Vergadering 5-12-2023

Post Reply
Thijs
Posts: 29
Joined: Thu Jul 20, 2023 2:43 pm

Vergadering 5-12-2023

Post by Thijs »

Aanwezig: Maarten, Madelief, Liam, Camille, Wessel (online), Emma, Caroline, Tim W, Timo, Naomi, Jasmijn, Kylie, Tim B, Thijs, Sterre
Afwezig: Hanne, Britt, Kyra
Te laat: Kimberley

Afgelopen evenementen

Doop:
Goede afsluiting van de doopperiode. De politieagent die aanwezig was, bleek super chill en was waarschijnlijk dezelfde als bij Campinaria. Biomedica kwam toch wel heel dicht bij ons te staan met hun tent maar dat hebben we goed kunnen oplossen en hebben uiteindelijk weinig tot geen last van elkaar gehad. De spelletjes voor bonding waren een goed concept en kunnen met een beetje finetuning tot een heel leuk concept leiden. Iedereen aanwezig heeft goed mee gedr!lld, we stonden er als 1 team en hebben een heel goede doopmaand neergezet!
Opruim was wel slecht verdeeld en aan het einde van de activiteit waren er nog allerlei spullen achtergelaten.

Een aantal mensen hebben veel opgeruimd, anderen minder.

Pas- en ophaalmoment van truien:
Alle truien zijn opgehaald inmiddels. De 2 ouwzakken (Tom Boumans en Philip Gommers) die een trui hebben besteld, krijgen deze opgestuurd thuis.

Praesidiumweekend:
Wij hebben het als comité als erg leuk ervaren! De locatie is minimalistisch (en koud) maar voldoet perfect aan de eisen en is lekker hufterproof voor een zwijnweekend. Vrijdag heb ik weinig opmerkingen (en herinneringen) aan, erg leuk gedaan. Zaterdagspel was ook leuk opgebouwd, jammer dat er aan het einde zo lang gediscussieerd moest worden. Wisselcantus met suprise prosenioren was weer legendarisch. Opruim op zondag was chill doordat we niet vroeg weg hoefden, is altijd een puzzel met de auto’s + spullen heen en weer krijgen waar je ook bent. Probeer hier wel een beetje meewerkend in te zijn, het was al behelpen qua ruimte door de gesneuvelde aanhanger. Het werd sowieso proppen, probeer het dan dus liefst ook zo goed mogelijk te verdelen allemaal. Alle spelorganisatoren en deelnemers (iedereen) super bedankt voor jullie inzet en enthousiasme!

Camille: Timba heeft bij het ontbijt 4 tosti’s gegeten, terwijl wij kaas aan het besparen waren.

Camille: De kosten komen na december, omdat dit sowieso al een dure maand is.

Naomi: Voor volgend jaar Praesidiumweekend eerder plannen.
Sterre: Ja en comité ook eerder starten, we zijn nu pas na examens gestart.

Emma: Tijdens afwasshift was er iemand (begint met S, eindigt op pauwhuis) langs de borden in een emmer aan het spauwen.
Emma: kotsen op doopfrak mag.

Croqueverkoop:
Waren veel mensen aanwezig die iets gekocht hebben. Jammer van de gebogen kaasschaaf Timo😉

Blok kaas was onhandig.
Kimberley: plakken waren constant uitverkocht bij Colruyt.
Sterre: Dat is misschien iets wat we op voorhand moeten bestellen.

Lintjescantus:
Echt een super leuke cantus van wat ik nog weet. Sorry voor alle herhaalde refreinen, ik was enthousiast. Het van tevoren invullen van de quiz was (ondanks de bodemlage inzet van KR schachtjes) een heel goed idee. Schachtjes hadden veel moeite gestoken in hun actje wat erg leuk was om te zien. De volgorde van voorzitten bleek niet goed te zijn, Bjorn en Lowie die (als schacht) aan de voortafel terecht zijn gekomen was niet de bedoeling.

Alleen Sofie had quiz gemaakt van de KR schachten.
Madelief: van tevoren tegen schachtjes zeggen dat ze na dit liedje hun actje moeten doen, zodat ze eerder kunnen voorbereiden.

