Vergadering 26-3-2024

Post Reply
Thijs
Posts: 29
Joined: Thu Jul 20, 2023 2:43 pm

Vergadering 26-3-2024

Post by Thijs »

Aanwezig: Maarten, Madelief, Tim W, Kyra, Sterre, Kilie, Emma, Timo, Kimberley, Jasmijn, Thijs, Camille, Hanne, Caroline, Tim B
Afwezig:
Te laat:

Samenvatting afgelopen KR vergadering (18/3)

Koenraad heeft een uur lange monoloog gehouden op woordsnelheid 0,5. Faculteit wil hoe dan ook een overkoepelende kring hebben, anders wordt het realiseren van de nieuwe feestlocatie een heel moeilijk ding. Er is een denktank opgesteld vanuit Nijs over hoe het nieuwe ASK eruit moet zien (aanmelden via tinne.nijs@uantwerpen.be). Er zijn veel dingen aangekaart die vanuit de UA misschien in de toekomst anders gaan moeten en waar we over moeten gaan nadenken. Sam blijft voorlopig dit academiejaar de spreekbuis tussen UA en de KR, maar er zal volgend jaar ook iemand anders hier in moeten springen of hem vanaf nu bijstaan in alle vergaderingen.
Data van volgend academiejaar zijn gedeeld
Kringraadstatuten worden herschreven. Worden nu veranderd naar hoe de UA verenigingen ondersteunt. Wil je helpen met het herschrijven van de statuten? Mail naar tinne.nijs@uantwerpen.be
KDA vond de prijzen van TD toch niet goed, dus heeft gevraagd voor een herziening. Meerderheid van de KR heeft voor gestemd dus volgende KR ook Quaestoren mee.
Mendes (ouwzak ASK) gaat Quincy helpen met vaten en krijgt daarmee dezelfde voordelen als Quincy (lees: gratis inkom op TD + gratis drinken met het ‘doorgeeflint’)
Heb de puntjes van All-in TD (Timo die lag te creperen en de ambu schachtjes) aangekaart, maar ontving veel weerstand vanuit de hele KR.
Volgende KR is 6 mei met alle nieuw verkozen senioren + misschien Herwig

Ingenium had ook na de afbouw even een berichtje kunnen sturen, niet gedaan, heel raar.

Sterre: het ondersteunen van Sam is echt veel werk, dus goed overnadenken, je bent basically de ASK-Praeses. Weet dus waar je aan begint.

Afgelopen activiteiten

Kaas- en Wijnavond:

Denk dat we kunnen terugkijken op een zeer geslaagde avond. We hadden dan wel een stuk minder aanmeldingen maar heb van veel mensen complimenten gekregen over hoe we het weer georganiseerd hadden en hoe mooi De Vizit eruit zag met versiering. Ook de aanwezigheid van Tom als professional was een zeer groot pluspunt. Ook de afbouw en na-verkoop van de kazen was erg soepel, scheelt ook dat er niet veel over was in vergelijking met andere jaren.
We hebben met het comité samen gezeten en daar zijn een aantal (verbeter)punten naar boven gekomen die we naar volgende editie(s) kunnen meenemen:
- Minder degustatierondes (4/5 i.p.v. 6), mensen zitten te vol aan het einde
- Minder rode huiswijn en meer witte huiswijn aankopen
- Live band werd door niemand gemist, box functioneerde prima
- Trello (to do lijst site) aanmaken
- Meer nootjes, salami melano, olijven, druiven etc. inkopen
- Basis kazen (camembert) waren snel op in vergelijking met bv. blokjes jonge kaas

Sterre: Trello, is volgend jaar wel beperkt.
Kyra: misschien tafels in etappes naar het buffet laten gaan, nu is het zo’n stroom in een keer.
Camille: dan krijg je wel een beetje een schoolpaasontbijt idee.
Sterre: Chiel kwam naar mij toe dat ze geen wijn meer krijgen. Zij zaten te tanken, technisch gezien mag dat. Vond dat wel raar.
Camille: Dat was om 20:00 uur al.
Kilie: misschien een maximum instellen.
Bouwhuis: ze kwamen gewoon een voor een dus tijdslimiet van een halfuur per fles hielp niet.
Kilie: of een stempelkaart en als die vol is, bijbetalen.
Emma: volgend jaar hen misschien persoonlijk aanspreken dat het niet de bedoeling is, maar ik zou er geen limiet op zetten, dat schrikt af.
Madelief: als je een limiet is moet je dat niet bekend maken.
Emma: maar je kan niet achterhouden dat er een limiet is, om er wel een te hebben.
Jasmijn: prijs omhoog is ook lastig, studenten gaan geen 30 euro betalen voor kaas en wijn. Naast een paar uitschieters hebben de mensen zich ook redelijk gedragen.

