Vergadering 17-05-2022

Post Reply
User avatar
Elke
Posts: 86
Joined: Mon Aug 09, 2021 2:19 pm

Vergadering 17-05-2022

Post by Elke »

Praesidiumvergadering 17-05-2022
Aanwezig: Youri, Michele, Bram, Naomi, Femke, Britt, Aline, Elias, Maarten, Eva, Elona, Elke, Mark, Sterre, Floor, Wessel, Jeanine, Charlotte, Madelief en Brenda
Afwezig:
Verontschuldigd: Sophie
Te laat: Youri en Eva

Materiaalmeesters: voorstel KR
Dit voorstel is unaniem door de kringraad goedgekeurd. Het voorstel moet nu nog door de sociale en culturele dienst worden goedgekeurd om geldig te zijn, maar ik verwacht hier geen problemen mee.

Concreet betekent dit:
Indien ons praesidiumaantal 22 mag bedragen, hebben wij hier geen voordeel aan.
Indien ons praesidiumaantal 20 mag bedragen, mogen wij toch 22 praesidiumleden hebben, aangezien de materiaalmeesters apart van de inschrijvingsaantallen geteld worden.

Het moet goed gekeurd worden door de ua

Presentatie feestinfrastructuur
Fuifinfrastructuur
⁃ KP kan worden ingezet als cantuszaal met een max capaciteit van 99 personen mits aanpassingen brandtechnisch, vanaf eind september.
Kp is goedkoper dan de tent nu
⁃ Hagar moet nog overlegd worden met monumentenzorg
⁃ Spoed 1 en 2: gemengd gebruik scouts met max capaciteiten 99 personen
⁃ Scoutslokaal als fuifzaal met 300 personen capaciteit, ventilatie kan buiten. Omgevings+milieuvergunningen zijn ze mee bezig. Enkele bouwkundige ingrepen mbt veiligheid. Ook gebruik, beheer en schoonmaak moet icm scouts. Toiletten kunnen gesloopt en dixi’s kunnen in gebruik blijven vanuit tent.
⁃ Kelder gebouw G: momenteel max 214 personen ifv evacuatiewegen. Noodzaak om ventilatie en evacuatiewegen te verbouwen. Zou eind december 2022 kunnen worden gebruikt met vergrote capaciteit.
⁃ Lange termijn: biokot en konijnenkot slopen, verdubbeling diepte.

Programma van eisen lange termijn feestlocatie:
⁃ zaal 1: 60p zittend voor cantus
⁃ Zaal 2: 120p zittend voor cantus
⁃ Zaal 3: 500p zittend voor TD’s met toog en licht/geluid

Vragen:
Het is waarschijnlijk 500 mensen staand ipv zittend, wat hierboven staat.
Je mag ook cafe avond in een cantus zaal doen
Achter de zalen komt misschien ook een opslag zodat niet alles achter de toog moet. Erboven komt een vergaderruimte

⁃ in de weekenden niet gebruiken -> maar de KP blijft lange termijn beschikbaar voor weekendcantussen en andere activiteiten
⁃ kunnen de prijzen voor het gebruik van de KP gedrukt worden ivm cantusprijzen? -> kan zeker overwegen worden

Meest realistische plan lijkt nu dat het scoutslokaal als feestlocatie gebruikt wordt en KP en hagar weer cantuszalen worden, evenals spoed 1 en 2 (hopelijk hebben we dan niet te vaak die krijser van gisteravond, man die ging door merg en been).

Er komt dan dus nieuwbouw op de plek van Biokot, en dan 2x zo diep met 2 cantuszalen en een feestzaal en een vergaderruimte boven de cantuszalen.
De presentatie is gedeeld in de praesidiumgroep op FB.

Afgelopen evenementen
Go-kart race op 31 maart
UFKA sucks, vriendjespolitiek is kut maaaaar we hebben wel een gratis vat voor de Go-Kart! Nogmaals enorm trots dat wij het voor elkaar hebben gekregen om stiekem in alles de beste te zijn (ik ben gelukkig niet biased).
Vijver was koud maar ik werd warm van het feit dat de helft er achteraan kwam <3.

@eva: hebben we een beetje goed gedraaid met de chocomel/amaretto en de poffertjes? De keuze voor deze was in ieder geval echt top, ik denk dat iedereen hier wel achter staat.