Bierbowling:
Scheelde een hele hoop dat we nu alles met pin konden betalen, i.p.v. cash. Volgend jaar gaan we kijken naar een alternatieve locatie in Edegem, kwam nu toevallig goed uit met Sexy Scientist TD maar is anders wel echt ver fietsen.

Camille: Bij die locatie in Edegem heb je wel maar 3 consumpties per persoon.

Sterre: Je kan het ook altijd afstemmen met een TD, want ik denk dat Sexy Scientist TD toch wel een blijvertje is. Misschien dan later bowlen of langer bowlen.

Sterre: het team van Eline had 2 banen.
Camille: Mensen waren niet gekomen, dus hadden we een baan over.
Ouwzakkencantus
Het was een hels karwei om voortafel duo’s bij mekaar te sprokkelen, alle ouwzakken verdwijnen langzaam maar zeker uit beeld. Ondanks deze moeilijkheid hebben er toch 4 leuke duo’s aan de voortafel gezeten die de uurtjes goed gevuld hebben. Taksi wordt alleen wel echt te oud om te cantussen. Probeer je echt goed te verdelen als praesidium over de corona’s en niet allemaal aan 1 tafel/corona te verzamelen

Camille: ik denk echt dat Taksi nog een keer dood neervalt op een cantus.
Sterre: als hij toch dood moet, is het ook een mooie afsluiter als dat op een cantus gebeurt.

Bouwhuis: het lijkt me dat hij van tevoren al dronken was.
Sterre: nee hij tankt gewoon heel hard.
Camille: hij had ook 20 euro betaald.

Madelief: Gommers wilde wel komen, maar die had het gemist.
De man van de praesidiumfoto’s was er niet .

Sterre: Waarom hebben we alle tafels naar boven gedaan? We wisten eigenlijk dat het niet druk ging worden. Het is gewoon een kutlocatie om met die tafels te slepen.

Kimberley: wij zaten eerst een beetje verspreid, maar alle ouwzakken gingen toch wel bij elkaar zitten.

Madelief: na de eerste tempus gingen ineens heel veel mensen van de linker corona naar de rechter.

Speculaasverkoop:
Inzet van KR schachtjes (buiten Sofie en Bjorn) was wel eer bodemlaag. Er is €711,98 winst gemaakt voor Stichting AAP, dit wordt nog bekend gemaakt in een postje in het evenement.’

Sterre: waarom waren uitdeelmoment en de lezing op hetzelfde moment? Nu heb je mensen die of geen speculaas op konden halen of niet naar de lezing konden.
Liam: je kon ook vrijdag ophalen en op donderdag kon het de hele dag.
Sterre: ja maar als je de hele dag les hebt en naar de lezing wil gaat dat niet.
Liam: het was ook lastig met vergaderingen van HP en Kerstactiviteit.

SOC:
Niet heel veel spannends gezegd over het Fort o.i.d. vooral heel veel mensen die aan het zeuren waren over een statement vanuit de UA over het conflict in Gaza.

PiratesTD ft. Fabiant, KDA en WINAK:
Voorbereidingen gingen dit keer soepeler dan met Pre-Halloween TD, clubs deden dingen!! Ondanks dat er niet zoveel volk was, vond ik de sfeer toch wel goed. Was vooral erg koud. We hadden jerrycans van KDA voor de cocktails, is veel te veel in gemaakt op het begin waardoor veel gratis weggegeven moest worden. Gaan we niet meer doen. Opruim met 4 clubs tegelijkertijd is chaos en sommige mensen van andere clubs laten het echt afweten, gingen niet iets doen totdat er iets van gezegd werd of weigerden.

Kimberley: voorbereidingen gingen soepel, maar binnen onszelf was alles wel laatste moment en stressvol.

Bouwhuis: wij hebben heel de bovenverdieping schoongemaakt, vervolgens hebben we ook de beneden verdieping moeten doen.

Caroline: misschien afspreken van tevoren welke club wat doet.
Madelief: is gedaan, maar niet aan gehouden.