00’s TD:

Goeie TD, heeft uiteindelijk ook goede winst gedraaid uiteindelijk. Grote blij. We hadden een opruimplan gemaakt wat we per club verdeeld hadden, wat erg goed werkte, maar volgende keer moeten we dat ook voor de opbouw doen. Die was nu een beetje chaotisch.
Over de avond heen was er goed veel volk op het piekpunt, ook de strippaal is voor zover ik nog weet veelvuldig gebruikt <3.

Lasergamen @LaserAlliance:

Zeer geslaagde activiteit geweest! Hebben leuk kunnen bonden met het aanwezige praesidium en schachtjes. Zeer mooie arena en goede prijs-kwaliteit verhouding. We waren nu met 15 man wat perfect was voor 2 rondjes en qua tijdsbesteding.
Naar volgende keren is het goed om dit met meerdere clubs te gaan doen, zo vang je meer deelnemers, meer winst en heb je ook meer mogelijkheden wat betreft teams, spelmogelijkheden en ook meer rust tussen de games 😉.

Misschien voor volgende bonding.
Sterre: ik vond het wel jammer dat er niet meer mensen waren. Op vorige vergadering werd er gezegd dat er te weinig bonding was. Dit was een relatief makkelijke activiteit om naar toe te komen en was makkelijke bonding.

Infodag 9/3:

Heb vanuit de faculteit enkel enthousiasme gehoord over hoe we ons die dag gepresenteerd hebben. Alles verliep erg soepel en hebben veel nieuwe (diergeneeskunde) studenten kunnen aanspreken en kennis met ons laten maken. Hebben alle puntjes die we na die dag hadden in een vergadering met Kim Toté (decanaat FBD) gedeeld en ze gaat alles meenemen naar volgende editie.

VDK bonding:

VDK en communicatie zullen nooit een goed huwelijk worden, heeft zich dit jaar ook meermaals bewezen. Vervoer naar (en slaapplaatsen in) Gent worden wel een steeds grotere issue naarmate de jaren, daar moeten we dus ook vroeg mee beginnen met promoten en rondvragen voor auto’s.
Voetbalmatch was (ondanks stortregen) erg leuk en ook de bonding zeer geslaagd! Cantus was ook leuk.

Meer met mensen zoals Floor en Cato afspreken of daar bijv. schachten kunnen blijven slapen. Nu waren er slaapplekken over, omdat zij de schachten niet kennen.
Camille: misschien een busje laten rijden.

Ledenweekend:

Volgende activiteit waar ik ook zeker tevreden over ben. Vrijdag verliep goed, wisselcantus op deze dag is een zekere blijver en mensen waren goed zat. Switch van dagspel naar middagspel op zaterdag is ook zeker goed om erin te houden; zorgt dat de mensen iets gemotiveerder zijn om mee te doen. Drinking games ook zeer geslaagd: leuke nieuwe spellen en ook hier weer leuk actief mee gedaan door iedereen. TD was ook leuk en goed veel schachtjes aanwezig.
Zondag quiz was een goeie algemene quiz en niet te DIEFKA gerelateerd wat ook niet veel mensen uitsluit.
Opruim verliep ook goed voor zover ik heb gezien! Mannetje was op een paar kleine dingetjes na ook tevreden over hoe we het achter hadden gelaten. Zeker een locatie om in het achterhoofd te houden naar volgende jaren (als het beter gevuld wordt).

Enkel de brut was op, fruit was iets te weinig, maar is moeilijk inschatten.
Kyra: ik vond de cherry chouffe heel nice.
Madelief: ik heb in het verslag gezet wat er allemaal over/tekort was.
Emma: Leuke organisatie, ik heb me geen moment verveeld.

Jungle Jam TD:

Genaaid door de BeursTD die toen was, waardoor eerste 1,5 uur eigen praesidium + schachtjes was. Op een gegeven moment wel een piekdrukte die ook naar het einde toe snel weer afnam en het weer de beginsituatie was. Fijn dat je niet hoeft af te bouwen, scheelt dat je niet om 04u nog de hele zooi hoeft schoon te maken.
Wat is jullie mening over de Ampere/Kasko?

Sterre: ik vind Red & Blue gezelliger als het minder druk is.
Kilie: daar valt de versiering ook meer op.
Camille: ik ben geen fan de Red & Blue.
Sterre: een geluidsman kwam vragen waarom wij kindermuziek draaien.

