Vergadering 23-10-2023

Post Reply
Thijs
Posts: 29
Joined: Thu Jul 20, 2023 2:43 pm

Vergadering 23-10-2023

Post by Thijs »

Aanwezig:
Afwezig: Tim W, Timo, Liam
Te laat:

Afgelopen activiteiten

ALV:
Sorry voor de lange verga marathon. Jullie zijn heel braaf geweest xx

Peter-/Meteravond:
Veel mensen hebben lopen schreeuwen/roepen bij Café De Buis aan het begin terwijl dit 5 minuten daarvoor op de briefing gezegd is dat dat niet gebeurt. Bij het lopen naar het park was de verdeling over de rij niet goed, op de terugweg beter. Complimenten aan iedereen die goed heeft mee gedrilld voor de eerste keer. Tijdens de drill is er teveel gefixeerd op nr. 17 en nr. 29. “Toewijzing” verliep soepel en er zijn veel mensen (en schachten) achteraf blijven hangen. Ik ben erg tevreden!

Kyra: Ik kon het verschil tussen schreeuwen en harder praten niet goed onderscheiden.
Maarten: Je moet je stem verheffen, maar niet schreeuwen.

Maarten: Volgend jaar willen we schachten van tevoren misschien al vragen voor op het podium uit laten werken.
Madelief: En misschien een rustiger tempo, op een gegeven moment ging het heel snel.

Naomi: Ik verwacht volgend jaar niet heel veel schachten, misschien toch een kwartier kelder
Britt: Daar wilden we volledig vanaf. De eerste activiteit wilden we milder houden, anders raak je veel schachten kwijt.

Convent:
Cara te vroeg uit de auto, uiteindelijk niks meer van de beste man gehoord. Schachten leken door de cantus heen leuk mee te doen en heb van vele mensen gehoord dat ze het erg leuk hebben gehad! “Die kat kom weer” als schachtenlied was een beetje ongelukkig gekozen, er worden stickers gefixt voor de volgende cantus.

Maarten: De codices van de schachten hebben we te lang bijgehouden, volgende keer eerder teruggeven.

In de nieuwe codex klopt “die kat kom weer”
Fiona: Blijkbaar was daar in de stad gezeik over, daar is een clublied op dit lied.

Sterre: Het Campinaria clublied werd gezongen, terwijl er alleen 2 neo’s aanwezig waren.

Dr!ll:
Jammer van het weer, dat heeft het wel erg verpest en mensen weerhouden om te komen. Schachtjes hebben toch goed afgezien. Hier kwamen al meer groepsopdrachten naar voren zoals het zeil of de chubby bunny challenge. Het is een goede beslissing geweest om niet naar het Fort te lopen eTin het eerder af te blazen. Ook hier weer erg tevreden over het verloopt van de activiteit.

Groepsopdrachten volhouden, dat is het doel van onze D%p op dit moment.

Kyra: Zijn er na de Dr!ll schachten gestopt?
Britt: Nee, maar wel na Convent, omdat dat kringraadschachten waren die nooit aanwezig waren.

Emma: Af en toe kreeg ik wel een overload door mensen die dingen vragen, als je ziet dat DC druk bezig is, wacht dan even.

Pre-Halloween TD:
Voordrink om 21:00 uur is een leuk idee maar werkt beter op iets als een zomerbar. Stond versteld over hoeveel volk er ineens tussen 00 en 01 voorbijkwam, zelfs mensen uit Leuven!! Heb veel goede verhalen over de DJ’s en van de DJ’s zelf gehoord. Het was erg druk (en snikheet) in de bovenste zaal, onderste zaal kon je ff rustig bijkomen. Vaten en koeling waren dramatisch, als er aan je gezegd wordt om iets door te geven aan de volgende shift; doe dit dan ook! Fabiant en Hera waren gewoon plotseling weg na de opruim, beetje vreemd maar gebeurt wel vaker. Gaan ook hier weer een aftermath doen.

Britt: Ik vond het heel fijn dat niet de vaste Alleskapot playlist was.
Sterre: Het scheelt ook wel dat het een nieuw jaar is met nieuwe zomerhits.

Sterre: Wat krijgen Ilias en Arthur? Want dat is echt k*nker in je oren.

Britt: Ik vond dat Frauke leuke effecten had, en goed snel geüpload
Camille: ik denk dat dat geen effecten waren maar gewoon ‘mislukte’ foto’s
Tim B: Ze was ook gewoon gezellig.

Camille over koeling:
De rechter koeling was koud, de linker was niet koud maar daar was vat aangesloten.
We hebben een koud vat aangesloten, en dat niet koude vat in de koeling gezet. Dit is gezegd tegen de shift, maar die hebben dit niet doorgegeven aan de volgende shift. Dit is 2/3 keer gebeurd. Uiteindelijk is het goed gekomen met 4 vaten totaal. Geef dit de volgende keer door als zoiets nog een keer gebeurt.