Sterre: Sil en Maarten waren de enigen van Fabiant die wat deden.

Naomi: zullen we dit doorspelen naar andere praesidia
Madelief: aan het eind van de TD is iedereen altijd foetsie. Er staan maar 5 man in de zaal op het eind.
Naomi: misschien tijdens de briefing de afbouw ook vast bespreken.

Sterre: er was veel cocktail over. Nu gaven we dit 5 min voor het eind van de TD weg, waardoor iedereen nog een volle beker had.
Madelief: als andere praesidia niet te vinden zijn is het lastig.
Liam: idee van uitdelen kwam te laat. Hopelijk hoeft het nog eens te gebeuren, maar anders doen we het eerder.

Sterre: we doen met 4 clubs een TD, we zaten in dezelfde week als de populaire Crazy Shot TD. We hadden maar 2 happy hours, zo lok je niet echt veel mensen.
Maarten: Crazy Shot werd veel later pas aangekondigd, maar we hadden wel meer kunnen uitpakken inderdaad.

Sterre: Ingenium doet altijd dezelfde stijl, waardoor je altijd acties herkent, die schatkaart was minder herkenbaar als een actie.

Liam: Niet heel veel mensen zijn in de buurt om aangestuurd te worden. Als je niet weet wat je moet doen, kom dat even vragen aan Madelief of mij. Bouwhuis en Timo zijn wel altijd in de buurt.

Camille: voor TD in het algemeen. Sommigen mensen komen vragen om gratis drank. Als dit gebeurt of als andere clubs drank weggeven, geef dit dan meteen aan, zodat er op de TD zelf al actie ondernomen kan worden. Ook als praesidiumleden zelf gratis gaan drinken.

Foute Cantus:

Sterre: omnes roepen was zeer lastig.
Bouwhuis: en dat flappie ook.

Bouwhuis: KLAANK was echt top! Voor herhaling vatbaar.

Camille: ik vond het vervelend dat iedereen, ook eigen praesidium door prositjes, Maarten en clubliederen heen aan het praten was. Als 1 iemand praat, gaat iedereen praten en wordt het super luid.

Sterre: hoezo waren er zoveel mensen niet gekomen? Een deel van de corona was leeg gebleven.
Camille: heel veel mensen zijn niet op komen dagen, sommigen hebben afgemeld en sommigen kwamen later.
Madelief: we hadden meer dan 100 aanmeldingen, op de dag zelf nog 10 afmeldingen gehad. We hadden uiteindelijk 90 man, maar ik heb geen 90 man binnen gezien.

Caroline: misschien ze van tevoren laten betalen. En een deadline geven voor afmelden
Madelief: hebben we al ooit geprobeerd, was een drama.

Camille: alles gaat achteruit qua activiteiten. Mensen trekken meer naar de stad.

Naomi: misschien omdat het volgend jaar lustrum is?
Maarten: lijkt me sterk

Camille: 2 mensen van Ingenium wilden geld terug, omdat ze maar 5 min binnen waren geweest. (Raar, Ingenium zijn toch de rijke bitches trouwens?)

Sterre: misschien een idee om ongedooptenprijs te verlagen, zodat mensen zoals Chiel ook kunnen komen.
Camille: we wilden mensen die gedoopt waren voorrang geven.
Naomi: misschien in het evenement gewoon aangeven dat gedoopten voorrang hebben.
Emma: Als je de prijs aanpast gaan er misschien veel ongedoopten krijgen op een cantus waar je dit niet wil.
Sterre: je kan volgorde van inschrijven gewoon aanpassen, dus dat ongedoopten als laatste inschrijven. Als je dit communiceert kan je gezeik hierover voorkomen.

Kylie: misschien omdat het maandag was dat er minder mensen komen?
Sterre: in het begin van de week heb je nog goede moed, dus misschien ga je wel wat doen aan school die week.

Kimberley: Schachten hebben mijn chips gestolen.
Camille: schuld van de Schachtentemmer.
Emma: ik heb het afgepakt, maar blijkbaar hadden ze het al een tijdje.