Aankomende activiteiten

Go-kart race + café-avond:

Shiftenlijst komt eraan. We gaan tosti’s verkopen die mensen kunnen ‘uitbreiden’ met pesto en/of tomaat. Tijden van de cheer en manches zullen nog met jullie gedeeld worden. Sterre geeft beetje uitleg over verloop.
Op de café-avond in De Buis zullen we Bicky Burgers verkopen tot 21:00 uur. Deel van praesidium zal alvast daarheen gaan om alvast op te bouwen. Bicky Burgers zullen we bakken in de keuken van Susann en afhankelijk van het weer op een andere plek verkopen.

Volgorde is iets anders dan normaal: Cheer – Race – Cheer – Race
Oefenmoment Cheer is tijdens het opbouwen. Hele aparte tijden, zorg dat je er bent. Verantwoordelijken op shiftenlijst moeten nuchter zijn, controleer of er niks op het parcours ofzo ligt. Opbouw in de ochtend: algemeen --> hekken neerzetten en parcours.
Verenigingen opbouw  Gewoon eigen tentjes enzovoort.
Normaal heeft ASK een dubbele stem. Nu heeft Tinne Nijs een stem, die is alleen geldig bij gelijkstand. Race: 1,2,3 krijgen een prijs. Cheer: 1 groot, 1 klein vat. Go-kart versieren + Sfeerprijs: 1 vat. Je kan maar 1 prijs winnen en ook in deze volgorde. Alles wordt aan alle clubs gelinkt. Nu vooral georganiseerd door Sportraad. Het is niet de bedoeling dat je over het parcours loopt, er zijn speciale oversteekplaatsen. Als er mensen niet nuchter zijn tijdens verantwoordelijkheid shift dan deelt die club niet mee in de winst.
Madelief: over het meedoen met Campinaria gesproken, ik heb geen rekening gehouden met de Campi-cheer in de shiftenlijst.

Caféavond: één iemand van elke club moet er om 18:30 zijn. Ingenium doet niet meer mee
Bart: dat hebben ze niet met mij gecommuniceerd.
Aanwezigheid verplicht van 19:00-21:00/22:00

Galabal:

Laatste dingen worden nu geregeld. Preciezere informatie volgt nog. Veel gedoe omtrent het diner en de weinige aanmeldingen (al dan niet vanuit ons). Zullen een goede nabespreking moeten houden na afloop van de activiteit.
Madelief geeft verdere uitleg

Diner is gecanceld, kost ons 500 euro. Ongeveer 120 receptie totaal 350 aanmeldingen.

Madelief: ik heb geprobeerd te vragen met hoeveel man we opbouwen, we gaan om 14:00 opbouwen. Zodra ik weet met hoeveel, laat ik weten wie moeten opbouwen. Iedereen is om 20:00 aanwezig. Shiftenlijst volgt nog. Het duurt tot 04:00. Er is kassa, deur, wc en vestiaire shift.

Themacantus -> Plattelantus (15/4):

Cantus met boeren/platteland thema. We zullen deze cantus doen op (voornamelijk) Blue Bull. We zullen die avond werken met een dresscode en de DIEFKA box voor mogelijke alternatieve nummers die gezongen gaan worden. Een uitgebreid snackassortiment zal ook voorzien worden.

Even kijken of Blue Bull in flesjes gaat of in kannen.
Jasmijn: komen er ook flapjes, want Quik had nog recht op iets.
Maarten: ligt eraan hoeveel alternatieve nummers er zijn.

Blockparty (?) (17/4):

Is nog steeds een ding, ik hoor er niet zoveel meer van maar het is nog gaande. We hebben in/vlak voor de paasvakantie nog een overleg met de clubs over hoe het ervoor staat en wat we gaan doen etc.

MiddagTD/Buurtparty. Later meer info.

Kiesweek:

Planning voor die week is als volgt:
Ma – neospel
Di – verkiezingen groep 1 t/m 3 @Café De Buis
Wo – activiteit ft. WINAK + verkiezingen groep 4
Do – beiaardcantus mdm

Jullie uiteindelijke keuze(s) voor volgend jaar zal bij ‘varia’ gepeild worden

Inspiratie voor activiteit met WINAK:
Camille: Drinking games in Hagar ofzo?
Sterre: Kunnen we niet iets met eten doen ofzo? Als je iets met eten doet, komen mensen misschien iets eerder dan een kwartier voor de stemming/gratis vat.
Bart: misschien pizza net als met Flunky vorig jaar.

10-urenloop:

We doen zeker weer mee. Er is dit keer een schema van wie wanneer verantwoordelijke is per club en welke loper(s) er aanwezig zijn. Hopelijk verbetert dit de situatie van vorig jaar.
Er zijn ook een paar clubs die gevraagd hebben of ze onder chillrijk mochten vallen, maar een aantal waren van Hogeschool en die hebben we gezegd dat ze een eigen team moesten vormen. ESN (erasmusstudenten aan de UA) mocht wel van ons meedoen, maar hebben er uiteindelijk toch van afgezien.

