Vergadering 15-5-2024

Post Reply
Thijs
Posts: 29
Joined: Thu Jul 20, 2023 2:43 pm

Vergadering 15-5-2024

Post by Thijs »

Aanwezig:
Afwezig: Wessel
Te laat: Niemand :( (maar Maarton trakteert toch bier!)

Samenvatting afgelopen KR vergadering (6/5)

Herwig was aanwezig, heeft zich kort voorgesteld. Belangrijkste wat hij gezegd heeft, was dat studenten inspraak hebben in de bouwplannen op het Fort
Ingo is gestopt met materiaalverhuur en dit wordt nu overgenomen door Louis (doordeweeks) en Sam (weekend)
Statuten overkoepelende vereniging zijn bijna klaar, zoeken nog kandidaten voor de koepel (zowel met als zonder praesidiumervaring)
Ingenium wil Openingsdag aanpakken (à la Pop-up Z) en meer betrokken worden in de organisatie, halen daar zelf voor de rest niks uit. Tinne Nijs heeft al goedgekeurd en de KR daar ook
Prijzen voor TD inkom zijn veranderd van 4/6 naar 5/7
Feestweek
- WINAK organiseert fakbar in Den Hagar (op momenten dat deze vrij is)
- Planning: zie DIEFKAnusdestroyer3000
Winst van Go-kart (ongv. €300) wordt verdeeld onder alle winnaars van prijzen
Er is eindelijk gedoneerd aan Armentekort na Kerstmarkt, nadeel: ook alles wat wij terug moesten krijgen, is daarin meegenomen.

Bart: heeft WINAK al akkoord over aangepaste huur voor fakbar? Als het heel duur was gingen ze het namelijk niet doen.
Maarten gaat vragen.

Hera heeft cantus in Feestweek een dag naar voren gehaald.

Sterre: banner van nieuwe koepel delen op socials, zodat er wel mensen opkomen
Kyra: staat al op insta.

Afgelopen activiteiten

Go-kart race + café-avond

Jammer dat het bier niet meer goed was, we hebben gratis vervanging van al het niet-verkochte bier zodat we in lustrum weer wat weg kunnen geven.
Over de dag heen geen op- of aanmerkingen, alles verliep wel redelijk soepel. Jammer dat we niet gewonnen hebben met cheer, ik had er erg veel vertrouwen in dit jaar. Hebben winst gemaakt dus dat is positief. Als je tosti’s gemaakt hebt, zorg dan dat je even het tosti-ijzer schoonmaakt. Ook dat valt onder het draaien van shift.
Heb al mijn puntjes doorgegeven op de KR van afgelopen keer en het is aan het volgende comité om er iets mee te gaan doen.

Kilie: Was ook het vuile bestek van de croque’s af.

Sterre: waarom krijgen winnaars niet gewoon vaten?
Bart: er was geen geld voor vaten.

Galabal

Hebben met huidig en nieuw HP samen gezeten en daarmee besproken wat we allemaal opgemerkt hebben en wat goed/niet goed was (diner drama, locatie, mensen van andere clubs achter de broek zitten). Voor de mensen die er waren: wat is jullie opgevallen? Wat vonden jullie goed/niet goed? Wat kan beter volgend jaar?

Caroline: ik vond de vestiaire wel echt een puinhoop, mensen kwamen er in om zelf hun tassen enzo te zoeken.
Bart: om half 11 heeft iemand random ineens de nummering aangepast.

Plattelantus

Big oopsie, schachtjes zijn incapabel en dat kan mijn tolerantie niet aan. Jammer dat het op de shiften weer fout gaat. Als je shift hebt, ga je eerst naar de daadwerkelijke locatie en van daaruit blijf je daar en doe je je ding.

Bart: Geldt trouwens niet alleen voor schild shift.