Aankomende evenementen

Kerstactiviteit:
Zou fijn zijn als er wat teams bij komen. Snappen dat het een drukke tijd is met (ABS) examens maar het is wel zo respectvol naar het comité om even langs te komen en te ontspannen. Het is ten slotte maar 3 uurtjes.

Madelief: ik heb in onze schachtengroep gevraagd, maar die reageren niet of willen niet. Ik heb ook geen manier om te communiceren met huidige schachten.
Emma: ik heb er aan gedacht om nu al een schachtengroep met praesidium aan te maken.
Camille: ik mis dat ook, misschien ook alvast de Snapchat groep eerder aanmaken.
Bouwhuis: mensen communiceren alleen nog maar via Snapchat en durven alleen maar te praten met mensen als ze al eerder via Snapchat hebben gesproken.

Kerst op de UA:
Vindt weer plaats vóór gebouw Z op CGB. Het verlies wordt niet vergoed dit jaar, omdat ze (ASK) geïnvesteerd hebben in warmtelampen.

Camille: ik snap niet hoe die shiften werken.
Madelief: wij krijgen een lijst met heel veel kleurtjes en dan moeten alle clubs overal shifts invullen.
Sterre: er is wel altijd iemand van je eigen club bij je tentje.

Maarten: ze hadden niet het budget van deze activiteit mogen gebruiken voor warmtelampen.

Sterre: misschien volgende keer eerder inventariseren wat iedereen gaat verkopen.

Sterre: vorig jaar was het idee om op Kerst TD het overgebleven eten te verkopen. Is dat nu weer?
Maarten: heb ik niks van gehoord.
Kimberley: de bedoeling is dat er Bickyburgers verkocht gaan worden.
Maarten: ik denk dat clubs weinig in gaan kopen omdat verlies niet vergoed wordt, dus ik denk dat er niet veel overblijft.

DIEFKerstdiner:
Voorbereidingen zijn in volle gang, gerechten worden nu gekozen en we gaan aan de kook!

Eigen bestek, bord en beker meenemen. Er is soep dus ook lepel en soepbord.

Varia

2e semester:

- Kalender moet al op 12/12 ingeleverd worden, tantoe vroeg.
o Voor nu gepland:
 K&W
 Lasergamen
 Ledenweekend
 Doctor & The Beast TD ft. Aescu
 Galabal
 V&F
 Schachtenbonding
 MiddagTD ft. KDA, Demetris
 Kiesweek
• Kiesweek TD ft. WINAK
 Ontgroening
 Feestweek
• Flunky
• Middagcantus Fiona
o Hera heeft gevraagd voor CarnavalTD
- Proberen op de dopjesactie voor BCG (Belgisch Centrum voor Geleidehonden) meer op de kaart te zetten. We zouden mogelijks een inleverpunt (ton) op CDE kunnen krijgen maar moet daar nog eens achteraan bellen

Naomi: dopjes zitten nu vast aan flessen dus is lastig.
Deze kan je er af trekken.
Sterre: als er een centraal inleverpunt is nemen mensen eerder dingen mee misschien.
Tim: misschien ook een dopjes-inleverpunt bij Quick Wilrijk.
Bouwhuis: we hebben nu dat FBD Instagram ding. Er kwamen 2 volwassenen op de lezing af daardoor, dus misschien kan je via dat ook dopjes inzamelen.
Maarten: ik moet daarvoor nog eens met die Teun samen gaan zitten, want ik wil daar ook meer mee doen.

Bouwhuis: is er ooit een Minigame TD geweest? Anders is dat misschien leuk
Camille: ik denk wel dat dat chaotisch is aan de toog, dus meerdere plekken waar je drank kan halen dan.

Madelief: wij moeten dinsdag al weten wat we doen, weten we al wat ASK gaat doen dan?
Maarten: Lies heeft ooit een schema gedeeld, ik denk dat die nog van kracht is.