Vrienden- en familiecantus op 2 april
Niet vlekkeloos, niet in de laatste plaats omdat ik echt vreselijk zat was en nogal in een crisis schoot. Mental issues happened en het hielp niet dat dit er naar mensen uit kwam waar het niet naar uit moest komen.
Met Tim heb ik direct maandag gepraat en mijn excuses aangeboden.

N.a.v. deze cantus hebben we met HP besloten dat de praeses zich niet bemoeit met een opruim na cantus. Dit omdat dit simpelweg stress geeft op een steeds dronker wordend breintje en dat werkt aan alle kanten averechts. Ik denk dat de resultaten hiervan zeker zichtbaar waren na de overige cantussen, de formule werkt en houden we dus ook zeker aan.

Gelukkig hoorde ik wel heel veel mensen wiens ouders en vriendjes het erg naar hun zin hadden gehad, wat mij me wat minder slecht liet voelen.

Lucas werd over de grond gesleept door ouwzakken voor dat stinkbeest. Dat had wel een stuk minder gemogen, en iedereen die stond te kijken heeft de autoriteit om op zo’n moment in te grijpen. Who cares dat het ouwzakken zijn, die hebben niet meer de verantwoordelijkheid, wij wel.

Floor: liedjes niet heel tactisch; ouders vonden de liedjes beetje apart aangezien het de vieste liedjes uit de codex waren. Ze gingen net over het randje
Naomi: ook de strafjes gingen beetje over het randje, zoals de koekoek.

Kaas- en Wijnavond op 21 april
Het comité heeft aansluitend op de Kaas- en Wijnavond samengezeten om alle grotere fouten en kleinere foutjes door te nemen en deze worden verwerkt in een Kaas- en Wijndraaiboek. Dit is wat er besproken is om verwerkt te worden:

· Op de kaartjes schrijven of mensen alleen eten of drinken hebben gezien veel mensen anders dingen krijgen waarvoor ze niet betaald krijgen.
· Speciale broden worden niet echt gegeten
· Noten broden mogen niet op dezelfde plank liggen dit moet ook veel duidelijker
· er moet aangegeven worden welke broden welke zijn
· Mensen weten niet wat het is en gaan het dus niet eten
· Broden en kazen waren heel snel uitgedroogd (die op tafel stonden), dit moet minder veel en dit moet echt pas op het allerlaatste geserveerd moeten worden
· Olijven moeten vervangen worden door druiven want de goedkopere olijven zijn zeer goor.
Het is beter om die te vervangen voor druiven.
· Olijvenpot stond echt op de bar, dit is echt super sneu en matig om te zien maakt het echt in een keer een stuk minder lekker.
· Te veel brood: 40 broden is genoeg
· bruinbrood is niet gesneden dus dit was echt mega zonde mensen wisten niet dat dit er was
· Brie was vroeg op werd gezegd, maar dit bleek achter in de koelkast te liggen
· Port salut was ook echt de hele avond op
· Anderhalf uur: gaan mensen niet echt meer langs het buffet. Er moeten dus minder buffet kazen komen
· Willen we basis kazen en niet basis kazen
o port salut
o brie
o jonge kaas, oude kaas
· Van tricht vragen om 2 dagen op voorhand door te geven aan ons (vanwege menu
kaarten), we willen niet meer zoveel kazen buiten van tricht kopen omdat dit
zoveel duurder is. En Van Tricht heeft dit jaar niet zoveel speciale kazen verzorgd dus dat kunnen we beter
· Wat er over is en anders wordt weggegooid: organiseer praesidium kaas en wijn. Fixen
dat er een evenement zoals bijvoorbeeld de quiz nog een moment is om dit terug te brengen.
· Wijnen doorverkopen voor praesidium 50 cent duurder en voor gasten nog iets duurder maar zeker wel goedkoop houden.
· Degustatiewijnen zijn op de avond zelf uitgeschonken maar 2 flessen zijn niet meer uitgeschonken
· Kaartjes bij de kaas werkten
· Kruidenboter maken houden

Ook de fotograaf was een beetje een dingetje, de foto’s zijn een probleempje geweest, grijze tanden enzo. Even te zien hoe dit voor volgend jaar voorkomen gaat worden.

Over het algemeen moet het praesidium buiten comité ook een stuk beter ingelicht worden over wat er gaande is, speelt en wat er van ze verwacht wordt.

Charlotte: extra buffetshift op drukke momenten. Vooral in het begin als er veel gegeten wordt.


