vergadering 28-03-2023
Posted: Fri Apr 14, 2023 8:22 am
Praesidiumvergadering 28-3-2023
Aanwezig: Britt, Emma, Eline, Liam, Brenda, Janine, Wessel B, Hanne Vervo, Hanne Vee, Charlotte, Camille, Elke, Madelief, Youri, Noortje, Caroline
Te laat door friet: Sterre, Maarten
Afwezig: Wessel, Tim
Voorbije activiteiten
Bierbowling
Geslaagd evenement, altijd leuk. Volgend jaar wellicht combineren met een etentje of iets vooraf in de stad.
Heel gezellig weekend met goede spellen, thanks to comité. Voorbereiding was chaotisch maar dat is altijd en besproken in comité. Van sommige boodschappen was er te weinig en dat is genoteerd voor volgend jaar. DJ was niet nodig geweest. BGA gezwijn was (voor sommigen) intens. Wisselcantus was leuk en chaos as always. Wat vonden jullie van de TD thema’s? Wat vonden jullie van de zondagactiviteit?
Vrijdagavond spel was leuk
TD: vrijdag was iedereen goed verkleed
iedereen op tijd voor shift
Zaterdagspel was heel leuk wel intens BGA gezwijn
zondag ging goed, opruim ging goed. Jammer van opruim op het einde dat die vrouw zo moeilijk deed. Sommige dingen waren wel correct, zoals onder stoelen die gestapeld zijn even vegen en kijken.
Voorbereiding was schijt; weinig communicatie binnen comité en tussen ASK en senioren. Het verwachtingspatroon vanuit ASK was niet duidelijk en daardoor is er heel veel gezeik gekomen (zie KR verslag). Zij willen massacantus op deze manier niet nog een keer doen. Dit is ook naar ons een duidelijk signaal. Het is een groot evenement, maar eindverantwoordelijkheid ligt bij ASK. Dus alles komt bij ASK terecht, zij waren niet blij dat geen enkele club zijn verantwoordelijkheid nam. Zij verwachten een even grote inzet van de deelnemende clubs. Afruim door DIEFKA is niet gedaan volgens hen. Elke, Tim en Fiona zijn gaan vragen of ze konden afruimen, zijn begonnen met opruimen rond 12 dan. De rest begon pas met opruimen om 1, dus toen zijn ze weggegaan. De andere clubs zeiden dat we maar 5 min hebben opgeruimd, dus nu hebben we 5 extra shifts op GKR. ASk draaide veel verlies, zien het niet meer zitten. Aankomende evenementen waar wij mee deelnemen, dan moeten wij meer mee helpen. Communicatie van ASK moet dan beter, dat we dit goed weten voordien.
Weinig mensjes, mensjes die er waren hadden het erg naar hun zin. Aescu was wel erg incapabel en dat gaf wel beetje hoofdpijn. Prosenior van aescu was kutste wijf wat ik in een lange tijd heb gezien. Veel onrust ook doordat er allerlei shit gestolen was uit Spoed en aescu mensen regels nog niet goed kenden en daardoor niet konden handhaven. Ook bij de opruim waren ze daardoor in kleinere getalen aanwezig, maar een deel luisterde wel goed. Erg trots op jullie voor het geven van het goede voorbeeld. Als je ziet dat mensen vapen, spreek ze er dan op aan en ga niet zelf meedoen! Wil ik niet nog een keer zien. Wat vonden jullie van de DJ’s? Probeer goed te kijken als je de forumpost in vult, want de shiftenlijst in elkaar zetten is al lastig genoeg en als die tot een uur voor de TD nog wisselt en in totaal wel 5x is dat heel lastig voor de vices. Vestiaire: probeer zelf in te schatten, 5 jassen als bol in elkaar geknoopt is niet echt de bedoeling, voor prosenioren ook NIET gratis. Doppen bewaren van elke soort fles aan het begin van TD, soms blijft drank over en zo zouden die niet gewoon weg moeten
Sea shanty cantus
Zat goed vol. Credits naar Youri voor het in elkaar zetten. Volgende keer lijkt het me handig om bij dit soort lastigere liedjes mensen aan te wijzen van praesidium om 1 of 2 liedjes te oefenen zodat die mensen die liedjes sowieso kunnen inzetten. Ik had het idee dat niet veel mensen de playlist echt hadden geluisterd/ geoefend tot op zekere hoogte.