Camille: Liam had het idee voor een Karen TD, waarop iedereen super kut doet tegen iedereen.
Misschien tijdens kiesweek, met Campinaria (en WINAK)

Sterre: Aesculapia weet nog niet of ze Doctor & the Beast TD nog willen doen met ons, omdat we een beetje hetzelfde volk trekken en er dus niet veel volk is. Dus op tijd met Aescu rond de tafel zitten.
Maarten: Dus andere mensen trekken door eerder te promoten?
Sterre: kan in de Ampere, maar dat ziet er heel snel leeg uit, Red & Blue is dan beter.
Madelief: hoezo weet jij dit wel en wij niet?
Sterre: komt door SOC.
Naomi: misschien een kleinere locatie in de stad zoals de Prof?
Camille: daar is DIEFKA niet meer zo vriendelijk mee, bij kleinere locaties hebben wij altijd ruzie. Deze locaties zijn ook echt meteen veel kleiner, echt maar 150 man ruimte.

Emma: ik vind het ook raar dat Aesculapia nu ook al Doctor & the Nurse doen.
Sterre: dit is voor hun geen voordelige TD, zij moeten een dikke 20 clubs gratis binnenlaten.
Madelief: er stond ook zo terug van weggeweest, maar ik heb hem zelf nog nooit meegemaakt.
Thijs: misschien is het wel 20 jaar weggeweest.
Bouwhuis: stel we krijgen geziek met Aescu, zet dan Karen TD of Minigame TD door, zodat je een back-up plan hebben.
Camille: ik zou voor Karen TD wel Aescu of Campi vragen, omdat zij hun bek open durven te trekken.
Bouwhuis: ik heb het idee dat we ook een betere band krijgen met Campinaria.

Maarten: het is heel lastig om iets nieuws te bedenken, maar wel leuk voor de kalender.

Sterre: Wij hebben een groep voor schachtenbonding, maar alle berichten zijn verwijderd, dus als mensen ideeën hebben, graag! Zoals Naomi’s cycling dinner
Naomi: ik kan vragen of mensen dat concept uitgewerkt hebben.
Camille: pretparken en dierentuinen bieden kortingen aan voor grote groepen. Mensen die ik ken hebben een drankspel in de dierentuin gedaan.
Camille: bierfiets.
Witkamp: kan je niet schachtjes vragen wat zij willen.
Jasmijn: je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil, maar je kan ook een etentje doen en dan de stad in ofzo. We zouden bijv. in de Buis kunnen beginnen.
Bouwhuis: we kunnen ook nog eens een BBQ bij de Buis doen misschien.
Naomi: Mensen die in Antwerpen blijven kunnen ook een Schachtenbonding doen op vrijdag in de Buis, die blijft tot 4 uur open.

Naomi: ik heb van Suzann te horen gekregen dat ze vindt dat we een beetje weinig in de buis aanwezig zijn. Ze zou het liefst 1 keer per maand hebben, maar dat gaat natuurlijk niet lukken.
Maarten: voor na de Ski-reis staat er al wat gepland, maar je hebt zeker gelijk.
Madelief: we waren aan het kijken voor Café-avond, maar we keken naar de kalender en dachten: wanneer?
Bouwhuis: ik vind het ook een chaotisch jaar qua activiteiten. Vorig jaar waren we vaak op café, nu denk je er niet eens aan. Dat ligt niet aan HP, maar is gewoon zo.
Camille: komt denk ik ook deels door situatie met het Fort.
Maarten: als jullie dat opvalt, geef dat zeker door aan HP, want wij zijn druk met andere dingen dus ons valt zoiets niet op.
Stere: misschien Café-avond ook op je lijstje zetten, zodat het sowieso gebeurt. Als er dan een week niks is, doe je gewoon een Café-avond.
Bouwhuis: misschien ook even excuses aanbieden.

Maarten: er komt nog een ophaalmoment voor het bier. Misschien ook uitdelen op campus.
Madelief: dat moet dan wel in een tasje, mag niet op campus anders.
Jasmijn: wil je dat alleen fysiek gaan verkopen of ook online? Kan je dat nog steeds online bestellen?
Maarten: ja dat kan, maar mensen weten het niet. Ik zal een berichtje maken en een link naar het form.
Madelief: ik kan kijken of we het in de shop mogen zetten.
Camille: zit er statiegeld op die flesjes?
Ja, bij de Colruyt kun je die inleveren.

