niet? Ik zie gebeuren dat mensen dit niet goed aangeven.
Kyra: We gaan uit van de eerlijkheid van de mens.
Jasmijn: Maarten z’n idee is goed, maar mensen laten dopen voor een reden. Je mag niemand meer weigeren tegenwoordig, maar misschien wel kijken naar welk aantal we dan toe willen.
- Kerstdiner
Aankomende dinsdag 12/11 is de eerste vergadering! Jullie zullen snel meer te weten krijgen. Indien je dit leest, stuur de kak-emotie privé naar mij.
- Kaas & - Wijnavond
Locatie en datum staan vast! Vindt plaats op zaterdag 1 maart in de Vizit. We moeten de Vizit dus weer zo goed mogelijk aankleden. Het comité gaat hier natuurlijk hun uiterste best voor doen. Ook lijkt het me leuk om een aandenken aan deze avond mee te geven, denk aan een pinnetje, houten plankje met iets erop, sleutelhanger, etc.. Als je een leuk idee hebt, stuur het door, idem voor decoratie!
Maarten: Fotostrip is wel leuk idee als goed aandenken. Misschien wel iemand neerzetten dat ze maar 1 fotostrip maken.
Bart: Misschien mensen een bonnetje geven.
Nanette: Stel we doen het bij de ingang dan moeten we zorgen dat we geen opstopping krijgen.
Jasmijn: Leuk idee. Even kijken of het met de ruimte uitkomt, want de ruimte in de Vizit is beperkt.
- Ouwzakkenfamiliedag
Zal het weekend van 5/6 juli (een van deze dagen) gepland worden. Is een gehele dag dit niet superlaat zal eindigen. We zoeken hier een klein comité voor (op dit moment), die de locatie (+ datum) vast gaan leggen en eerste basisplannen maken. Wil iemand hier mee helpen, gaat op dit moment niet veel werk kosten, pas in het 2e semester het grote werk.
Nanette en Maarten willen meehelpen.
Varia
*Fien laat haar poes zien*
Thijs: wat een leuke poes!
Thijs: Ik heb een vraag, willen jullie nu de afrekening al van alles?
Iedereen: Nee, doe maar later.
Thijs: Met cantus op Praewee was het vrij warm toen, dus de kosten hoger dan gehoopt. €45 euro voor alcoholdrinkers en minder voor niet alcoholdrinkers. De verwarming stond dus op 23 graden toen.
Kyra: Wil je mee naar diner? Geef dit zo snel mogelijk door en koop je kaartje!
Bart: Staat de deadline voor gala enz. online?
Tim B.: Deadline niet zo belangrijk, alleen voor diner dan wel.
Maarton: Sommige evenementen staan niet in praesidium map, maar alleen in HP-map. Is handiger voor de toekomst om te kunnen zien hoe evenementen georganiseerd zijn bv. Speculaasverkoop. Stel Fenne moet Speculaasverkoop volgend jaar doen dat ze kan zien hoe dit eerder is georganiseerd.
*Fenne kijkt heel verbaasd*
Tim B.: Voor volgend jaar komt het sowieso online.
Olaf: Stuur aub foute muziek door voor Foute cantus die ik net heb gestuurd in DIEFKAmasutra
Kilie tegen Lara: Brabantse bangers meid!
Olaf: Dus vergeet niet leuke foute liedjes in te sturen dus.
Madelief: Ja, voordat ik alleen Breaking free in moet zetten.
Jasmijn: De aanwezigheden voortaan niet doorgeven in de praesidium app, maar apart naar Vices graag.
Nanette: Leuk als er dan ook wat mee gedaan wordt
Kyra: Ja sorry, ik ben ook maar een mens.
Tim B.: lastigste is om nu de kiesweek te plannen.
*Tim neemt nu met ons de kalender door.* Er staat nog weinig vast, dus we zullen hier later mee over horen. Rectorcantus, daarbij doet de Basic-Fit moeilijk.
Fien:Iedereen heeft lekker 2 uur lang naar m’n hoofd kunnen staren
Tim B.: Als je nog iets bedenkt, stuur het door!
Vergadering 14/11/2024
-