Zeer interessante lezing en heel veel volk. Complimenten naar Justine en Janine voor het organiseren. Als deze lezing over een paar jaar nog eens wordt gegeven dan iets meer structuur aanbrengen en richten op wat interessant is voor de student (hoe ziet je werkdag eruit bijvoorbeeld).
Go-Kart Race
We verkopen tosti’s en cherry chouffe aan €1,50. Er is geen bonnen systeem deze keer. Opbouw om 11:00. Cheer kan nog een keer oefenen op het podium. Moeten dus bij ASK helpen met hun algemene afbouw. Hou rekening mee met zwemmen in de vijver als je nog shift hebt/ af moet bouwen.
We verkopen broodje hotdog met bacon en uitjes en saus zodat mensen niet naar huis hoeven om te eten. Er worden voor praesidiumleden die dat willen ook vega worstjes voorzien. 19:00 Iedereen sowieso aanwezig. Paar mensjes moeten al gaan opbouwen bij Susann. Als het lukt, hebben we later op de avond een DJ. We verwachten dat jullie minimaal 1,5 uur aanwezig bent.
Vrijdagmiddag opbouw met praesidium ter plekke. Shiftenlijst komt eraan. Schachtjes maken versiering. Verdere uitleg door Elke.
Wordt heel leuk. Iedereen die ingeschreven is mag nu komen. Er is een gelegenheidscodex voor alle vriendjes zonder codex. Inventariseren wie kan op/ afbouwen ivm vriendjes. Als er tosti’s over zijn van Go-Kart willen we die daar verkopen. Even denken hoe een handig bestelsysteem is. Er zijn twee keuzes: ’s middags opbouwen daarna kunnen mensen weer naar huis naar hun vriendjes en dan naar cantus komen of ’s avonds voor cantus met vriendjes en al naar cantus komen (voor degenen die samen met hun vriendjes reizen) en dat de vriendjes even moeten wachten.
Zelfde verhaal als vorig jaar; werken met inschrijvingen en er is plek voor 30 man.
Wordt leuk en chaos ten top. Er is ’s middags een voetbalwedstrijd op wilrijkse pleinen, daarna een rondleiding op Drie Eiken (wie wilt dat doen?), daarna eten (broodje hamburger met stokbrood, aardappelsalade etc) en daarna cantus. De maximumcapaciteit wordt nog bepaald afhankelijk van of de materiaalaanvraag lukt.
Idee: VDK ontvangen om 14:00 en match starten om half 3??
Even zien hoe VDK zich kan verplaatsen, ze komen met bus
Rondleiding Drie Eiken: minimaal 5 man, liefst meer
we kunnen eventueel ook op Fort gaan kijken, maak er wat leuk van. Vertel een geinig verhaal, maak er een spel van, …
Vega: wat is goed alternatief voor hamburger?
Sterre open het document en leg uit. Wie wilt wat doen volgend jaar?
Kiesweek ideeën
• Ledenetentje en kroegentocht
• TD met WINAK
• Spel (flunkyball?) en BBQ -> zoeken iets dat ook binnen kan
• Schachtenspel
Youri: MBO
Elke: Gent
Maarten: Praeses
Madelief: Praeses
Noortje: twijfel of ze doorgaat, als ze op komt, komt ze op voor vice of PR
Camille: twijfelt, vice of DC
Hanne Vee: materiaal
Hanne Vervo: stop
Charlotte: cantor
Britt: doopmeester
Emma: Temmer
Fiona: cantor
Janine: MBO
Brenda: noodgedwongen stoppen door schoolkeuze, kan niet huren in antwerpen
Liam: vice
Eline: twijfel, zeden of vice
Caroline: twijfel, materiaal of PR
Tim: zeden
Sterre: auxilliator afhankelijk van de plekken, anders stoppen
erefuncties?: of 16 plekken, of max 20.