Naomi: Hera zei wel “Ja, maar wij moeten nog allemaal dingen wegbrengen, jullie kunnen nog naar huis.”
Camille: Dat zei Fabiant ook, zij moesten allemaal naar Biokot.

Britt: Iemand van Fabiant was aan het zeiken over bonnen, maar wij waren de enige die de bonnen hadden geknipt.

Jasmijn: Wij hebben alle drank van Fabiant samen met Sil opgeruimd.

Kylie: Van Hera was er maar 6 man, ze wisten zelf niet eens waarom.

Camille: Is het een idee om de shiften op verhouding verdelen?
Sterre: Ik denk niet dat ze dat leuk gaan vinden? Daarmee hebben wij dus ook automatisch meer werk en zouden we de winst dus misschien ook zo moeten verdelen en daar zijn andere clubs het weer niet mee eens.
Tim: Ik denk niet dat zij veel te zeggen hebben.

Sterre: Karolien van Hera is superkut, ik had het idee dat zij drank weggaf aan oud Hera leden. Lies ging zeiken om verhoudingen, Karolien gooit meteen alcohol erbij.

Naomi: Tijdens keukenshift waren de mensen geneigd hun beker te vullen met de cocktails zonder een bon in te leveren.

Madelief: De communicatie met Hera was ruk. Ik heb ze, op 1 na, allemaal niet gezien op organiserend vlak.

Sterre: Waarom waren de lengtes van de shiften nu anders?
Madelief: We hebben de shiftenlijst van Fabiant van de vorige keer gebruikt.
Camille: Ze gingen de shiften toch sowieso aanpassen?
Kylie: WC-shift duurde echt heel lang, ik kan nergens zitten, je bent alleen, beetje vervelend.

Bouwhuis: Op het einde had Sil WC-shift, hij had een goede reden, maar had geen vervanging geregeld ofzo. Eindstand: overal zat kots, dat heb ik op mogen ruimen.

Sterre: Toen we de drank naar boven brachten kwamen er mensen naar boven “staat nu alle drank door elkaar?”
Camille: Dat was weer een miscommunicatie, maar is goed gekomen.
Madelief: Normaal nemen wij veel mee, maar ik had het idee dat zij dachten dat ze daardoor minder winst zouden maken.

Thijs: Die nietmachine is superkut.
Britt: Dat is al 3 jaar zo.

Bouwhuis: Over de voordrink, ik denk dat de locatie ook niet zo fijn was hiervoor.

Naomi: Volgend jaar misschien de schachten een opdracht geven om naar de voordrink te komen.
Maarten: Dat is een goeie.
Jasmijn: Ik denk dat een voordrink vooral een goed idee is voor tijdens een Feestweek, want dan kunnen mensen toch lam. Mensen gaan nu liever gewoon met vrienden een voordrink houden.

Bouwhuis: Voor de aftermath, volgende keer misschien overleggen wanneer we geen mensen meer toelaten.
Maarten: Dat is mijn fout, was ik vergeten door te geven door chaos.

Sterre: Speedysnack had allemaal koude snacks, ze lijken een beetje op Taksi. Je blijft ze uitnodigen, maar ze verliezen hun functionaliteit een beetje. Misschien een keer op KR vragen of meer clubs hier last van hebben.

Britt: Deurshift is echt belangrijk, toen er niemand naar binnen mocht, probeerden mensen toch naar binnen te gaan.


Aankomende activiteiten

Doop:
Draaiboek zal gestuurd worden. DC geeft uitleg over het globale verloop van de activiteit.

Emma: We laten de schachten verzamelen op Universiteitsplein. We gaan een verbroederingskan doen, die moet aan het einde van de rij op zijn. Verder: drillen, badjes, actjes en op het eind een spel om ze warm te houden.
Sterre: Is Taksi er?
Emma: Hij wil op het begin er liever bij zijn, dus hij is er op het begin wel, maar het Taksi deel vervalt.
Britt: Draaiboek volgt zsm.
Emma: Moest je niks te doen hebben, kom dan naar het podium voor de actjes.

Pasmoment truien:
Hoe was het vandaag?

Madelief: Het was niet superdruk, 3 man was veel te veel, er zijn ook nog 3 lidkaarten verkocht.

Praesidiumweekend:
Spellen zijn af in concept. Paklijst komt eraan maar hoeft niks speciaals mee. Carpoollijst is met de extra auto van Kimberley compleet. Neem niet te veel onnodige spullen mee en niet te grote koffers, de ruimte is beperkt.

