Aanwezigen: iedereen
Algemeen:
Hoerenboek
• 1ste maal: €1
• 2de maal: €1 erbij
• 3de maal: €1 erbij en 1x extra shift
• 4de maal: €1 erbij met nog steeds 1x extra shift
• 5de maal: €1 erbij met nog steeds 1x extra shift
• 6de maal: €1 erbij met 2x extra shift
• 7de maal: €1 erbij met nog steeds 2x extra shift
• 8ste maal: €1 erbij met nog steeds 2x extra shift
Speculaasverkoop
We hebben 620 pakken verkocht dus €998,20 ingezameld voor de stichting! Allemaal super hard bedankt voor het verkopen. Ik ga in februari naar de stichting, zal daar een kaartje maken met wat uitleg en het bedrag op en dat afgeven aan Laura (eigenares van de stichting). Dit zal ook gefilmd worden en dat kunnen we dat op fb plaatsen om zo te laten zien dat we ook wel degelijk dat bedrag aan de stichting geven en niet in onze eigen zak.
Voor volgend jaar zien we dat de speculaas geleverd wordt voor pakjesavond en gaan we ook proberen meer producten te verkopen (bv marsepein). We deden dat dit jaar niet en het kwam wat later online omdat dit het 1ste jaar was en we nog niet zeker wisten of er überhaupt veel verkocht ging worden.
Mentor
Voorstel om een aparte groep te maken met Diergeneeskundige lezingen. Wat mag wel en wat niet in de groep bv kot verkopen. In de diergeneeskunde groep enkel diergeneeskunde, niet anders want dan wordt het teveel spam. We kunnen in de beschrijving links zetten die naar pagina’s verwijzen bv koten, 2de hands, …
Verzekering in Gent navragen bij lezingen.
Afgelopen activiteiten:
Mexican TD met WINAK
Schminkers waren heel goede meerwaarde vond ik. Volgende keer wel vroeger ideeën/meer verschillende kleinere dingen laten schminken en praesidium eerder laten komen. Mensen gratis bonnen geven was geen goed idee. DJ’s niet meer gratis laten drinken tijdens hun shift, maar ¾ bonnen geven in begin. Piñata-deelactie trekt niet meer zoveel mensen, misschien volgend jaar iets met drank.
Ouwzakkencantus
Rouge was ook een goede meerwaarde en ik vond het heel gezellig. Misschien volgend jaar de totebags ook aan de ouwzakken uitdelen? Lars had beslist wie naar huis mocht en wie niet, maar dat was niet het beste idee. Volgende keer beter over communiceren ook qua opruim.
Lustrumquiz 12/11
De dingen die verkeerd zijn gegaan qua lokaal heb ik allemaal in een documentje, dus zouden volgend jaar niet meer zo een probleem moeten zijn. Verder had ik het gevoel dat iedereen het leuk vond en dat er genoeg drank was voor een lustrumquiz te zijn. Wel had ik gehoord dat het iets teveel over DIEFKA ging dus dat het daardoor minder toegankelijk wordt voor andere clubs om mee te doen.
De organisatie zelf was niet 100% wat het moest zijn. Ik vind het niet erg dat jullie uitgaan of wat dan ook de dag voor een evenement, maar antwoord op zen minst als ik iets vraag, want ik kreeg bijna 0 respons tot op de avond ervoor.
Voordrink met Hollandia
Hele leuke avond, enkel jammer van de communicatie met Hollandia. Verder ging alles heel goed en kunnen we de spellen zeker gebruiken voor een andere avond.
Het doorschuiven ging soms wat stroef. Voor volgend jaar 1 deuntje als het spel afgelopen is en dat ze moeten doorschuiven om dan 5 minuten later een ander deuntje te laten afgaan om het volgende spel te laten beginnen. Zo stopt ook iedereen tegelijk en beginnen we weer tegelijk. Volgende keer ruimt iedereen mee op. Dit was verkeerd gecommuniceerd deze keer.
