Page 1 of 1

Vergadering 21/09/2019

Posted: Fri Sep 27, 2019 8:44 am
by Breekpot
Aanwezigheden: iedereen behalve Naomi en Esther

VORIGE VERGADERING
Luister naar de praeses/mensen die al ervaring hebben. Eigen mening mag altijd gegeven worden, maar doe gewoon even je taak en meld je klacht erna.
Je vertegenwoordigt DIEFKA -> gedraag je een beetje met je lint aan, je hebt een voorbeeldfunctie. Niet vechten, stelen, ruzie stoken, …
Alle DIEFKA activiteiten zijn verplicht en je bent op tijd (te laat op vergadering -> bak meenemen!). Je blijft tot het einde, uitzondering enkel voor mensen die practicum of les op punten hebben. Wel op tijd vermelden!
Andere redenen (familiefeest, …) kunnen ook een uitzondering zijn, maar ook toestemming vragen aan de praeses/vice.
Op eigen activiteit ben je NIET DRONKEN! Je bent verantwoordelijk, moet je shiften goed kunnen draaien en mee kunnen opruimen/helpen in de KP. Je mag wel iets drinken, maar ken je grenzen.
Zelfstandigheid is belangrijk, denk eerst even na hoe je iets oplost, leg dit even voor aan iemand meer ervaren, vraag het aan de vice’s, die bekijkt dan even of het een goede oplossing is.
Als je iets van opmerking hebt na een activiteit, schrijf het dan even op in een notitie zodat je het op een volgende vergadering makkelijk terug kan vinden en het kan melden.

FORUM:
Hier komt alle informatie over activiteiten/verslagen op! Kleine vraagjes kunnen op fb verschijnen.
Registreren: diefka.com/forum -> registreren (gebruik je eigen naam). Stuur naar Lars dat je je geregistreerd hebt en dan zal hij je toelaten.
REAGEER ZSM op berichten het forum, bv aanwezigheden, hulp bij materiaal uitdelen, …! Check het forum regelmatig. Rood = ongelezen.
Op het forum niet ‘bashen’ op schachten/andere personen. Bv schachten die wellicht in het praesidium komen volgend jaar zouden dit dan kunnen zien.
In de groeps chat op WhatsApp enkel DIEFKA-zaken, zorg dat hier geen spam ontstaat.

MAIL:
Elke functie heeft zijn eigen mailbox: diefka.com/mail, functie@diefka.com (vraag je wachtwoord van je voorganger). Ook je mail regelmatig checken, rekeningen etc. naar quaestor sturen!
Je mail kan gekoppeld worden aan je persoonlijke mailbox (zie topic op forum), maar die kan in de spam terechtkomen. Reageer NIET met je persoonlijke mail! Dit komt onprofessioneel over.
Behandel dit als een zakelijke mail!.

Hoerenboek
Als je te laat bent, dan kom je in het hoerenboek. Te laat is €1. Vroeger moest iemand enkel 1x shift extra doen, dit schrikt mensen niet af. Bij vaker te laat achter elkaar krijgt je ook bij TD’s extra shiften. Op vergadering te laat is een bak bier. Als je functie deadlines bevat geldt hiervoor de regel van te laat ook!

Quaestor:
Maandelijks km stand doorgeven (+logboek van waar je heen rijdt) + bonnetjes bijhouden met een kopie erbij. Als je iets overschrijft, vermeld steeds duidelijk wat.

Scriptor:
Deadlines gehoorzamen, anders kom je in het hoerenboek.

Overdracht:
Niet verstoren, je bent het verlengde van de praeses/cantor tafel. Niet kapot zuipen, er moet opgeruimd worden. Verder, leren iedereen een vat aan te sluiten.
Adje drinken met voorganger + knuffel rechts en links
Komende activiteiten:
Openingsdag:
12u aanwezig op de Bist, tentjes worden door ASK gekozen qua plaats. We verkopen Sangria + bevroren fruit en ijsjes. De openingsdag zelf begint 13u.

Lidkaarten verkopen. 4 laptops nodig (Tim, Michèle, Joey en Ocea). Naam + lidkaartnummer op de kaart zelf. Lidkaarten kosten 10 euro (2 kassa’s). Goodiebags bij het kopen van een lidkaart. Zijn grotendeels al ingepakt. Paardenpoepen nog in de goodiebags door de mensen die niet mee naar praatje willen.
Lars pas om 5u aanwezig -> bij probleem hem sturen
50 euro borg voor het tentje. (Floor)

Infosessie bij campus 3 eiken. Mentoren, materiaal, doopcomité en praeses gaan sowieso mee.

Doopcomité doet geen shiften, ze ronselen schachten.

Lustrumdrink met Fabiant:
Om de 45 minuten iets gratis: eerst vat, 45 flessen brute, dan 45 shotjes tequila, dan 45 croques. Ook Veebio cocktail.

Croque verkoop:
Openluchtaula. 12u45 begin en 13u45 eindigt. Eerst lid gratis, daarna 1 euro voor lid en 1,5 euro voor niet lid. Is om dgk mensen aan te spreken, deels voor doop, maar begin er niet direct over. Praat ook over de studie en wat we doen in verband daarmee.