Inschrijving: 1-2 april, deadline 8 april
Vragen: 9 april, opsturen tekst 12 april
Thema kiesweek: boerderij!
Britt: iets van schachten gehoord?
*Scriptor moe, kon niet volgen sorry*
Algemene puntjes
- Staat nog een bonding met schachten op de planning maar wanneer is de grote vraag.
- Croque verkoop na de paasvakantie
Aanwezig: Britt, Emma, Eline, Liam, Brenda, Janine, Wessel B, Hanne Vervo, Hanne Vee, Charlotte, Camille, Elke, Madelief, Youri, Noortje, Caroline
Te laat door friet: Sterre, Maarten
Afwezig: Wessel, Tim
Voorbije activiteiten
Bierbowling
Geslaagd evenement, altijd leuk. Volgend jaar wellicht combineren met een etentje of iets vooraf in de stad.
- Liam: paar leden praesidium aanstellen die meefietsen met de fietsgroep, ik fietste toevallig langs daar en Gijs was alleen
Heel gezellig weekend met goede spellen, thanks to comité. Voorbereiding was chaotisch maar dat is altijd en besproken in comité. Van sommige boodschappen was er te weinig en dat is genoteerd voor volgend jaar. DJ was niet nodig geweest. BGA gezwijn was (voor sommigen) intens. Wisselcantus was leuk en chaos as always. Wat vonden jullie van de TD thema’s? Wat vonden jullie van de zondagactiviteit?
Vrijdagavond spel was leuk
TD: vrijdag was iedereen goed verkleed
iedereen op tijd voor shift
Zaterdagspel was heel leuk wel intens BGA gezwijn
zondag ging goed, opruim ging goed. Jammer van opruim op het einde dat die vrouw zo moeilijk deed. Sommige dingen waren wel correct, zoals onder stoelen die gestapeld zijn even vegen en kijken.
- Maarten: waren snackshifts goed?
Youri: dat was goed geregeld
- Sterre: was wel intens van BGA, begon op praesidiumweekend te lijken. Daar kan dat, op ledenweekend zijn er nogaonschuldigen bij die het niet kennen
Char: ik vond het ook wel intens
- Maarten: DJ Siebe? Heeft amper gedraaid, en luistert enkel naar zichzelf. Comité zegt dat we dit volgend jaar niet doen -> misschien afspeellijst maken voordien
- Maarten: wat vonden we van de TD’s
Emma: sfeer zaterdag was minder, maar thema is wel leuk. Te veel studio 100 muziek
Camille: mensen deden meer mee vorig jaar
Wessel: vrijdag was leuk, misschien TD idee voor volgend jaar
- Maarten: wij waren er zondag later bij minigolf, hoe was het?
Madelief: iedereen speelde door elkaar door
Hanne Vervo: beter dan vorig jaar, iedereen was energieloos na het zwemmen. Té intensief na zo’n weekend
- Camille: van mensen gehoord dat zaterdagspel vroeger mocht stoppen.
Char: lengte spel was goed! Misschien gewoon vroeger starten
- Madelief: Ik heb bijgehouden wat er te weinig was, zodat er volgende keer meer aangekocht wordt. Had me gebaseerd op vorig jaar en praesidiumweekend
- Brenda: kan er volgend jaar meer groenten bij? Gezonder en beter voor de darmpjes
- Wessel: datum moet eerder gecommuniceerd worden, eventueel evenement al online eerste semester
Voorbereiding was schijt; weinig communicatie binnen comité en tussen ASK en senioren. Het verwachtingspatroon vanuit ASK was niet duidelijk en daardoor is er heel veel gezeik gekomen (zie KR verslag). Zij willen massacantus op deze manier niet nog een keer doen. Dit is ook naar ons een duidelijk signaal. Het is een groot evenement, maar eindverantwoordelijkheid ligt bij ASK. Dus alles komt bij ASK terecht, zij waren niet blij dat geen enkele club zijn verantwoordelijkheid nam. Zij verwachten een even grote inzet van de deelnemende clubs. Afruim door DIEFKA is niet gedaan volgens hen. Elke, Tim en Fiona zijn gaan vragen of ze konden afruimen, zijn begonnen met opruimen rond 12 dan. De rest begon pas met opruimen om 1, dus toen zijn ze weggegaan. De andere clubs zeiden dat we maar 5 min hebben opgeruimd, dus nu hebben we 5 extra shifts op GKR. ASk draaide veel verlies, zien het niet meer zitten. Aankomende evenementen waar wij mee deelnemen, dan moeten wij meer mee helpen. Communicatie van ASK moet dan beter, dat we dit goed weten voordien.
