Doop 2016-2017

Post Reply
User avatar
Josefien
Posts: 66
Joined: Wed Jul 15, 2015 12:12 pm

Doop 2016-2017

Post by Josefien »

Verloop

Praesidium dat geen les heeft is heel de dag aanwezig. Diegene die wel les hebben zijn in 2 shiften aanwezig, een deel van 11u-13:30, ander deel van 13:30-15:45. Diegene die verplicht naar fysio moeten, laat dit even weten. Liefst is iedereen vanaf 16:00 aanwezig behalve als de les verplicht is.

Schachten aanwezig om 19:00, ze moeten tot iets voor 19:30 in het bushokje op het universiteitsplein wachten waar het doopcommitée en Lars ze komen ophalen. Dan steken ze hun spullen in een vuilniszak en doen ze hun blinddoek om. Dan draagt DC nog geen doopfrakken, enkel een diefka trui (zonder naam of binnenste buiten) met een masker. Als de schachten geblinddoekt zijn, lopen we verder.

Dan gaan we met de schachten naar de bunker, waar we op de verkoop het clublied aanleerden, waar we de Kan der Verbroedering doen. Wegens plaats tekort kunnen hier denken we nog maar een tot drie man bij. De catacomben zijn afgesloten met een hek dus die is niet beschikbaar. Na de beker worden de schachten opnieuw geblinddoekt en lopen we een grote tour op en achter de kp. Enkele neo’s staan op kritieke punten van het parcours zodat niemand in het water belandt. En per 4-5 schachten loopt er een praesidium lid mee. Alles gebeurt zoveel mogelijk in stilte behalve als je op een schacht moet roepen.
Dan gaan we naar de konijnenwei waar de drill doorgaat en de commillitones erbij komen. Dan gaan de schachten per twee naar de baden op het ASK-stuwer gebouw. Eerst gaan ze in het bloedbad, gevolgd door het mestbad. In het mestbad gaat niemand kopje onder. Na de baden worden de schachten afgespoeld achter het biokot met een tuinslang en terug geblinddoekt en wachten ze in het kot achter het biokot. Daar staat iemand bij met shift die hen bezig houdt en zorgt dat ze niet bevriezen.

Nadat ze dan uitgekozen worden voor het podium en ze klaar zijn met hun opdracht, kleden ze zich om in de wc’s van het biokot en daar moeten ze wachten tot de hele doop gedaan is. Er moet een shift zijn hiervoor, zodat geen enkele schacht kan spieken.

Afspraken:
- Niet kopje onder in het mestbad
- Het opruimen van de baden gebeurt door de neo’s onder begeleiding van een niet-neo
- Bij het begeleiden van schachten naar de konijnewei, geen onderling gebabbel. Zorg ervoor dat je elk een paar schachten begeleid, en niet gaat groeperen.
- Doopcommitée + Lars hebben het laatste woord. Als je ter plekke vragen hebt, vraag dat dan op een rustige manier en zorg dat de schachten het niet horen.
- De schachtenentertainer houdt ze effectief bezig (liedjes zingen, vogeltjesdans, etc. niet gewoon babbelen met de schachten.)
- Als de schachten klaar zijn en in de voorruimte voor het toilet zitten, mogen ze absoluut niet spieken naar het podium.
- Iedereen moet absoluut nuchter zijn. Onderschat de doop organiseren niet: het is een van de zwaarste activiteiten voor praesidiumleden van het jaar, verwacht dat je zelf weinig tot niks van de baden en het podium gaat zien.

ALs je nog ideeën hebt voor de doop, kan je die tot maandagavond aan het DC doorgeven. Dinsdag hebben we de tijd niet om alles nog te regelen.

En graag aangeven of je de hele dag komt helpen of in één van de shifts.
User avatar
Blanka
Posts: 68
Joined: Thu May 26, 2016 6:37 pm

Re: Doop 2016-2017

Post by Blanka »

Ik kom wel om 13.30
gaellevije
Posts: 17
Joined: Tue May 24, 2016 10:58 am

Re: Doop 2016-2017

Post by gaellevije »

Ik kom na 18.00
Roderick
Posts: 9
Joined: Tue May 24, 2016 6:48 pm

Re: Doop 2016-2017

Post by Roderick »

Ik heb les van 10:45-12:45 (Genetica) en 13:45-16:00 (Etno). Deze colleges wil ik hoe dan ook volgen. Na Etno kom ik direct..
User avatar
Tim
Posts: 214
Joined: Wed Jul 15, 2015 12:14 pm

Re: Doop 2016-2017

Post by Tim »

Ik heb de hele dag les, maar zal morgen even kijken wat er in die lesen besproken gaat worden (het zijn vervolglessen op die van morgen). Ik ben zowieso pas om 6 uur klaar met m'n practicum
User avatar
Zoe
Posts: 45
Joined: Tue May 24, 2016 10:58 am

Re: Doop 2016-2017

Post by Zoe »

Ik zal om 18 uur of net iets later aanwezig zijn, aangezien fysio tot 18 uur duurt..
Lincyschroven
Posts: 30
Joined: Tue May 24, 2016 10:56 am

Re: Doop 2016-2017

Post by Lincyschroven »

Ik ben er na etno, dus tegen 4u
Evertzijlstra
Posts: 12
Joined: Tue May 24, 2016 5:31 pm

Re: Doop 2016-2017

Post by Evertzijlstra »

Ben er half twee
Post Reply