Rondvraag

Sterre: de lijst voor oud-praesidium, sommige foto’s zijn niet meer beschikbaar, omdat een club het mapje op privé heeft gezet. Dus misschien op onze pagina ook mapjes aanmaken van foto’s die gemaakt zijn op TD.

Sterre: Aanwezigheid 2e semester. Er zijn heel veel dingen in het weekend. Kunnen we daar wat voor bedenken?
Camille: dat moeten we onderling afstemmen, want we kunnen wel mensen missen, maar niet iedereen in hetzelfde weekend.
Sterre: ik heb ook het idee dat het niet gewaardeerd wordt als mensen verplichtingen hebben, maar je kan niet verwachten dat iedereen ALTIJD DIEFKA op 1 heeft.
HP: hebben we nu nog niet echt een reactie op, kunnen we later op terugkomen.

Sterre: laten we het nog niet te veel hebben over wie volgend jaar welke functie wil vervullen.

Camille: lijstje met geld: Cantussen in Cricket allemaal rond 300 euro verlies. Foute Cantus nu 14 euro winst, maar helaas moeten de vaten er nog af. Bierbowling 150 euro winst. Peter-/Meteractiviteit 400 euro winst, maar dat is met doopgeld. Bierbowling wachten we nog op K.D.A dus kan ik niet veel van zeggen, Maarten van Biomedica reageert niet vaak. Overdracht is niet best. Croque-verkoop nog niet gedaan oeps. TD’s tot nu toe 400 euro winst per club op Pre-Halloween, Fabiant moet nog wat prijzen invullen. Pirates TD is nog onbekend.

Camille: ik verwacht iets meer inzet bij comités, er wordt weinig initiatief getoond, beetje jammer. We sturen wel aan, maar zitten zelf in veel comités.

Bouwhuis: goede vergadering!

Madelief: Online meeting over Wessel: ik vond het kut hoe wij door het slijk werden gehaald, er werden oude koeien uit de sloot gehaald over het Zeden-incident. Het wordt ook niet in je gezicht gezegd. Er zijn excuses aangeboden, maar er blijft over doorgegaan worden, dat zit me nog steeds vrij hoog. We wilden niet een Zeden-incident 2.0 veroorzaken, dus we probeerden meer input te krijgen, maar kregen alsnog veel gezeik over ons heen.
Sterre: ik vond het wel raar dat alleen Maarten en Madelief excuses aanboden, doe dat als heel HP.
Madelief: hebben we het over gehad, excuses van heel HP
Bouwhuis: ik weet niet hoeveel mensen buiten HP, DC en mij weten waar het over ging. Ik heb ook gezegd dat het Zeden-incident me nu niet meer uitmaakt.
Maarten: het punt is dat het opgebracht wordt, terwijl het er niks mee te maken heeft. Het ging over Wessel niet over die kwestie.
Madelief: ik krijg heel erg de indruk dat het niet oké is, omdat het constant opgebracht wordt.
Bouwhuis: excuses voor het opbrengen.
Maarten: je was ook niet de enige, Wessel ook. We probeerden zoveel mogelijk te delen en dan is dit een soort trap tegen je schenen.
Sterre: HP had ook wel hun best gedaan om het dit keer wel goed aan te pakken, het was nu veel beter dan toen, ze betrokken iedereen er anoniem bij. Helemaal volgens het boekje dit keer. De intentie van de vergadering was ook goed, er was geen kwade wil. Het leek in de vergadering alsof het wel zo was.
Wessel: Ik bracht het alleen op van prima dat jullie het nu zo doen en niet zoals t toen liep. Was niks bashen en jullie afkraken, was alleen blij dat iedereen nu werd betrokken. Daarmee haalde ik geen oude koe uit de sloot maar ik haalde het gewoon aan als voorbeeld.
Madelief: zo voelde het niet.
Beetje ongelukkig overgekomen dus, intenties van bepaalde opmerkingen kwamen niet over als bedoeld.
Sterre: misschien andere mensen de vergadering laten leiden in zulke vergaderingen, omdat je niet snel je mond opentrekt als je tijdens een vergadering “de grond in wordt getrapt”.
Camille: er waren 2 visies. Het deel waar kritiek op was, was niet mijn mening. Daarom bad ik geen excuses aan, dit was niet netjes van mij naar de rest van HP, dus nogmaals sorry daarvoor.
Kimberley: toen ik dat bericht las, had ik wel door dat HP niet zelf persé bedoelden dat Wessel het niet op hun lint moest krijgen, maar ik snap dat andere mensen misschien wel dachten dat HP er zo in staat en dat er zo misverstanden ontstaan zijn.

