Vergadering 3-10-2023

Post Reply
Thijs
Posts: 29
Joined: Thu Jul 20, 2023 2:43 pm

Vergadering 3-10-2023

Post by Thijs »

Praesidiumvergadering verslag 3/10/2023
Aanwezig:
Afwezig:
Te laat: Kylie

Update Fort VI na KR van gisteren

We kunnen de aankomende 2 weken zeker nog niet op het Fort. Veel administratief gezeur. Vanaf het moment dat Paul (de toekomstig Fort uitbater) de stukken bij de notaris heeft liggen, duurt het nog 1 week totdat alles goedgekeurd is. Koenraad (de grote baas) was absoluut niet blij met het bericht wat alle clubs gedeeld hebben, is boos weggelopen.
Bericht verwijderd. Sam fel tegen uni, vindt dat bericht verwijderen “je kak terugtrekken” is.
Tinne was ziek, dus afwezig, zij zou normaal op moeten komen voor ons.

Afgelopen activiteiten

Overdrachtscantus:
Ikzelf weet eigenlijk bijster weinig meer van de hele cantus vanaf een uurtje of 22:00. Ik heb van veel mensen gehoord dat het een leuke cantus is geweest en ben daar erg blij mee! Probeer de volgende cantussen wel zoveel mogelijk verspreid te zitten ter preventie van erge scheiding tussen clubs. Waren aan het eind te veel mensen (buiten Stere en ikzelf) te zat, dat is niet de bedoeling.  Voor nu nog geen sancties, maar gebeurt het nog een keer, dan ga je de rest van het semester op water.

Goodiebags inpakken:
Van wat ik gehoord heb was het razendsnel gedaan binnen 2 uur. Iedereen die meegeholpen heeft super bedankt voor jullie inzet na zo’n zware avond (en kort nachtje😉)!

Openingsdag:
ASK zelf te laat, opbouw was verder prima. Door de dag heen hebben we redelijk goed verkocht, zitten momenteel op ruim 250 verkochte lidkaarten. Eind van de dag €600 euro op de SumUp dus dat is positief. Ondanks dat iedereen na ons praatje op onthaaldag is weggesprint heb ik toch een aantal nieuwe gezichten gezien. Opruim stonden veel mensen te kletsen terwijl er nog veel opgeruimd moest worden, probeer dit te vermijden zo kunnen we sneller naar huis.
Sterre: er was om 17:30 niet echt een plan wie wat allemaal moest doen, ik miste een beetje sturing van bovenaf.
Maarten: het is een wisselwerking tussen initiatief en sturing.
Madelief: ik moest zelf ook nog even zoeken.
Madelief: Bij de opbouw werd ook niet goed genoeg geholpen, de helft bleef zitten. Vrij weinig initiatief.

Bier en Bitterballen:
Heerste wat miscommunicatie over de zaal die we geboekt hadden, maar gelukkig is alles goed gekomen! Opbouw van deze activiteit kan de volgende keer met minder man, nu stond de helft van iedereen niks te doen. Complimenten voor de inschatting van bitterballen en loempia’s, alles was op! Stiekem toch een half uurtje langer doorgegaan dan eigenlijk mocht. Gezamenlijke afsluiting met KDA was leuk, beetje raar dat Biomedica zich zo afzonderde. Plannen om nog een aftermath te doen met alle clubs want zijn in de voorbereiding niet tevreden over bepaalde dingen van de samenwerking.
Maarten: Wij hebben veel op ons (moeten) nemen.
Britt: Is dat niet een terugkerend ding, dat andere verenigingen er zo laks mee zijn?
Sterre: ook met TD’s waren wij vaak de enige met auto’s en andere clubs hadden of geen V.U. of Camille moest altijd alle banners maken.
Madelief: Als je dit niet nu achteraf zegt, kan je daar niet volgend jaar pas mee aankomen, zij hebben dit waarschijnlijk niet door.
Maarten: Elke heeft bijna het hele gala alleen georganiseerd, een aftermath had dingen veel makkelijker gemaakt.
Sterre: Bij de laatste barshift van Bier en Bitterballen waren best veel dingen op, maar ik wist niet goed of er dingen bijgezet mochten worden. Het is handig om een tijdstip af te spreken op welke tijd we stoppen met vaten aansluiten.
Camille: Het drinken had sowieso aangevuld moeten worden. Naomi: de communicatie tussen clubs onderling was ook niet heel duidelijk. Maarten: als dit in het vervolg nog voorkomt, stuur een berichtje naar mij of in de groep.
Sterre: Biomedica stond constant achter de toog of in de keuken zonder dat ze shift hebben. Het is je eigen activiteit, waarom meng je niet met de mensen?
Wessel: mensen konden in principe gewoon achter de toog bonnen wegpakken. Volgende keer iets van een prullenbak/bakje voorzien om bonnen in te doen.