Blockparty

Opbouw was chaos maar dat is logisch met 5 clubs daar aanwezig, was ook een eerste keer zo’n evenement. Ingenium is heel chill om mee samen te werken, heeft zijn zaakjes goed op orde en weet goed organisatorisch wat handig is en wat moet/kan gebeuren. Het weer is een grote (nadelige) factor geweest voor die dag, ondanks dat vond ik het erg leuk! Susann was ook erg tevreden en vond het zeker voor herhaling vatbaar.
Naar volgend jaar misschien wel later beginnen (bv. 15u i.p.v. 13u). Mogelijks ook later in het jaar om kans op beter weer te vergroten, bedenking daarbij: mensen minder snel geneigd om te komen door examens.

Kyra: ik vond het heel chill dat we uiteindelijk maar 4 uur aanwezig hoefden te zijn.

Kiesweek

Neospel

Communicatie daar verliep beetje vreemd, hadden een groep aangemaakt zonder praesidium erin om ze te helpen. Uiteindelijk wel erg leuk in elkaar gezet met leuke spelletjes!

Verkiezingen groep 1 t/m 3 in De Buis

Opkomst was in vergelijking met vorige jaren wel laag, maar niet minder goed! Er zijn veel mensen naar Gent vertrokken die normaal mensen meenemen naar dit soort momenten.
Naar volgend jaar toe: hebben jullie dingen die jullie opgemerkt hebben of aanmerkingen voor KC/Kiesweek volgend jaar?

Bart: na de uitslag van de eerste ronde gingen we meteen verder met ronde 2. Er was niet echt een moment waarop ik adem kon halen en alles kon laten bezinken. Tip om wat tijd te geven aan mensen die niet verkozen worden om het te laten bezinken.

Kiesweek karaokeavond + verkiezingen groep 4

Leuke avond! Makkelijk qua organisatie met WINAK en het materiaal huren was ook erg makkelijk, biedt zeker perspectief voor de toekomst. Groot deel heeft alleen maar op de banken heeft gezeten; geeft wel een bepaald signaal af naar de buitenwereld. Probeer daarop te letten en op eenderwelke manier actief mee te doen aan de activiteit.

10-urenloop

Mocht je volgend jaar een dagje vrij hebben, is verantwoordelijke zijn voor die dag geen straf en je helpt er heel Chillrijk mee! Jammer dat er weinig mensen van ons en schachtjes niet konden zijn.
Locatie was nóg verder fietsen en wel erg groot en open, dansplek was lang leeg omdat niemand er durfde te zijn.

Bart: het was de bedoeling dat sub-verantwoordelijke verdeeld werden onder de clubs, nu waren alleen ik en Maarten er.

Hoofdverantwoordelijke: hele dag aanwezig, nieuwe bonnetjes halen als ze op zijn.
Sub-verantwoordelijke: 1-uur ‘shift’ deelt bonnetjes uit.

Locatie veranderd, omdat je minimaal 10 meter van water af moet zitten.

Croqueverkoop

-

Schachtenbonding @Cafe De Buis

Erg leuk gedaan Emma en Sterre, was goed in elkaar gezet! Volgend jaar wel eerder in het jaar organiseren als de mogelijkheid daartoe is.

Emma: ik vond het heel leuk en laagdrempelig, maar er was nu maar 6 man praesidium. Er wordt altijd geroepen dat we meer bonding willen, maar opkomst was heel laag.
Sterre: beetje hetzelfde verhaal als lasergamen. Het is niet verplicht en dan komen meteen een heleboel mensen automatisch niet, dat is wel jammer.

Volgend jaar eerder in het jaar/semester doen.

Infodag 4/5

Er is goed geluisterd door de faculteit n.a.v. de nabespreking die we gehad hebben. Leroy deed infopraatje (+ een paar minuutjes introductie voor ons) en rondleidingen erg leuk! Ze waren wederom erg tevreden over ons en hebben weer veel complimenten ontvangen van hen en van Leroy.
Zou zeker zorgen dat we op dit soort dagen ons gezicht blijven laten zien; mogelijks ook op de open lesmiddagen al infiltreren. Faculteit is, als het goed is, bezig met een roll-up banner voor de poster die we als faculteitsclubs hebben. Poster/A4 met (diergeneeskundig) relevante socials zoals faculteit, diergeneeskundeantwerpen maar vooral onszelf 😉

Volgende infodag 7 september.

