Vergadering 19-2-2024

Post Reply
Thijs
Posts: 29
Joined: Thu Jul 20, 2023 2:43 pm

Vergadering 19-2-2024

Post by Thijs »

Aanwezig: Maarten, Madelief, Liam, Camille, Wessel (online), Emma, Caroline, Hanne, Timo, Naomi, Jasmijn, Kylie, Tim B, Kyra, Thijs, Sterre
Afwezig: Britt, Tim W
Te laat: Kimberley

Samenvatting onofficiële spoedKR 19/2

ASK gedeelte: wisselwerking tussen uni die klaar is met ASK en ASK die er niet meer hard aan trekt. Quincy en Ingo zijn nog over, misschien Sera nog als Bibendi. Quincy krijgt nog steeds gratis inkom en drank, Ingo heeft nog gratis inkom (Sera ook als ze blijft helpen), andere mensen van ASK krijgen GEEN gratis inkom meer.

Afgelopen evenementen

Kerstactiviteit:
Jammer dat de planning samenviel met een Interfac waardoor er veel mensen niet konden. Ook is de planning met ABS1 examens niet heel erg ideaal altijd. Ondanks dat er minder mensen dan verwacht waren, vond ik het toch wel leuk en hopelijk de anderen ook.
Volgend jaar kunnen we beter iets van een café-avond of een quiz in De Buis doen. Dan hebben we weer iets in De Buis (Susann weer blij) en dat is laagdrempeliger.
Sterre: ik vond het leuk dat het een ander concept was, een keer geen quiz met vooral DIEFKA en Kerst gerelateerde vragen. Het was nu toegankelijker voor niet DIEFKA mensen.


Kerst op de UA + café-avond:
ASK was chaos, het klopte van geen kant. We hebben alle frustratiepuntjes van voorbereiding tot alles op de avond zelf. Hebben dit wel bij Ingo en Laura gedropt maar de vraag is hoeveel daarvan bij ASK/Lucas terecht is gekomen. Op de avond zelf zijn we gelukkig wel uitverkocht en gelukkig is KLAANK eerder gebeld zodat we eerder weg konden.
Café-avond was van wat ik nog wel weet leuk, alleen jammer dan Kinesia zich daar voor een 2e keer misdragen heeft door het stelen van Sterre haar cadeaus.
Kyra: bedankt dat de mensen met ABS examen nog konden leren.
Madelief: er is nog niks bekend over winst of wanneer we de inkopen terugbetaald krijgen.

Kerstdiner:
De hapjes waren een goede toevoeging en erg lekker (al zeg ik het zelf). Iedereen had goed z’n best gedaan met gedichten, waarvoor dank! Ook de daaropvolgende KerstTD was erg legendarisch voor zo lang als het duurde. Liam heeft wel nog een aantal spullen op kot liggen dus als je nog iets mist, graag ophalen.
Spauwhuis: ik wil Timo nog even feliciteren met de winst.

Après-ski café-avond @De Buis:
De dag van tevoren hadden we een overleg in De Buis, omdat Susann niet heel tevreden was over hoe het afgelopen semester ging qua bezoekjes aan haar café. Kort samengevat wil ze dat we min. 1x per maand daar zitten met onze leden en is ze heel flexibel qua extra dingen verkopen, BBQ’en en allerlei andere dingen. We hoeven het alleen maar te vragen.
De avond zelf was gezellig druk, bedankt aan iedereen die er was!
Bart: Ze bedoelde vooral dat elke club minimaal 1 keer per maand er is.
Sterre: is alleen praesidium genoeg?
Maarten: dat heeft Campi gedaan, alleen praesidium is niet genoeg, ze wil ook leden zien.
Bart: het is ook wel moeilijk om mensen te verplichten.
Sterre: we kunnen ook laagdrempeliger doen, gewoon in de facebookgroep sturen en kijken wie komt.

Buurtfeest/middag TD op dag Fiesta mundial  april, Fiesta mundial gaat niet door.

Aankomende evenementen

Kaas- en Wijnavond:
Zijn bezig met de laatste dingen te regelen. Er zijn helaas niet veel inschrijvingen bij gekomen in vergelijking met vóór de examens, wel zijn er een paar proffen die zich aangemeld hebben.
We kunnen de zaalhuur gratis krijgen als we de opstelling van de markt die de dag erna vast maken. We moeten enkel de afzetting aftekenen op de grond, wat vinden jullie daarvan?
Vrouwtje vroeg of wij onze avond wilde verplaatsen naar april, gaan we niet doen, dus we hebben voorstel gedaan om voorbereiding voor de markt te trekken (lees: tapen en namen opschrijven + wat stoelen en een tafel plaatsen).
Bart: iemand absoluut tegen het opbouwen?  Nee? Dan doen we dat.