Academische Opening + Studay:
Bedankt voor het niet spauwen, iedereen heeft zich goed gedragen <3. Er is veel gestolen maar daardoor ook gezellig veel sensa ontstaan. Nog niks bekend over de Media-vlag. Volgende keer opzoeken wie er onder Unifac vallen.

Pasmoment 2e bachelor:
Waren heel veel mensen aanwezig tussen 13 en 14, dat vond ik positief om te zien dat toch nog veel mensen het bij ons kopen ipv extern. Geeft (hopelijk) weer een beetje een goede naam. Volgende keer misschien een centraal moment (bv. op de piekdrukte) waarop jullie uitleggen hoe en wat.
Lidkaartverkoop liep echt storm in diezelfde uren. Alle goodiebags zijn op dus voor morgen is er niks meer.
Maarten: Bespaar chaos door bijvoorbeeld op tafel wat algemene mededelingen te verkondigen.

Extra:
Britt: Ik had een tip gekregen van Femke: de hechtpads moet je iets eerder verkopen dan aan het begin van het 2e semester.
Madelief: Start misschien de verkoop al in de blok, zodat je ze de eerste week uit kan delen.
Madelief: Op facebook staat nog dat je een goodiebag bij je lidkaart krijgt, pas dit even aan.
Aankomende activiteiten

Aankomende activiteiten

ALV
Tot straks xx

Pasmoment 1e bachelor:
Van 12:00 – 14:00 uur. Naast Caroline en Hanne zal 1 iemand als extra shift erbij zitten. Daarnaast zal er per uur nog iemand zitten voor het extra ophaal-/aankoopmoment van de lidkaarten.
Sterre: het is eigenlijk alleen na de les druk, tussen 12:00 en 12:45 is het niet zo druk.
Madelief: tussen 12:45 en 13:45 is het wel druk. Er vervallen shiften.

Peter-/meteravond:
De meesten hebben het misschien al gezien maar de Verkoop is offline gehaald. Ik zal uitleggen waarom we geswitcht zijn van gedachte. DC legt het verloop van de avond uit.
Maarten: in eerste instantie zou de doopmaand hetzelfde zijn, we zijn teruggefloten door pro senioren. Voortbestaan van de club belangrijker dan de Verkoop.
Draaiboek: drill is er nog. De uitleg over de avond ook. Shirts, nummers allergieën, olifantenpas naar park. Op de avond zelf kijken hoever we gaan met de drill. Uiteindelijk schachten random over peters en meters verdelen. Actjes en kelder zijn geschrapt. Schachten mogen nog wel taakjes doen.
Naomi: stel je schrijft je als duo in, moet de ander dan ook nog inschrijven.
Britt: NEE! Betrek ook je oude medeschachtjes bij de peter/meteravond.
Britt: we willen de drempel voor het dopen verlagen door het minder “eng” te maken.
Liam: mag ik Björn weigeren?
Britt: ja dat mag.
Sterre: is er gratis vat?
Maarten: waarschijnlijk wel, moet ik nog overleggen.
Camille: ik moet natuurlijk achterblijven, dus als er nu al iemand is die zegt ik hoef niet persé mee om me te helpen. Kylie misschien…. -> anders loting.

KR feestje:
Wordt verplaatst naar …. Als het Fort open mag
Alle TD’s die van tevoren gecanceld zijn, worden verplaatst, dus KR feestje ook.
Camille: Voor de Pre-Halloween TD hebben we nu een andere locatie, gaan we dan terug naar het Fort?
Maarten: nee, die is over 2 weken al, dan kunnen we nog niet op het fort terecht.

Convent:
Uitleg over hoe het er nu voor staat
Convent stond op de 12e, cricket was de hele week al bezet.
Kyra: en de locatie van vorig jaar?
Madelief: dat is veel te duur: 500 euro.
Ander alternatief: Convent en Lintjescantus combineren.
Emma: zou dan wel vragen wie erop wil komen voor koning/koningin, dat zij een act voorbereiden.
Britt: je kan ook die quiz een dag van tevoren doen, zodat er maar een aantal een actje hoeven te doen.
Madelief: Het idee was om in de week van convent een schachtenbonding te doen.
Sterre: misschien samen met de schachten bij Campinaira in de schachten-bak zitten?

Drill:
Uitleg over hoe het er nu voor staat
Er is gemaild of we de Drill kunnen verplaatsen naar de 12e, officieel geneuzel, nog geen antwoord.
Britt: kunnen we heroverwegen of we de Drill en de doop nog zo aan willen pakken?
Maarten: De Doop kunnen we overwegen, maar de Drill zou ik wel zo houden.
Kyra: wanneer wordt bekend gemaakt wanneer Convent en Drill plaatsvinden?
Maarten: normaal komen die online, nadat de vorige activiteit afgerond is.