We zijn vrij beperkt in ruimte, neem dus geen koffer mee, maar gebruik makkelijk opvouwbare tassen.
Britt: Welk huis hebben we? Dat we niet 20 min moeten lopen.
Sterre: We hebben zo’n bakfiets. We hebben nummer 9. Neem genoeg warme kleren mee, het is een grote ruimte verwacht niet dat het te warm wordt.

Sterre: We kunnen er pas om 19:00 in. Het idee is wel nog om daar nog te eten, maar de avond zal dus wel snel verlopen.
Kylie: Kan je ook een 2 persoonsmatrasje meenemen?
Camille: Wel als je met Tim samen gaat liggen, niet allebei 2-persoons.

Lintjescantus:
Hebben hiervoor de Cricket club ook weer gereserveerd, zitten tegen dan waarschijnlijk niet op het Fort. Schachten zitten de hele cantus aan de corona en drinken mee met bier.

Maarten: 9 november, Lies zegt nu 6 november als datum voor Fort, maar communicatie verloopt kut, dus ik verwacht er niet veel van, waarschijnlijk dus niet op Fort.

Sterre: Is er een plan voor hoe en wat? Vorig jaar nam niemand de tijd voor actjes.

Fiona: ik zou een paar dagen van tevoren de quiz al houden.

Britt: Ik heb wel stalstage die dag erna.
Sterre: Misschien tijdens 2de deel al officiële deel.

Ouwzakkencantus:
Gaan hiervoor kijken of we De Vizit kunnen regelen. Of we tegen dan in het Fort zitten, god mag het weten. Hebben een peiling gedaan in de groepen waar wel goed op gereageerd is, dit om te kijken op hoeveel ouwzakken we precies moeten rekenen.

Hopelijk dan wel op Fort.

SOC 21/11:
Heb hier nog geen informatie van mogen ontvangen van ASK. Ligt ook nog ver in het verschiet voor wat het voorstelt. Hier moet normaal gezien MINIMAAL 1 praesidiumlid van de KR BC verplicht aanwezig zijn.

Maarten: Studenten Overleg Comité.
Sterre: Ik wil dat wel doen. Het gaat over vanalles, zoals de magnetrons en de bib. Daarna een receptie met Studay-achtig eten.
Britt: Zet mij er maar bij.

Pirates TD:
Nu Kaas en Wijn naar 2e semester gaat, hoop ik in die week deze TD te organiseren maar communicatie loopt niet altijd even soepel. Anders hebben we slechts 1 TD in het hele semester en dat zou jammer zijn. Tegen a.s. vrijdag moeten de data doorgegeven worden, hoop dat we tegen dan wel een consensus gevonden hebben.

Sterre: Stel deze gaat ook niet door? Dan heb je een aantal weken niks. Is het dan een idee om iets van schachtenbonding te organiseren?

Varia

Updates vanuit HP:
Aan het begin van het jaar is er een praesidiumevaluatie gedaan door ons. Daaruit is voortgekomen dat jullie meer updates wilden hebben vanuit het HP over de voorbereidingen van activiteiten zodat dit niet plots meegedeeld wordt. Hoe vinden jullie dat dit tot nu toe gaat? Willen jullie meer updates of is het goed zoals het nu gaat?

Kylie: Ik vind het fijn dat de boodschappenlijst ver van tevoren wordt gestuurd, maar dingen die we voor het eerst moeten regelen (DJ-set) vond ik nog wel wat onduidelijk.
Liam: Volgende keer misschien raadvragen aan een voorgaand Feest?

Camille: Hoe zit het met de boxen die naar Biokot moesten?
Kimberley: Hij vroeg naar wie hij de factuur moest sturen, dus zal wel goedkomen.

Caroline: Ik vond het fijn dat we op tijd shiftenlijst kregen.

Bouwhuis: Ik vind de updates prima.
Camille: Soms weten wij niet zo veel, dus kunnen we het ook niet delen, zoals bij Kaas & Wijn.

Galabal update:
Madelief: Voor gala doen andere clubs helemaal niks, dus ik heb vanmiddag haat gegooid. Ze gaven me wel gelijk. We zijn de laatste clubs zonder datum en locatie. Top 3: 15, 29 en 8 maart. Het hangt ook af van locatie, er was vandaag blijkbaar ineens een 3de locatie. Vandaag kwam salon van Ede voorbij, die willen eigenlijk geen studentenverenigingen meer, dus we willen het op een Faculteitsgala gooien.
Naomi: Is het een idee, om samen met Hera te doen als het echt niet gaat?
Madelief: Wij hebben faculteitsgala, zij hebben lustrum, dus dat gaat niet.
Maarten: Dat is ook raar naar Fabiant en Demetris.
Naomi: Is het een idee om na ons gala meteen een locatie voor volgend jaar te zoeken? Nu is er iedere keer gezeik over de locatie, ook voor Praesidiumweekend en Kaas & Wijn.
Maarten: Dat gaan we inderdaad doen, voor Lustrum moeten we met het lustrumcomité (wordt nog opgesteld) dit jaar al de kalender voor volgend jaar helemaal maken zodat de Praeses van dat jaar alleen maar hoeft uit te voeren. Daarbij komt dus ook het alvast zoeken naar een Galabal locatie
Naomi: Kan ik me inschrijven voor dat comité? Maarten: Na doopmaand please