Sommige spellen duurden te lang en was er te weinig voorbereidingstijd voor het volgende rondje. Het uur extra was niet nodig, want mensen waren al zat genoeg en winnaar direct na spellen bekend maken. Geen 40% shotjes meer geven (zeeslag). Meer kleine strafjes ipv mensen adjes te laten doen. Eventueel ook meer opdrachtjes laten doen ipv altijd drinken. Ook praesidium iets minder straffe drankjes geven of er zelf meer opletten om niet teveel te drinken. Als we minder drank geven misschien toch het uur achteraf nog mensen vrij te laten spelen.
Beerfest TD met Brabo
Brabo luisterde niet echt naar wat we zeiden wat heel jammer (en frustrerend) was. Ook waren sommige ineens weg van hun shift bv aan de toog toen Tim effe pauze nam en ik er stond met Lander, Lander was ineens weg en toen stond ik daar alleen. Is niet handig want als ik dat even naar de keuken ga let er niemand op de toog. Meerdere hadden dit probleem. Ook iemand van Brabo die 5 minuten in de keuken stond voor zijn shift en voor de rest aan de toog, was absoluut niet chill is. Ook tijdens briefing waren ze niet aan het luisteren. Frie zat aan de kassa en kreeg ineens te horen dat er een gastenlijst was van Brabo. De praeses zelf wist hier ook niet veel van en ik ook niet.
Als je toogshift hebt moet je vat kunnen vervangen/bier tappen en vele van Brabo konden dit niet. De vraag nu is of we volgend jaar nog TD met Brabo gaan doen want de voordelen van deze TD zijn een beetje verdwenen. Waarschijnlijk volgend jaar nog 1x TD met hen proberen en anders stoppen we ermee.
Voor volgend jaar het concept misschien veranderen, want de verschillende bieren trekken niet perse meer mensen. De DJ’s waren niet goed (en wisten niet hoe het mengpaneel werkte) en het gratis vat om 12 was niet handig, gratis vat om 11 is betere actie. Bleu in bekertje ipv uit de fles is wel vele handiger.
Kaas en wijnavond
Het zag er heel mooi uit dit jaar en vond het ook zeker een geslaagde editie. Van Tricht was grote meerwaarde, maar hoorde dat sommige wel wat meer basic kazen willen terug. We hadden aan Van Tricht gevraagd voor meer basic kazen, maar hun basic is niet die van ons. Beter vermelden wat wij verwachten van basic kazen. Ook voor volgend jaar als we weer kazen hebben met korst, potjes op tafel waar ze deze in kunnen doen.
2 man snijden in begin is echt te weinig. Ook beter systeem om de kazen te vinden want de kaartjes waren al snel onleesbaar/keuken vond ze moeilijk terug in de ijskast. Er was ook bijna niets voorgesneden qua kazen. We kunnen eventueel een plattegrond maken van het buffet en in het groot in de keuken hangen.
Werken met ploegen (ivm degustatie) was wel heel goed en zorgde voor meer overzicht! Wel moet dit beter verdeeld worden, want nu had de 1ste groep 4/5 degustaties en de 2de groep 1 of 2 degustaties. Misschien is een PowerPoint bij de degustaties handig voor volgend jaar. Zo weten mensen nog beter wat ze juist aan het eten/drinken zijn. 1 iemand achter de toog die alles corrigeert bracht ook zeker meer structuur. Er op letten dat iemand niet moet presenteren en terwijl shift heeft.
Geen kleine kaarsen meer, want deze waren heel snel gesmolten en dat zag er niet uit.
Er waren net te weinig snijplanken voor serveren en snijden. Neem gewoon elk jaar zoveel mogelijk snijplanken mee. Ook moet er meer bestek om op te scheppen op het buffet. Let tijdens je shift goed op de broodroosters. Volgend jaar moeten we wat meer stokbrood kopen en iets minder gewoon brood.