Kiesweek 25-29 april
Expeditie Fort VI
Ik was zelf op een presentatie van de UA over de feestinfrastructuur, dus ik kon er niet bij zijn helaas. Voor zover ik heb vernomen was het wel goed in elkaar gezet door ons inmiddels verkozen HP!

10-urenloop, ledenetentje en kroegentocht
Bij 10-uren was het niet super druk (kuteind was het ook). Ledenetentje wel en we hebben zelfs nog wat extra korting kunnen regelen door die Italiano zn baas te laten bellen omdat Eva een extra korting knopje spotte. Toch lekker.
Kroegentocht was dan wel weer leuk en niet te vergeten the origin of HASP. Verder eigenlijk gewoon heel gezellig en weinig over te klagen.

Stemming groep 1, 2 en 3 en VerkiezingsTD
Toch een paar spannende momenten in deze verkiezingsronde, maar geen gekke dingen te melden. Wel moet eerder met verkiezen begonnen worden, want deze uitloop was niet chill met de opbouw.

Michele= functies die sowieso verkozen worden, korter doen. Dus minder vragen stellen. Ook een tijdslot zetten op het praatje.

TD was niet erg druk, en leek financieel geen denderende te zijn. Toen kwam Wessel met het idee om kannen aan echt schofterige prijzen te verkopen, maar de testosteronbommetjes vonden het fantastisch en dat heeft ons toch redelijk gered. Das ook wel iets dat er zeker in gehouden moet worden.
Opruimen ging echt insane snel, vooral omdat de vice van WINAK de magische woorden uitsprak: “luister maar naar haar” en Fem aanwees.

Schachten+commilitones speurtocht en stemming+caféavond in De Buis met schildophanging
Ik vond de speurtocht zelf leuk gedaan, heb ook goed gelachen om alle opdrachtjes en natuurlijk met team Hot N Spicey de winst nog binnengehengeld.

Schildophanging ging ook goed, niet dat er veel fout aan kan gaan ook.

Stemmen was helemaal kut, te veel goede mensen helaas niet in het praesidium kunnen hebben volgend jaar. Gelijkspel was nog kutter.

De problemen met het stemsysteem ga ik deze zomer met Lars even naar kijken, vanuit hem ook excuses over dat dit gebeurd is.

Meteractiviteit: DIEFKopoly
Het vreselijk harde en vele werk van Michèle met wat hulp van Floor is mijns inziens beloond met een prachtig spel dat we gemakkelijk nogmaals kunnen gebruiken op bijvoorbeeld praesidium/ledenweekend.
We hebben er zelfs een klein beetje geld mee verdiend!
Enige jammere was dat er geen TD was waar we na afloop heen konden (UFKA telt niet).


• Voorbereidingen gingen niet te snel, waardoor veel vrij last minute bepaald werd.

Elke: onze kiesweek Paardenrace bordspel naar de opslag zodat het een keertje gebruikt kan worden bij bv een praesdiumweekend. Hij staat nu bij Aline.
Madelief: mijn stift ligt bij bram

Foute cantus 9 mei
Hoewel de reacties zeker positief waren, kijk ik toch een beetje dubbel terug naar de foute cantus. Ik heb het idee dat we te veel dingen hebben gewild en dat dat de cantus onnodig complex heeft gemaakt waardoor we bijvoorbeeld sommige clubliederen niet hebben gezongen en dat is jammer. Ook vind ik dat we het laatste uur meer richting TD hadden moeten gaan, gewoon lekker foute hits knallen ipv cantussen. Dat gaat veel leuker zijn voor de aanwezigen. Les voor volgend jaar.

Daartegenover stonden dat de geenbekers en de Sint wel echt hilarisch waren en dat dat zeker goeie acties waren van ons! Ook zijn er echt veel tosti’s verkocht, which is nice.

Madelief: briefing van te voren miste.
Jeanine: als cantus nog steeds in tent zit bij cantus, dan moet de bak niet meer achterin want dan is de bak echt ‘dood’
Bezoek dierenkliniek 11 mei
@ mentoren: hoe is het verlopen?
Britt: Sophie was er bij en die is nu niet bij de vergadering. Britt gaat morgen dus kan het dan zelf zien.
Femke: rondleiders waren een beetje vermoeid
Eva: daardoor gingen mensen ook minder snel iets vragen
AniCura lezing 12 mei
Ik was zelf een vat aan WINAK aan het verkopen (en das goed gelukt ook, echt voor veel te veel verkocht) maar achteraf nog even met de mensen van AniCura staan praten en zij waren erg onder de indruk van het aantal aanwezigen. Op startersdag van VDK had er 6 man gezeten oid, doen we toch leuk.