Studay:
Eerst met iedereen naar opening in de stadsschouwburg, ook hier denk aan onze naam. Pak dus niet borden vol met eten en doe rustig aan met drank. Hierna Studay met iedereen in Park Spoor Oost, dit jaar gaan we niet meesporten. Is iedereen al ingeschreven voor academische opening?

Verkoop 3 oktober
De verkoop mag in de Buis. Dit is privaat, dit mag. Doopcomité is verantwoordelijk voor de inkopen. Niet zoals vorig jaar geblinddoekt door de straten want was gevaarlijk. Thema dit jaar is Lion King. Na 10u geen lawaai meer door de straten ivm overlast!

Convent 9 oktober
In Biokot. Niet zat zijn, de schachten gaan heel zat zijn.
Er zijn auto’s maar niet vermelden. Adres laten vermelden. Overnachten niet bij ouders liefst (of heel dicht in de buurt).
Dooptafel: Iris drinkt alles mee, maar ook niet! Emmers goed schoonmaken. Zorg dat schachten niet plassen binnen.
Beschikbare auto’s: Breekpop, Joey. Mensen die mee willen helpen in de auto: Frie, Ocea, Vita
Zie dat mensen hun spullen goed opgeborgen zijn en dus ook fatsoenlijk terug te vinden zijn!!
Schachten niets drinken op commando van anderen, enkel doopcomité. Geldt voor elke doopactiviteit.

Dr!ll 14 oktober
Startend vanuit CGB naar Paradeplein. Enkel wij mogen van de kar pakken. Ze moeten zelf dingen kopen als ze niet praesidium zijn.
Er is standaard 1 karshift.
Doop 21 oktober
Fort 6. Samen met KDA, maar zal goed besproken worden dat we elkaar niet in de weg staan. Ook hier weer mag enkel DC drank geven.
Voordinkt met Hollandia 24 oktober
Concept zelf nog uitgewerkt worden, maar zullen veel drankspelletjes zijn zoals drankspelbord, draai rad en dan nog standaard spelletjes zoals trash tag. In Hagar. Hierna eurodeals TD van Biomedica en UFKA.

Pre Halloween TD 17 oktober
Met Hera en Fabiant. Verkleden!

Lintjescantus 28 oktober
Lintje + verkiezing (koning/koningin)
Gesloten cantus. Goede bonding tussen schachten en praesidium. Chill zijn, maar nog steeds streng genoeg. Als niet doopcomité mag je niet zeggen ‘Ad fundum’, maar je mag ze wel zeggen dat ze hun glas moeten leegdrinken. Geen rechtstreeks bevel dus.
Schachten zitten aan de corona voor het cantusgevoel
Mentoren activiteiten
Examenbundels: drive gebruiken? Enkel voor schachten. Al paar ideeën, maar nog niets staat vast. Dit jaar gaan we ook meer samenwerken met UAntwerpen. Van Cruchten heeft dit gevraagd.

Materiaalmeester
Is niet jullie functie, maar als Frie vraagt om te helpen op uitdeelmomenten, help dan. Ook niet altijd dezelfde. Frie noteert wie wanneer meehelpt.

Comités
Kaas en wijn: Wessel, Iris, Hanna, Sophie, Bram, Lars, Naomi
Vizit om 19u.
Tafels en stoelen geregeld
1 november kazen en wijnen gevonden hebben + ook praatje voorbereiden over de wijnen en kazen
Voor bestellingen bij Floor tafels en versieringen etc.

Sinterquiz: Frie, Breekpot, Mitchell, Joey, Floor
Cadeautjes heel leuk
Q002 zo snel mogelijk
Op voorhand inschrijven
Ledenweekend: Ocea, Tim, Robert, Vita, Roos, Esther, Hanna
27-29 maart
Hoge rielen

ASK WEEKEND
Floor, Hanna, Sophie, Roos, Naomi -> anders Ocea -> Tim, Lars en Frie
Vast systeem klaarzetten
Royal canin, dopjes, groententassen
Ook dit jaar doen we aan deze acties mee/zetten we ze verder.

Varia:
- Breekpot: echt op tijd alles doorsturen
- Frie: Wilrijk 5 okt storm games. Per team inschrijven gratis in park van eden -> leuk idee om mee te doen
- Lars: neo’s: whiteboard invullen i.v.m. maildoorverwijzing. Goodiebags -> de powerbanks, sommige zijn kapot, maar je kan ze inruilen. Moest iemand nog sponseren weten stuur ze door.
- Joey: op tijd lijsten voor drank
- Tim: mag hij webmaster? Lars mee akkoord
- Floor: zwijnTD -> bonnen gepakt van de toog
- Robert: vragen over factuur. Wanneer moet deze doorgestuurd worden naar quaestor?-> gewoon na activiteit
- Ocea: zwijn TD -> glazen flessen van frisdrank TERUG in de bakken, niet in de glasbak