Liam: Speculaasverkoop, blij dat we zoveel verkocht hebben. We geven aan dat er een uitdeelmoment komt, dan moet je het als praesidium natuurlijk ook tijdens dat moment ophalen, niemand heet dit gedaan. Er is natuurlijk geen berichtje gestuurd daarover, maar dit is ergens toch wel logisch?

Liam: ik onthoud niet altijd alles, als ik iets vraag in de groep van hé wil je dat doen, zet dat in je agenda, want ik ga dat vergeten.

Emma: ik heb de laatste tijd ups en downs. Soms vind ik de sfeer niet fijn. We zijn een studentenvereniging, in mijn ogen is dat een vriendengroep. Soms heb ik het gevoel dat we een bedrijf zijn waarbij alles super strak moet zijn. Ik doe dit ook voor mijn plezier. Er wordt soms heel moeilijk gedaan over kleine dingen en mensen doen soms heel snel chagrijnig. Ik vind dit een beetje jammer. Gisteren had ik het gezellig op cantus, ik zit na mijn shift terug aan de dooptafel en krijg meteen te horen dat ik op water moet. Met opruim had Caroline het moeilijk, dus ik praat even met haar en dan krijg ik boze blikken, wat ik een beetje onnodig vind.
Camille: dit soort momenten komen een beetje voort, omdat er al redelijk wat mensen naar huis zijn en voortafel (begrijpelijk) niet heel capabel is, dus we willen dat iedereen mee kan helpen opruimen.
Emma: je mag best een opmerking maken over drankgebruik, maar vaak is het de manier waarop het gebracht wordt.
Camille: niet aanvallend, maar voor ons is het liever voorkomen dan genezen. Het is zeker niet persoonlijk bedoeld ofzo.
Emma: is het de bedoeling dat Vices opruimen of niet? Want tijdens Pre-Halloween TD werd er veel aangestuurd, maar werd er zelf bijv. voetbal gekeken. Slechte timing, maar als ik het nu niet zeg, weet ik niet wanneer ik het wel moet zeggen.
Sterre: Visjes leiden afbouw, maar als iedereen aan het werk is, helpen ze zelf natuurlijk ook mee.
Bouwhuis: gisteren was een beetje chaotisch, dus dan kunnen dingen verkeerd vallen. Dit kan een humeur laten omslaan door iets heel kleins. Voor ons allemaal: misschien een beetje opletten op de manier waarop je iets brengt. Soms zijn we ook wel scherp op dingen waar we niet persé zo overdreven streng op hoeven te zijn, we zijn geen miljoenenbedrijf. Respect naar HP, maar misschien in sommige dingen iets soepeler zijn.
Madelief: mijn emoties zitten me hoog nu, dus ik ga hier even niet op in (heel begrijpelijk).
Sterre: je moet elkaar ook een beetje leren kennen, zodat je weet wat je wel en niet tegen iemand kan zeggen (of op welke manier).

Naomi: ik heb een medische mededeling, ik heb schurft gehad. Incubatietijd valt precies tijdens Praesidiumweekend, dus smeer preventief in.
Jasmijn: ik vind het wel een beetje vervelend dat je het zo laat deelt, want je weet het wel al langer. Had het op zijn minst eerder verteld.
Naomi: ik wist niet zeker dat ik het had.
Jasmijn: maar vanaf dat je het wist kan je het delen met de groep.
Post Reply