Wij waren rond de 90 man, dus erg goed. Er waren wel veel dronken mensen maar op zich geen last van gehad. Wel hadden een aantal mensen een goodiebag meegenomen en toen meteen weer weg gegaan.
Ontgroeningscantus 16 mei
Mijn keel doet nog steeds pijn, maar ach. De drill vooraf was lekker pittig. Wat wel echt niet meer moet gebeuren is het splitsen van die groep, ik heb daar zelf ook overheen gekeken bij het doornemen van het draaiboek maar dat is iets waar ik niet achter sta. Het lijkt me beter als iedereen gewoon bij elkaar blijft, dat is voor DC ook gemakkelijker overzicht houden.

Cantus zelf was echt bijzonder goed in sfeer! Ik denk misschien wel een van de leukste cantussen die we gedraaid hebben, het ging lekker en iedereen deed echt leuk mee.

Enige nadeel is dat meerdere mensen niet hun shift hebben gedraaid. Ik vind jammer

Wessel: Taksi’s liedje de lyrics sturen naar het praesdium zodat mensen kunnen meezingen
Elke: Was Noortje van te voren besloten voor het liedje van Taksi? Femke: Ja dat is dit jaar van te voren overlegd. (Voortaan altijd doen, zodat we niet opnieuw een geval hebben zoals met Enola.

Aankomende evenementen
Feestweek
We zijn druk bezig met een planning in elkaar te steken. We hebben in ieder geval de eerste TD op 1 juli samen met KDA en Demetris, dus dat wordt ff knallen.
Buckets verkopen! Emmers liggen in de opslag.

Andere dingen op de planning zijn:
• 30 juni keescomite BBQ en nieuwe praesidium bbq + 1e vergadering.
• Massacantus op 2 juli (als dat doorgaat, is nogal gedoe, waarschijnlijk niet)
• 11-uren kroegentocht (normaal is dat op maandag 4 juli, nu eventueel later in de week). Van stad naar wilrijk, je kunt brons, zilver en goud verdienen aan de hand van hoeveel je drinkt per kroeg.
• Flunkyball met sportraad 5 juli= drankspel met teams van 4 en proberen een fles om te gooien, als het lukt moet je drinken tot het andere team de fles weer overeind heeft.
• Eventueel nog een cantus voor een TD, haalbaarheid is even aankijken.

Eva: weer tosti’s verkopen, want mensen zijn zat en willen een bodem
Bram: zitten wel op een veld, dus geen stroom wss.
Eva: dan gewoon ander eten verkopen

Bram: we kunnen eventueel ander bier verkopen dan Cara. Bv brute!!!!

Naomi: we moeten nog hoerenboek geld uitgeven. Bv katerpicknick.

Varia
Eva: Bonnen!! Bram en Naomi
Charlotte: alles liever voor de examens in de opslag ipv bij mensen thuis.
Wessel: enquete naar studenten sturen voor evaluatie over wat we goed en slecht hebben gedaan dit jaar. Hij staat al klaar. Naomi: ideeën box naar commilitones sturen. Eva: ik zou ze naar alle studenten sturen zodat ze daar kunnen zeiken
Wessel: gedoopte schachten toevoegen aan commilitones groep

Bram: er zijn opties van namen voor de doopgroep….
Stemming: Legio baptisimus is het geworden.
Nu ook al mensen uitzoeken daarvoor

Sterre: boekenverkoop, hoe zit het ermee. Al inventariseren wie welke boeken wil verkopen. Voor wie is dat de taak? De mentoren nu of mentoren volgend jaar?
Britt: de opzet staat al op de drive, maar het is wel handig als wij advies en hulp kunnen bieden aan nieuwe mentoren.
Brenda: boeken inlevermoment is handig samen te doen met materiaalmoment
Charlotte: DIEFKA badslippers
Elke: DIEFKA hydro flesk

Madelief: kan materiaal contract verstuurd worden? Ja.
Madelief: wordt er een ontwerp gemaakt voor de femur? Het is nog even kijken hoe en wat
Post Reply