Vrienden- en familiecantus

Bedankt om naar Fiona’s appje te luisteren! Er waren veel prositjes en de cantus verliep erg soepel. Heb me weer vermaakt. SO naar alle moeders die mee waren. Corona met Chiel en co en corona met Laura waren erg irritant en heb ik me erg aan gestoord. Praatjes proberen 2e deel af te ronden en ze bondig te laten zijn, verhalen waren nu erg langdradig en onsamenhangend soms.

Bouwhuis: Chiel en co weten dat ze vervelend waren, maar het lukte Chiel niet om hen stil te houden.

Kyra: Laura ging echt 5 keer naar de WC. Haar vriendin was constant aan het roken.

Met ‘praatjes’ wordt het voorstellen van de vriendjes bedoeld.

MiddagTD ft. Demetris en KDA

Demetris was dramatisch in organisatie op de dag zelf. Volgende editie ook pizza’s o.i.d. voor iedereen voorzien net als op Karaokeavond met WINAK, trekt misschien ook wat volk.

Jasmijn: het was wel dicht op de examens dus dat schrikt af, ik snap het wel ivm het weer. Ik denk gewoon dat er veel mensen niet meer gaan komen.
Maarten: Ja maar je moet toch iets organiseren in mei.

Kyra: is er eigenlijk een reden dat we dit organiseren?
Sterre: nee is eerste keer dit jaar.

Sterre: misschien volgende keer Blockparty op de dag van MiddagTD doen, dan trek je wat meer mensen.

Ontgroeningscantus

Probeer tijdens het drillen actief mee te doen en op z’n minst bij de groep te staan. Cantus was erg leuk! Schachtjes waren goed zat en hebben het ook erg naar hun zin gehad. Mona en Lara waren wel irritant en erg zat.
Ook hier tosti-ijzers weer niet altijd schoongemaakt, jammer.

Volgend jaar misschien tosti-ijzers inspuiten met bakspray of bakpapier ertussen leggen.

Emma: soms probeerde ik te drillen, maar er waren dan ook mensen die super luid aan het praten waren.

Sterre: complimenten naar Emma. Ik heb lang schachten niet zo zat gezien. Nu was echt iedereen naar de klote.

Raf moet leren adten.

Emma luide spauwer.

Kylie: ik snap dat het lastig is om rekening mee te houden, maar als je iets pakt, pak dan hetgene dat als eerst over de datum gaat.
Emma: volgend jaar moeten we daar met de opbouw meer rekening mee houden.

Aankomende activiteiten (Feestweek)

Sunset soiree TD ft. Demetris en Campi (29/6)

Wordt een TD in combinatie met een zomerbar vooraf. Zomerbar van 19 – 22 voor ASK-kot en TD van 22 – 03 in De Feniks.
Zomerbar vooral gebruiken voor ‘fancy’ cocktails en met die dranken op TD simpelere dranken maken. Op zomerbar DIEFKA box mee en tentjes om onder te schuilen bij mogelijk slecht weer. Proberen opblaaskussen te regelen voor meer entertainment, hebben jullie nog extra ideeën?
TD is standaardprotocol zoals altijd en is hopelijk door de gunstige datum beetje drukbezocht.

Sterre: doet Sportraad nu dan ook uitreiking op die Zomerbar?
Bart: Nee, komen we zo op terug.
Bouwhuis: Komt ook een ijscowagen.
Camille: Probeer luchtkasteel te fixen.

Middagactiviteit ft. Sportraad (1/7)

Eerste vergadering moet nog plaatsvinden, dus we kunnen nog niet veel zeggen. Flunky wordt niet meer het hoofddoel van de activiteit

Flunky vrijblijvend, niet overal een scheids. Er komt ook een soort café bij Den Hagar. Dan doen ze de ook de uitreiking, zodat Campi ook komt. Daarnaast willen ze een Bier-mile organiseren, waar je om de 400 meter bier moet drinken.
Locatie: Paradeplein/Den Hagar
Sterre: draait nieuw praesidium ook shift op TD? - Ja.