00’s TD ft. Campi, KDA, WINAK:
Het is een TD in de Feniks. Ben persoonlijk erg benieuwd of er veel volk op af gaat komen, aangezien ValentijnsTD vrij slecht bezocht was van wat ik heb gehoord. Het is een TD met 4 clubs, dus de communicatie is niet altijd heel wenselijk. Is toch minder ideaal moeten we toch minder/nooit meer doen om het voor ons dragelijker te maken.


Lasergamen @LaserAlliance:
Niet-verplichte activiteit voor praesidium. Voor de mensen die gaan, het is misschien wel leuk om samen naar een TD in ’t Stad te gaan of eventjes naar De Buis te gaan nadat jullie klaar zijn.

VDK bonding:
Niet-verplichte aanwezigheid voor praesidium, maar is wel goed voor de bonding. Er staat eindelijk een datum voor gepland. De dag bestaat uit een voetbalmatch en een cantus, of ze een BBQ doen dat is maar de vraag want het is maart. We hebben een Messenger groep met HP en Sportjes van beide verenigingen in de hoop dat dat de communicatie wat verbetert, maar je weet maar nooit met de VDK.
Kyra: hoe wordt het geregeld met vervoer enzo? Jasmijn en ik hebben practicum die dag erna.
Maarten: er komt een carpoollijst.
Sterre: sommigen blijven slapen, anderen rijden dezelfde avond nog terug.

Ledenweekend:
We hebben a.s. woensdag een Ledenweekend vergadering om te bepalen hoe en wat. We gaan de indeling wel een beetje aanpassen t.o.v. vorige jaren maar daarover later meer.
Misschien wat ideeën van Campi overnemen, wat creatiever, zodat mensen interesse houden.



TD ft. Aesculapia @Ampère:
Hebben zaterdag vergaderd en het thema wordt waarschijnlijk (Rumble in the) jungle. De TD zal zijn van 23 – 04 en we hoeven zelf niks te doen aan afbouw. Shiften zijn ook zeer beperkt omdat de Ampère zelf een groot deel zal voorzien. Hoe meer baromzet wij draaien, des te minder huur betalen we dus zorg dat jullie veel mensen mee uitnodigen, want hoe meer volk hoe groter de kans op winst.
Bart: standaard is het tot 5 – we gaan even kijken of het eerder kan.
Kilie: ze hadden het ook over een aparte cocktail bar dat wij hun cocktails konden verkopen.
Maarten: volgens mij konden wij suggesties doen voor cocktails die zij (Ampère) dan maken.


Go-kart race/cheer:
Hebben jullie al ideeën voor wat we gaan/kunnen verkopen qua eten/drinken? Onze ‘standaard’ is nu tosti’s voor wat betreft eten maar kunnen uiteraard altijd iets nieuws bedenken als dit nog niet door iemand anders geclaimd is.
Meedoen aan Go-kart knutselen OF cheer is verplicht voor praesidium. Wie wil waaraan meedoen?
Maarten: Sterre? Is er al een datum voor insturen van wat je verkoopt?
Sterre: nee er komt nu een form waar je invult wat je gaat verkopen, wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Kilie: misschien jägerbombs verkopen, we hebben die nog staan.
Bart: we moeten nog van ons bier af, want dat gaat in november over de datum.
Liam: als er mensen ideeën hebben voor cheer altijd welkom. Ik heb nu: Boer zoekt hoer, Cultuurdansen (Rusland, India, Mexico).

Cheer: Maarten, Kilie, Caroline, Emma, Kyra, Liam, Hanne, Bart
Go-kart: Sterre, Jasmijn, Camille, Kimberley, Thijs, Timo + Spauwhuis zijn grote schachtenaanstuurders

Kiesweek:
De indeling qua activiteiten moeten we nog bedenken. Wel heb ik jullie inspiratie nog nodig voor de activiteit met WINAK op woensdag, zouden jullie hierover kunnen nadenken? Wat zijn jullie suggesties?
Omdat we toch wel een aantal gemeenschappelijke Campi schachtjes hebben, gaan we ook eerder een infomoment voor hen voorzien zodat we Campi (hopelijk) voor zijn en ze voor ons kiezen.
Begin ook langzaam na te denken over wat je volgend jaar wil gaan doen in het praesidium.
Camille: kroegentocht in de kiesweek misschien?