Pre-Halloween TD:
Samen georganiseerd met Hera en Fabiant. Gaat door in de Cricket club, zaal is al geboekt etc. Is een van de weinige TD’s van de maand dus heb goede hoop dat er wel wat volk op afkomt. Gaan vooraf (21:00) een voordrink doen met acties in de hoop zo alvast wat mensen te trekken.
Fabiant wilde voordrink organiseren: flessen Brut voor 2 bonnen. Zo hopen we mensen eerder naar TD te lokken. Aan het eind van de voordrink moet de TD opgebouwd zijn.
Sterre: we moeten eruit om 2:00.
Madelief: anderen zijn ook tot 3:00 doorgegaan.
De zaal is beter dan Feniks qua akoestiek. Het is wat kleiner dan de Vizit.
Bouwhuis: hoeveel man mogen erbinnen?
Maarten: ‘officieel’ 200
Britt: wanneer komt de banner online?
Madelief: ergens deze week.
Kylie: op de banner staat dat de TD om 21:00 begint, het is niet duidelijk dat het dan voordrink is.
Camille: ik zou dat in een apart berichtje zetten.
In de vorige editie is er van tevoren geschminkt, als je op tijd was, nu is het idee om op de voordrink ook een schmink-shift te draaien. Als je je geroepen voelt, stuur een berichtje.
Bouwhuis: hebben we dan wel duidelijke afspraken met andere clubs?
Maarten: bij TD is dat meestal niet zo’n probleem, mensen weten hoeveel bonnen bier/cocktails kosten.

Doop:
Valt tegelijk met Move to Club, is verplicht. Er wordt gecommuniceerd hoeveel man daar moeten zijn.
Sterre: Wij sturen elk jaar mensen, maar bijvoorbeeld Kinesia niet, ik vind dat daar consequenties aan moeten zitten.
Maarten: ik zal het aangeven.

Varia

Camille: houding richting de neo’s. Vorig jaar maakten bepaalde mensen opmerkingen richting de neo’s. Waarom wil je dat ik help, als ik toch minder ben dan jij? Je krijgt als neo nu nog niet echt toog/kassa shiften, maar dat komt uit onervarenheid niet uit minderwaardigheid. Als je toch zo’n opmerking krijgt, laat het weten. Ook als iemand van een andere club dit zegt.
Bart: Ik denk dat het een oneindige cirkel is, mensen vinden het vervelend om zo behandeld te worden, dus doen het ook bij anderen, maar dit is niet te bedoeling.

Camille: soms ontstaan er frustraties tussen mensen onderling, het is niet de bedoeling dat dit je functie/praesidium beïnvloedt. Prop het niet op, maar praat erover. Zodat HP weet wat er aan de hand is.

Naomi: Ik ben van mening dat er een mannelijke + vrouwelijke vertrouwenspersoon moet zijn voor leden en praesidium. Voor allerlei problemen, van bijv. de fort verkrachtingen tot een vervelende opmerking op TD.
Britt: wat bedoel je met dat het vaker gebeurt? Ik heb niet het idee dat het gebeurt binnen de club.
Naomi: je hebt het niet altijd door.
Camille: bedoel je echt voor alle leden of alleen praesidium?
Naomi: voor iedereen met een lidkaart. Camille: ik vind dat HP hiervoor geschikt is.
Naomi: voor minder actieve leden moeten wij ook toegankelijk zijn.
Hanne: ik denk dat als mensen niet echt betrokken zijn met de vereniging, dat ze dan ook naar andere mensen stappen met hun problemen.
Maarten: we kunnen het doen, als niemand om hulp komt vragen, kost het ook geen extra moeite.
Britt: voor schachten ben ik al de vertrouwenspersoon.
Naomi: ik begrijp goed dat schachten op persoonlijk gebied niet naar DC stappen.
Sterre: Schachten kunnen ook naar hun Peter/Meter stappen.

Rondvraag

Camille: wie heeft de SumUp? Maarten heeft die.

Camille: heeft er iemand nog bonnen? Bonnen meteen doorsturen. Als je een pas leent, ook even doorgeven.

Madelief: als ik het ergens niet mee eens bent, merk je het snel, maar als je een probleem met me hebt, laat dat dan vooral weten (de volgende dag ;)). Ik hoor het liever niet via via.

Sterre: ASK-deelde gratis oordopjes uit, misschien kunnen wij dat nu fixen.
Jasmijn: je kan dat een paar weken van tevoren aanvragen.

Tim Bouwhuis: Hoe zit het met linten van Mentoren?
Sterre: Legio zou wel linten krijgen maar Mentoren niet.
Madelief: ik vind het prima als Mentoren ook een lint krijgen.

Sterre: hoe zit het met nieuwe linten? Ik heb gemerkt dat de regelafstand wel verschillend is.
Jasmijn: die klosjes raffelen heel erg af.

Maarten: we hebben het gehad over een cadeautje voor aftredend praesidium: we hebben iets gevonden. Het idee is om een soort fotocollage te maken voor iedereen die het praesidium verlaat. + een post op Instagram.
Post Reply