- Char: ik snap de frustratie van ASK, maar wat verwacht je als je 600 man in een zaal stopt
- Sterre: geen sfeerbeheer en weinig security is niet veel. Wij hadden 4 shifts, dat had dus veel meer kunnen zijn. Ieder een half uur shift is niet erg
- Char: misschien factor dat dit de eerste cantus was in 3 jaar. ASK hun reactie was nogal kut toen ik van spoed terugkwam
- Youri: was het hun reactie dat ze geen draaiboek hadden? Wij moesten alles doen
- Wessel: misschien dat iedereen zijn functie kan uitvoeren: quaestor per club, PR’s die sponsoren zoeken, temmers die per corona “sfeerbeheer” zijn,…
- Sterre: rucantores liedjes worden nagekeken, was saai
- Wessel: misschien handig als ze dingen delen in die kringraad whatsapp, zodat iedereen op de hoogte is
- Youri: we hadden één messenger groep waar alles in besproken werd. We moesten vergaderen, duurde 10 min om niks te bespreken. Er is niks vanuit hun gekomen.
- Wessel: vroeger werd het georganiseerd door alle clubs, was niet zo dat ASK de verantwoordelijke was
- Sterre: zou goed zijn als bv een Lars mee aan het hoofd staat
- Wessel: comité met praesidiumleden en ouwezakken die er geïnterisseerd in zijn, gemotiveerde mensen
- Sterre: voelt nu meer alsof je shift draait op een activiteit die niet van jou is
- Wessel: jullie deel was het leukste deel
- Wessel: comité idee voor elk evenement is misschien wel handig
Weinig mensjes, mensjes die er waren hadden het erg naar hun zin. Aescu was wel erg incapabel en dat gaf wel beetje hoofdpijn. Prosenior van aescu was kutste wijf wat ik in een lange tijd heb gezien. Veel onrust ook doordat er allerlei shit gestolen was uit Spoed en aescu mensen regels nog niet goed kenden en daardoor niet konden handhaven. Ook bij de opruim waren ze daardoor in kleinere getalen aanwezig, maar een deel luisterde wel goed. Erg trots op jullie voor het geven van het goede voorbeeld. Als je ziet dat mensen vapen, spreek ze er dan op aan en ga niet zelf meedoen! Wil ik niet nog een keer zien. Wat vonden jullie van de DJ’s? Probeer goed te kijken als je de forumpost in vult, want de shiftenlijst in elkaar zetten is al lastig genoeg en als die tot een uur voor de TD nog wisselt en in totaal wel 5x is dat heel lastig voor de vices. Vestiaire: probeer zelf in te schatten, 5 jassen als bol in elkaar geknoopt is niet echt de bedoeling, voor prosenioren ook NIET gratis. Doppen bewaren van elke soort fles aan het begin van TD, soms blijft drank over en zo zouden die niet gewoon weg moeten
- Britt: kut voor hun, maar naast dat alles was het leuk om aescu TD te doen
Sterre: ook heel aandachtige kopjes bij uitleg shiften. Mensen die ook bij opruim waren, waren heel vriendelijk en deden het heel goed.
- Wessel: ik had met elena wel kunnen praten, volgende keer kan je me altijd halen.
- DJ?