Sterre: Misschien vroeg, maar krijgen we in maart nu niet heel veel weekend activiteiten? Niet iedereen gaat elk weekend blijven, dus hoe pak je dat aan? Met Kaas & Wijn zaten we vorig jaar al krap met shiften.
Camille: We kunnen vragen of Hera hun schachten kan vragen.
Naomi: Waarom kan Kaas en Wijn niet buiten het weekend?
Maarten: Enige locatie is de Vizit, dat mag alleen in het weekend. De Vizit is de enige betaalbare locatie.

Maarten: Op Facebook moet je je altijd op gaan/geïnteresseerd zetten, zeker voor eigen evenementen. Iedere keer als iemand dit doet verschijnt dit in iedereen tijdlijn.
Camille: En nodig vriendjes uit.
Sterre: Op de laptop is vriendjes uitnodigen via Facebook veel makkelijker.
Sterre: Misschien kunnen we activiteiten dan ook op de insta inzetten.
Caroline: Bij Sportraad is er een schema wanneer wie dingen deelt op Facebook.

Britt: Misschien een maandelijkse kalender.
Camille: Die was er, maar gezeik en onzekerheid met Fort.

Consequenties capabelheid:
Bij de vorige vergadering hebben wij de mededeling gedaan dat er een 0 tolerantie kwam met betrekking tot het niet capabel genoeg zijn op eigen evenementen, met als sanctie de rest van het semester op water.
De meeste van jullie zullen wel meegekregen hebben dat dit bij Sterre fout is gegaan op ons Convent, hierdoor hebben wij direct gezegd dat zij de rest van het semester op water moest. Dit terwijl mensen die op Overdrachtscantus over die grens zijn gegaan hier geen consequenties voor hebben gehad, wat eigenlijk niet helemaal eerlijk is.
Oorspronkelijk wilden wij bij ons standpunt blijven en deze regel behouden, maar we weten niet zeker of dit de beste optie is.

Om iedereen een kans te geven om zijn/haar mening te laten horen over dit besluit willen we jullie vragen dit form in te vullen, het is anoniem, dus wees niet bang je oprechte mening te geven. Wij willen jullie hier ook graag in betrekken omdat het naar ons idee anders over gaat komen alsof we Sterre ‘privileges’ geven/voortrekken ten opzichte van jullie, wat niet het geval en ook zeker niet onze bedoeling is.
Aan de hand van jullie meningen zullen wij beslissen welke sanctie er komt te staan op het niet capabel zijn op eigen evenementen

Kyra: Hoe check je wie het heeft ingevuld, als het anoniem is?
Madelief: Niet, dus je krijgt niet echt hoerenboek, maar vul het gewoon in.

Bouwhuis: Hoezo voor overdracht geen consequentie? Het was toch voor iedereen een waarschuwing.
Camille: Zij hebben er geen consequenties voor gekregen, Sterre wel.

Rondvraag

Emma: Heeft er iemand twister voor de doop?
Kimberley: Ik zal even kijken.
Camille: WINAK heeft het sowieso.
Naomi: Je kan ook gewoon 4 kleuren papier op de grond leggen.
Emma: Is moeilijk op een veld in de regen.
Kylie: Ik weet niet of we 2 zwembaden hebben, dus dat gaan we kijken, dan kijken we meteen of we twister hebben.

Camille: Als we ooit iets op vergadering bespreken waar je het niet mee eens bent, vermeld dat op vergadering, of spreek ons persoonlijk aan.
Fiona: Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik niet door mag met de opleiding, dus dat is een ding met mijn functie.
Maarten: We kunnen je misschien als ere-functie inschrijven.
Fiona: Ik kan niet in Antwerpen blijven, ik kan me nergens meer inschrijven.
Camille: Misschien dat je alleen voor Cantus terugkomt, zodat je dat toch kan doen.
Fiona: Even over nadenken, moet vanaf Meppel komen.
Maarten: Sinds dit jaar zijn ze ook wel heel erg streng met uitzonderingen.

Sterre: De stieren die van de linten af zijn gehaald, kan je bij mij ophalen.
Sterre: Op cantussen hangt er geen doek meer achter, die is kwijt. Misschien toch een nieuwe maken? Stuur mij een berichtje als je mee wil werken.
Post Reply