30 april.
Sterre: er zijn altijd speciale rondes die dag, kan je Sportraad even vragen welke rondes dit zijn en wanneer die rondes zijn?

Croqueverkoop 2/5:

Zal doorgaan op CDE zoals gewoonlijk. Restje zullen we gaan verkopen op V&f cantus op de zaterdag daarna.

Infodag 4/5:

Iedereen die zich heeft aangemeld en in de groep zit, zal de informatie omtrent die dag van mij ontvangen over het verloop en wat we mee gaan nemen qua (promotie)materiaal. Hopelijk wordt het een beetje mooi weer dan kunnen we zomerse vibes (lees: ijsjes) creëren.

Vrienden- en familiecantus:

Zal doorgaan in de KP; heb De Vizit gevraagd maar die zijn niet beschikbaar de hele maand mei (raar). Zouden mogelijks kunnen vragen om de Feniks te mogen hebben, omdat deze qua huurprijs niet veel scheelt met KP en grotere capaciteit heeft.
Dit ook zeker vroeg promoten onder schachtjes zodat die vriendjes gaan meenemen.

Timo: Mag je ook later komen? Er is ook een wedstrijd in Mechelen, ik zou pas om 22:00 daar kunnen zijn.
Maarten: voor mij is het prima.
TIMO MOET ZIJN VADER MEENEMEN EN JASMIJN HAAR MOEDER.
Sterre: de Feniks heeft blijkbaar geen grotere capaciteit dan de KP. Akoestiek is slechter.
Emma: hoeveel mensen mag je meenemen? --> 2
Emma: mag iedereen die gedoopt is 2 vriendjes meenemen --> alleen mensen die in Antwerpen gedoopt zijn.

MiddagTD ft. KDA en Demetris:

Zijn nog in overleg met de Komida over hoe en wat, want er zijn wel beperkingen voor het organiseren van een TD daar.

7 mei.

Ontgroeningscantus:

Aanvraag is ingediend en wordt behandeld. Meer informatie volgt later.

Varia

Wat is jullie uiteindelijke beslissing wat betreft praesidiumambities 2024/2025?

Bouwhuis: Praeses
Caroline: stopt
Hanne: stopt
Camille: misschien Cantor
Thijs: Quaestor
Jasmijn: Vice?
Kimberley: stopt
Timo: SPORT
Emma: stopt
Kilie: Temmer
Sterre: stopt
Kyra: Zede/Vice als er iemand anders op komt voor zeden, maar niet voor Vice
Tim W: Weet niet of hij doorgaat en welke functie
Bart: Praeses
Maarten: stopt

Rondvraag

Emma: voor de Schachtenbonding: misschien na 10-urenloop uitgaan, maar we wilden even bij jullie peilen.
Camille: je hebt ook Campi-doop waar dus enkele praesidiumleden en DIEFKA-schachten heen moeten.
Bart: Tijdens corona hebben ze zelf een cocktailding georganiseerd, je hebt dan wel een locatie nodig.
Camille: is die bonding verplicht?
Emma: nee, maar het is wel leuk als er veel mensen zijn.
Bart: vorig jaar gingen op een gegeven moment niemand meer lopen en wordt het een feestje, maar moesten wij weg.

Camille: voor Madelief en Bouwhuis, als jullie niet als Praeses verkozen worden, gaan jullie dan door?
Bart: nee, ik heb het dan wel uitgespeeld.
Bouwhuis: ik denk het niet, ik denk dat ik andere ideeën heb dan Bart, dus ik denk dat het dan irritaties op gaat leveren.

Sterre: over kiescomité: mensen die zeker stoppen moeten mij even appen.
Sterre: vorig jaar moesten de andere opkomenden voor Zede en Temmer buiten gaan staan, wat vinden jullie van het idee om dat bij alle functies te doen?
Emma: ik heb iets van vorig jaar, Eline en ik zaten eerst buiten, daarna moesten Tim en Tim weer naar buiten, terwijl zij toch niks meer af konden luisteren.
Sterre: inschrijven van 30 maart tot 10 april.
Sterre: ondersteunende functies moeten ook verkozen worden, daar moeten mensen die volgend jaar weer praesidium doen wel rekening mee houden.
Tim: ik wil dat wel voor Mentor regelen.  moet na kiesweek maar voor examens, half mei ongeveer.
Sterre: normaal is er tijdens kiesweek een facebook groep  dit jaar wordt dat een WhatsApp groep.
Post Reply