Camille: Wout zou draaien, stonden andere mensen. Maar die vond ik heel leuk
Hanne: shuffle had op andere TD 2 uur en speelde heel de tijd dezelfde feestjes. Voor één uur op onze TD was het wel goed
- Sterre: als je ziek bent, laat dit zo vroeg mogelijk weten. Beter meld je je af en dan is het goed als je wel kan, maar nu was het soms moeilijk om zo laat nog dingen aan te passen
- Madelief: wie had eerste shift toog? Waren alle spuitjes al meteen gevuld? Was ik niet blij mee dat dat al gebeurt was zonder communicatie, flessen waren weggegooid dus kon niet teruggespoten worden. Cranberry waren 4 dure flessen om aan te vullen, deze waren op en niet de goedkope. Flessen die al “open” of uit sixpack kwamen, bleven staan om nieuwe te openen.
- Caroline: weinig mensen op TD’s is vaker op andere Wilrijk TD’s
Sterre: zijn er naar aan het kijken, ze willen zaal verbeteren.
Noortje: zaal is kut, dus dit houdt mensen tegen. Moet wel over nagedacht worden of het nodig is er geld in te steken als dat niet helpt
Youri: tot 3 jaar geleden feestten we in het Fort waar de schimmel aan de muur hing, het was door de sfeer dat je er heen ging. De prijzen waren ook laag, daar kwamen mensen op af
Britt: hoezo is het een ding dat in KP wel cantus mag, maar geen TD?
Sterre: komt door wc’s, aan Feniks staan er 8 waar er telkens 4 van open gaan.
- Char: voordelen voor zaalverantwoordelijke -> kringraadvoordelen
Sterre: idee als ze een lint hebben, dat ze een soort club hebben. Die krijgen dan voordelen van de linten
- Wessel: stel er komen geen mensen op, kan het dan niet dat bv per avond €50 euro gegeven wordt
- Brenda: moet je op UA zitten?
Sea shanty cantus
Zat goed vol. Credits naar Youri voor het in elkaar zetten. Volgende keer lijkt het me handig om bij dit soort lastigere liedjes mensen aan te wijzen van praesidium om 1 of 2 liedjes te oefenen zodat die mensen die liedjes sowieso kunnen inzetten. Ik had het idee dat niet veel mensen de playlist echt hadden geluisterd/ geoefend tot op zekere hoogte.
- Wessel: top!!
- Noortje: jammer van der pappenheimer die ze op zichzelf begonnen
- Caroline: jammer dat er één corona praesidium is en de andere amper iemand.
Sterre: ja, verdeel jezelf wat beter, als na tempus mensen doorgaan heb je heel lege corona
- Britt: onbekende jongen en WINAK deden leuk mee
Zeer interessante lezing en heel veel volk. Complimenten naar Justine en Janine voor het organiseren. Als deze lezing over een paar jaar nog eens wordt gegeven dan iets meer structuur aanbrengen en richten op wat interessant is voor de student (hoe ziet je werkdag eruit bijvoorbeeld).
- Britt: misschien moeten we Aurore strikken voor volgend jaar
Janine: hij gaat op pensioen, dus gaat dit waarschijnlijk niet nog eens doen
- Char: waren veel casussen
- Maarten: voor volgende keer mensen die komen een “beloning” geven, is leuk en geeft goed beeld vanuit DIEFKA
Sterre: zeker bij vrijwillige lezingen, …
- Char: vraag over lezingen PR
Hanne Vervo: geen lezing van Anicura, gaan ook sterk dalen met sponsoring volgend jaar
Go-Kart Race
We verkopen tosti’s en cherry chouffe aan €1,50. Er is geen bonnen systeem deze keer. Opbouw om 11:00. Cheer kan nog een keer oefenen op het podium. Moeten dus bij ASK helpen met hun algemene afbouw. Hou rekening mee met zwemmen in de vijver als je nog shift hebt/ af moet bouwen.
- Madelief: komt nog een bericht in kringraadgroep over borg
- Sterre: tip als het hard regent je stallaarzen aandoen
We verkopen broodje hotdog met bacon en uitjes en saus zodat mensen niet naar huis hoeven om te eten. Er worden voor praesidiumleden die dat willen ook vega worstjes voorzien. 19:00 Iedereen sowieso aanwezig. Paar mensjes moeten al gaan opbouwen bij Susann. Als het lukt, hebben we later op de avond een DJ. We verwachten dat jullie minimaal 1,5 uur aanwezig bent.