Sterre: kunnen we dat infomoment niet in de buis doen? Dan kunnen we de schachtjes laten plakken

Maarten: eind maart komt er nog een vergadering, dan wil ik eigenlijk wel semi-definitief weten wat je wil doen volgend jaar.
Bart: Beiaard valt in kiesweek, misschien wat verschuiven of iets

Varia
Britt heeft besloten om te stoppen met DIEFKA, ze heeft zichzelf druk opgelegd om haar diploma te halen. Dit liep niet helemaal lekker met DIEFKA, dus heeft ze besloten om te stoppen. Ze ondersteunt Emma nog wel.
Spauwhuis: Hoe gaat dat verder met Emma op activiteiten? Ze zit nu dus voortaan alleen aan de dooptafel enzo. Of komt Eline nog terug?
Emma: ik heb daar niks van gehoord, ik ga wel meer verwachten van het legio komend jaar. Voor cantussen zou ik het wel fijn vinden dat ik niet alleen aan die tafel zit.
Maarten: als er oud DC is dan kunnen die er sowieso zitten en anders legio of iets, we regelen dat wel.

Spauwhuis: we hebben nu 2 bondingen gehad, ik heb wel behoefte aan meer bondingen, ik mis soms wat sfeer.
Bart: er komt sowieso nog een schachtenbonding aan.
Spauwhuis: het hoeft niet hoogdrempelig te zijn ofzo, we zien wel waar we eindigen
Kyra: we kunnen ook gewoon eens wat pizza bestellen of de stad in ofzo

Rondvraag
Spauwhuis: Tijdens de blok was er gezeik over DIEFKApedia, ik dacht we sturen een simpel berichtje. Ik schrok een beetje van hoe dat uitpakte. Sommige reacties vond ik een beetje heftig. Er werd veel gekeken naar andere meningen, uiteindelijk kwam er een gelijkaardig berichtje als wat wij als Mentoren wilde sturen.
Maarten: ik heb Lars gevraagd, omdat hij er compleet buiten staat.
Camille: ik merkte dat de meeste dezelfde mening hadden als Bouwhuis, dus waarom Lars erbij halen i.p.v. luisteren naar praesidium. Ik snap dat het niet bedoeld was om zo over te komen.
Maarten: sorry, Lars heeft heel veel wijsheid, het zou zonde zijn om die bron niet te gebruiken. Ik zie hem niet alleen als ict’er maar ook als adviesbron.

Jasmijn: over het lasergamen, is het de bedoeling dat Naomi en ik dat oppakken? Ik zou het fijn vinden als iemand helpt, want Naomi heeft nu veel minder tijd
Kyra: ik kan wel inspringen waar nodig.

Liam: Ik heb net als Britt besloten om te stoppen met DIEFKA, een beetje om dezelfde redenen. Op de achtergrond zal ik wel blijven helpen. Ik moet gewoon echt even school voorop stellen, zodat ik volgend jaar naar Gent kan.
Sterre: maar je doet nog wel de cheer toch?
Liam: JA!


Sterre: voor GKR, wat vinden jullie van de tijdsplanning die we nu hebben? Ik hoorde al dat er geen eenzijdig antwoord kwam. Normaal begint om 13:00 de cheer, de GKR begint vervolgens terwijl de cheer nog bezig is. Er is steeds overlap tussen racen en cheer. De vraag was of we een uur aan fietsers vol krijgen? Moet er dus korter gefietst worden of meer spreiding of iets? Laat weten of je ideeën hebt.
Bart: bij ons staat de cheer hoger dan fietsen, maar bij anderen is dat niet. Gisteren was dit echt een verschrikkelijk punt.
Maarten: wij als Kringraad nemen nu het organiseren op ons, gaan we het dan ook inkorten?
Sterre: sommigen zijn ook geen voorstander van 2 keer cheer.
Sterre: nu wij het op ons nemen moeten er ook mensen in de ochtend opbouwen, dus alle clubs moeten overal aan meehelpen (2 man per club).
Bart: ik zal het wel op het forum gooien.
Post Reply