Kringraadfeestje (2/7)

Zaufen en lintenruil

In Feniks.

Sterre: Wie draait shiften?
Bart: KR, maar je hebt veel minder shiften, drank is zelfvoorziening, ze willen vooraf laten overschrijven dus ook geen kassa.

Kyra: hoe duur gaat het zijn.
Bart: vorig jaar €10, maar nu moeten we alles zelf fixen, dus het wordt duurder.

Sterre: en wat is er met de ASK subsidie? Mag niet aan drank uitgegeven worden. Locatie wordt wel vergoedt.

We kunnen wel eventueel (bijna) over de datum drank doneren miss.

Camille: etentje wordt dinsdag, we kunnen dan eventueel ook een pre doen met gratis Chouffe en Duvel.

11-uren kroegentocht (4/7)

Plan ligt nu om er een pubgolf editie van te maken. Spread the word: je hoeft niet per se mee te doen, mag ook gewoon komen rondhangen en een paar komen drinken.

Pubgolf: Teams van 2/3/4, van café naar café, elk café is een hole. Bij golven gaat het om slagen, hier gaat het om het aantal keer drinken, voordat je glas leeg is. Je kan extra regels bedenken zoals morsen is strafpunten en dat je moet drinken met je niet-dominante hand. Minste punten wint. Holes worden wel bepaald, drank per café vastgesteld normaal. Je kan ook de kortingsbonnen van Guido gebruiken. Op donderdag hebben café’s zelf ook vaak al acties.

Wedstrijd: Je gaat voor goud, zilver of brons: 3,2 of 1 biertje(s) per café drinken. Bij het laatste café wedstrijdje wie het snelst is.

Als je aanwezig bent op feestweek, hoef je niet persé capabel te zijn.

Van 12:00 tot 23:00

Kyra: ik heb eerst Skillslab, maar wil daarna wel komen. Dat mag gewoon.

Stemming:
Het wordt Pubgolf

Rondvraag

Hanne: met Praesidiumweekend heb ik geen alcohol gedronken, Camille heeft het omgerekend, zou iedereen €0,72 cent over kunnen schrijven? Voor jullie is dat niks, voor mij is dat een dikke €10. Iedereen behalve Witkamp.

Jasmijn: Kyra en ik gaan op Sportraad overdracht adtje kratje doen. Dat is om het kwartier eentje wegtikken. Doordrinken tijdens tempus. Als mensen wee willen doen, je bent welkom.

Bart: Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik op elke activiteit uitgekakt wordt, zeg dat gewoon, ga het niet zo indirect zeggen. Ik ben dat spuugzat, ik doe ook mijn best en dan krijg ik dat ervoor terug.

Bart: Het zou fijn zijn dat aanwezigheid altijd naar mij gestuurd wordt, ook naar Jasmijn en Kyra voor Feestweek.

Sterrre: Koenraad stelde voor om over te stappen op Teams ipv de Drive, als er iets van leden lekt zijn we nu niet verzekerd, op Teams ben je verzekerd via de Uni.
Maarten: ik vind Teams echt kut werken.
Sterre: het kon volgens mij ook sharepoint zijn.

Camille: het eten voor Hoerenboek (€89), willen we dan nog steeds frietjes? Want anders kunnen we misschien drankjes of snacks bijhalen. - Voor drank dus misschien (bijna) over de datum drank uit de opslag.
Emma: misschien geld naar eten, drank zelf/opslag.

Bouwhuis: gisteren was ik aan het babbelen met ouwzakken, om te vragen wat zij willen zien.
- huge Kaas en Wijn, waar iedereen kan komen, zij willen graag hun hele lichting uitnodigen.
Herwig wil Rectorcantus als wij als KR inititatief nemen, Herwig zit voor.
Post Reply