- Britt: hoe zien we het voor ons? Is het ook buiten bij de buis, of gaan we binnen proppen
Sterre: verwachting per club is anders, wij verwachten veel, anderen minder. Hangt ook van het weer af.
Wessel: kunnen tafels en stoelen weg, dan is er meer plek.
- Britt: zijn er acties die avond?
Sterre: zijn we niet zeker van. Brian wilde 2 gratis vaten en … broodjes weggeven. We verdienen zoiezo niets op café avond. Er is ook een verschil tussen club als Ingenium en Demetris
- Wessel: goed op GKR adverteren dat je er kan eten enzo.
Sterre: als mensen langs kot gaan, blijven ze misschien sneller daar. Proberen mensen mee te trekken. Eventueel al smiddags laten bestellen via qr code?
- Char: DIEFKA bier?
Sterre: ja daar hebben we over geklaagd, we zijn bezig over de aankondiging. Vergunning is rond, dus we mogen nu bier verkopen op fort en alle drie de campussen.
- Wessel: misschien leuk als alle spandoeken meekomen
Eline: kartonnen borden met DIEFKA op
Noor: ik kan zeggen dat schachten dit maken
Char: ik heb een bepaald bordje op kot liggen
Britt: nemen we vlag mee?
Sterre: moet dan wel shift voor komen en doorgeven. Niet dat één iemand er de hele tijd mee staat
Vrijdagmiddag opbouw met praesidium ter plekke. Shiftenlijst komt eraan. Schachtjes maken versiering. Verdere uitleg door Elke.
- Elke: alles is nu geregeld. Bandjes zijn niet binnengekomen, beetje jammer. Versiering komt door schachtjes. Iedereen wordt verwacht voor opbouw om 17:00. Dan kunnen we eten bestellen met alle clubs.
- Britt: is het dan de bedoeling dat we niet meer langs huis gaan?
- Wessel: vorige jaren waren Fabiant en Demetris incapabel op shiften, let erop en doe zelf de shift goed.
Wordt heel leuk. Iedereen die ingeschreven is mag nu komen. Er is een gelegenheidscodex voor alle vriendjes zonder codex. Inventariseren wie kan op/ afbouwen ivm vriendjes. Als er tosti’s over zijn van Go-Kart willen we die daar verkopen. Even denken hoe een handig bestelsysteem is. Er zijn twee keuzes: ’s middags opbouwen daarna kunnen mensen weer naar huis naar hun vriendjes en dan naar cantus komen of ’s avonds voor cantus met vriendjes en al naar cantus komen (voor degenen die samen met hun vriendjes reizen) en dat de vriendjes even moeten wachten.
- Sterre: eigen DIEFKA-kannen, moeten nu niet meer lenen. Paar wel voor zekerheid
- Wessel: DIEFKA-box mee?
Sterre: ja dat kan wel
- Sterre: wat is voorkeur voor opbouwen?
Wessel: vriendjes allemaal mee, we kunnen hen een biertje tappen en dan kunnen ze al praten
Stemming
19:15 vriendjes gaan mee -> meerderheid
17:00 vriendjes gaan niet mee, je komt zelf en kan nadien even langs kot
- Youri: slang voorstel is goed (één per lid), meer ruimte voor prositjes
- Sterre: probeer meer prositjes te doen!
- Britt: snacks?
Sterre: chips, zoute sticks en nootjes
- Britt: fooienpot?
Madelief: morgen pot, zo kunnen we geld inzamelen. Titel/naam
“steun DIEFKA de winter door”, “geef ons bier”, … -> stuur ideeën door
- Wessel: geef vriendjes ook meer opdrachten zoals prositjes etc
- Wessel: misschien regels voor Mich, Taksi, … ze waren nu eig eerst te laat
Sterre: misschien aparte groep maken waar prosenioren en bijzondere mensen eerst link krijgen voor de rest
Char: misschien kunnen ze gelijk met praesidium inschrijven
- Madelief: wat vinden mensen van brut verkopen op cantus?