Qua shiften, was de laatste snijshift met 2 niet meer nodig. Er was iets gepost om half 2 ‘s nachts, maar mensen zien dit niet dan, dus doe dat overdag. Ook moet er duidelijker overlegd worden wie wanneer terug aanwezig moet zijn.
Voor volgend jaar een paar mensen die voor de opruim zorgen en alles aansturen, dat houdt iedereen bezig. Hou in de gaten of er nog dingen gebeurt moet worden als je geen taak hebt op dat moment, ga niet op podium zitten. Een opbouw en afbouwshift zou ook handiger zijn. Zeker voor afbouw is het handig om hier een overzicht van te maken.
Voor de doorverkoop van kazen/wijnen is het best hier op voorhand een lijst voor te maken zodat dit vlotter verloopt. Deze doorverkoop MOET sneller.
Voor de feesten moet er duidelijker gecommuniceerd worden wie wel/niet met de auto moet/mag. Zeker HP moet weten wat het plan is (altijd). COMMUNICATIE!
SpaceTD met Ingenium
Alles verliep goed, buiten dat gevalletje met de 3 meisjes. Robert heeft al meermaals zijn excuses aangeboden, maar ik neem hem niets kwalijk. Wil wel nog even zeggen dat als het opruim is, dat je mee opruimt en op dat moment even stopt waar je anders mee bezig was. Niemand hoeft jou te vertellen dat je mee moet opruimen want als je andere dat ziet doen, doe je gewoon mee.
Laatste half uur deur niet meer doen, 10-11 toogshift met 3 is teveel. Mensen kwamen hun eigen jas halen in de vestiaire. Dit mag absoluut niet! Groot vat gratis is teveel.
Wat doen we bij een ongeval, waarvoor ben je verplicht etc. -> Blauwe lijn van de politie kan helpen.
GA NOOIT BIER AFTAPPEN!! Dit kan makkelijk doorverkocht worden aan andere clubs.
Foute cantus
Als je moe bent ga in de zetels zitten en niet chagrijnig aan de corona. Stuur dan 1 iemand naar de voortafel om te vertellen wie van praesidium in de andere zaal zit. Als voortafel zie je dit niet. Meer groene codex ipv gelegenheidscodex. Bij de bingo mag je 1x winnen, maar kan dat erna niet meer.
De toogshiften moeten duidelijker zijn! Floor zou iets voor tempus al de kas moeten klaarzetten. Vanaf nu maken we er een shiftenlijst voor zodat ook iedereen weet wat er verkocht wordt en hoeveel het kost. Als je weet dat je shift hebt ga dan ook iets voor tempus al naar de toog. Zorg dat je op tijd bent en er met 2 staat.
Vanaf nu kosten de gewone pinnetjes €2 en de Lustrumpinnetjes €3.
Aankomende activiteiten:
Kiesweek
Misschien 1 week vroeger, want we weten niet of TD voor een feestdag kan ivm KP sleutel. Ik ga dit met Arno bespreken. Het is besproken en TD kan plaatsvinden voor een feestdag. Gewoon de sleutel maandag erna inleveren.
Varia
Tim: hou je eigen lint om en meer lustrumideeën doorsturen voor ledenweekend
Iris: Sportraad/Thibo/Cee situatie is opgelost
Lars: wordt zijn laatste jaar en wilt zijn opvolger fatsoenlijk opleiden/tips geven
Vita: 1,5u gestaan voor Vizit voor KenW. De volgende keer, als je op voorhand weet dat het moeilijk uitkomt voor jou om er zelf te staan, vraag het gewoon dan hebben we zekerheid en kunnen we dit soort situaties voorkomen.
Frie: voor volgend jaar een 2de materiaalmeester of mentor die zich er ook mee bezig houdt (1ste semester vooral).
Breekpot: we willen de Paardenpoep ook online zetten en ook minder paardenpoepen afdrukken. Dit bespaard geld, is beter voor het milieu en vaak wordt een groot deel toch weggegooid. De wall of DIEFKA wel blurren zodat er nog iets speciaals is aan de papieren versie.