Youri: werkte wel goed bij Fabiant cantus
Sterre: voor sommige mensen moeilijk wat ze drinken op een avond, handig als ze kunnen bijkopen
- Wessel: misschien BOB’s volle pot laten betalen voor onbeperkt frisdrank
Zelfde verhaal als vorig jaar; werken met inschrijvingen en er is plek voor 30 man.
- Janine: mensen die nog niet geweest zijn krijgen voorrang
Wordt leuk en chaos ten top. Er is ’s middags een voetbalwedstrijd op wilrijkse pleinen, daarna een rondleiding op Drie Eiken (wie wilt dat doen?), daarna eten (broodje hamburger met stokbrood, aardappelsalade etc) en daarna cantus. De maximumcapaciteit wordt nog bepaald afhankelijk van of de materiaalaanvraag lukt.
Idee: VDK ontvangen om 14:00 en match starten om half 3??
Even zien hoe VDK zich kan verplaatsen, ze komen met bus
Rondleiding Drie Eiken: minimaal 5 man, liefst meer
we kunnen eventueel ook op Fort gaan kijken, maak er wat leuk van. Vertel een geinig verhaal, maak er een spel van, …
Vega: wat is goed alternatief voor hamburger?
- Wessel: al nagedacht over hoe je het rustig houdt? Idee om iemand van VDK mee aan voortafel komt?
- Youri: komen ongedoopten enkel mee als ze meegevoetbald hebben?
Madelief: ja dat is het idee
- Britt: weinig mensen naar voetbalwedstrijd, zoeken iemand die met vlag wilt streaken
Sterre open het document en leg uit. Wie wilt wat doen volgend jaar?
Kiesweek ideeën
• Ledenetentje en kroegentocht
• TD met WINAK
• Spel (flunkyball?) en BBQ -> zoeken iets dat ook binnen kan
• Schachtenspel
- Youri: kiescantus is een leuk idee
Sterre: is voor enkele functies interessant, voor andere minder. Nu staat op donderdag activiteit schachten
- Wessel: wij deden dat als middagcantus, was heel druk en leuk
- Britt: wat is de agenda de rest van de week voor verenigingen?
Sterre: geen idee, donderdag is koningsdag dus er is niks
Britt: dus dan is er op een TD met WINAK wel wat man?
- Wessel: welke dagen zijn verkiezingen?
Sterre: woensdag en donderdag
Youri: MBO
Elke: Gent
Maarten: Praeses
Madelief: Praeses
Noortje: twijfel of ze doorgaat, als ze op komt, komt ze op voor vice of PR
Camille: twijfelt, vice of DC
Hanne Vee: materiaal
Hanne Vervo: stop
Charlotte: cantor
Britt: doopmeester
Emma: Temmer
Fiona: cantor
Janine: MBO
Brenda: noodgedwongen stoppen door schoolkeuze, kan niet huren in antwerpen
Liam: vice
Eline: twijfel, zeden of vice
Caroline: twijfel, materiaal of PR
Tim: zeden
Sterre: auxilliator afhankelijk van de plekken, anders stoppen
erefuncties?: of 16 plekken, of max 20.
Inschrijving: 1-2 april, deadline 8 april
Vragen: 9 april, opsturen tekst 12 april
Thema kiesweek: boerderij!
Britt: iets van schachten gehoord?
*Scriptor moe, kon niet volgen sorry*
Algemene puntjes
- Staat nog een bonding met schachten op de planning maar wanneer is de grote vraag.
- Croque verkoop na de paasvakantie
- Wessel: kiesweek al aankondigen?
- Madelief: heeft iemand nog bonnen?
Nee
- Britt: TD met Brabo?
Sterre: 4 mei, in stad, locatie nog te zoeken
- Char: ontgroening komt er aan, geef inspiratie om schachten naar de tering te werken. We gaan ze het zwaar maken, Britt ook prositjes!!
- Wessel: lustrumcomité volgend jaar al oprichten, met ouwzakken en praesidium. Zo kunnen er lustrumweekend etc georganiseerd worden